Wpis z mikrobloga

Miruny, jak najlepiej obsłużyć w Excelu taki przypadek, że mam tabelę, która jest zasilana przez Power Query, ale chce do niej ręcznie dodawać kolumny i wpisywać w nich ręcznie dane - tak, żeby po odświeżeniu zapytania w PQ, te dane nie zniknęły i były odpowiednio przyporządkowane. Zakładamy, że tabela ma unikalne ID.

Jaki uważacie, że jest najbardziej optymalny sposób na ogarnięcie tego?

#excel #powerquery #vba
ramvohleckai - Miruny, jak najlepiej obsłużyć w Excelu taki przypadek, że mam tabelę,...

źródło: pq_excel

Pobierz
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

A jeśli miałbyś już coś zrobić takiego, to jakbyś to rozwiązał?


@ramvohleckai: wg chatgpt.com:

Najlepszym rozwiązaniem jest nie modyfikowanie bezpośrednio tabeli wyjściowej z Power Query – ponieważ przy każdym odświeżeniu cała tabela jest odbudowywana, a ręcznie dodane kolumny mogą zostać nadpisane. Zamiast tego
  • Odpowiedz
  • 0
@DwaNiedzwiedzie: Wiem, właśnie dzisiaj to przerabiałem. Niestety to rozwiązanie działa, ale tylko na małej skali. Zbudowałem wg. instrukcji z tego coś co działało prawidłowo, to było na liczbie 70k wierszów. Natomiast prawidłowo działało, tylko wtedy, gdy dodawałem ręcznie nowe kolumny i tam wartości jakieś, w początkowych wierszach (nie wiem pierwsze 100 czy 1000 - nie pamiętam). Jeśli jednak dodałem coś w wierszu np. 50k to już to kompletnie nie czaiło
  • Odpowiedz
@ramvohleckai: Nie wiem czy zrozumiałem dokładnie, ale ja bym to zrobił tak:
Stworzył dodatkową tabelę z ID + tymi wartościami co mają nie znikać. + dodanie do modelu w Power Pivot
Do tego modelu dodałbym tabelę z PQ co ma się niby zmieniać.
Mając te dwie tabele połączyłbym je relacją w power pivocie i zrobił tabelę przestawną w formie kolumnowej.
Przy każdym odświeżaniu tabelki w PQ automatycznie przypiszą się sztywne
  • Odpowiedz