Wpis z mikrobloga

@banzi: Tak jak Niemiecka motoryzacja 5-7 lat temu była w dupie jeśli chodzi o samochody elektryczne, a w 2024-2025 już dogoniła Teslę w tej materii. Tak samo, obecnie jest w dupie jeśli chodzi o samochody autonomiczne. Oczywiste, można się naśmiewać z Elona że już od 10 lat mówi że FSD będize za 1-3 lata. Ale w końcu nadchodzi ten moment że może mieć rację.

“We specialize in making the impossible
  • Odpowiedz
@zibizz1: może mieć racje, ale pod to potrzebna infrastruktura, a tego nie ma. Mogą budowac testowe drogi czy tunele, ale na zwykłych i wszystkich dostepnych drogach to poczekamy z 50-100 lat.
  • Odpowiedz
ale pod to potrzebna infrastruktura, a tego nie ma. Mogą budowac testowe drogi czy tunele, ale na zwykłych i wszystkich dostepnych drogach to poczekamy z 50-100 lat.


@PedzacaGuma: Jakie testowe drogi czy tunele? Po normalnych będą jeździły same. Ja już na swojej działce robię sobie miejsce aby cybercaby mogły parkować i ładować się w nocy. Dziecaki będą za dodatrkowe kieszonkowe sprzątały a auta będa zarabiały kase. WYdaje mi się że
  • Odpowiedz
@zibizz1: Europejskie firmy motoryzacyjne w dużej mierze polegają na zewnetrzynych partnerach technologicznych.

Często lepiej jest podpisać umowy z kilkoma partnerami licząc, że ich wysiłki osiągną sukces, niż budowa własnych rozwiązań .
  • Odpowiedz
Za 2031 lat (24/04/4055, 11:10:37 CEST) napiszę do Ciebie


@Ghost2: xD

Często lepiej jest podpisać umowy z kilkoma partnerami licząc, że ich wysiłki osiągną sukces, niż budowa własnych rozwiązań
  • Odpowiedz
@zibizz1: Ale czy warto podążać za zyskami za każdą cenę?
Jasne firmy motoryzacyjne mogą podjąć ryzyko i spróbować swoich sił w rozwijaniu technologii autonomicznej jazdy lub zwyczajnie skupić się na tym w czym udało im się wyspecjalizować przez lata, czyli montażu solidnych pojazdów.
  • Odpowiedz
@kamil-wasniewski: Taktyka którą zastosowała Tesla aby pewne rzeczy wziąć na swoje barki i zrobić najlepiej jak tylko się da w przeszłości się opłacała, np system zarządznia ciepłem w samochodzie jest top of the top. Wydaje mi się jednak że w momencie gdy organizacja urosła jest mniej zwinna a Elon może już nie jest w stanie wywierać tak chorej presji na pracownikach, przez co pewne tematy nie są dowożone. W wizji
  • Odpowiedz
@zibizz1:

Ale w ten sposób nie mamy wyróżników na rynku i dość dużo oddajemy potencjalnych zysków


Więc dlaczego Tesla bierze baterie od 5 różnych firm zamiast robić sama?
Ekonomia. Jak każdy będzie sam wszystko tworzył, to szybko padnie
  • Odpowiedz
@PiotrFr Nie musi robić wszystkiego sama, jesli na rynku sa dobre rozwiązania. Sama działa tam gdzie widać spory potencjał do usprawnienia i robi sama baterie ale tylko te ktore które da sie produkować najtaniej czyli 4680.

Wszystko zależy od skali i w pewnej skali zaczyna opłacać sie mieć swoje rozwiązanie a nie kupować zewnętrzne. Po pierwsze w duzej skali wlasne wyjdzie często taniej a po drugie bedzie dopasowane lepiej do własnych
  • Odpowiedz