Wpis z mikrobloga

  • 0
niby horror, ale mało straszny


@Keris: Nie wiem, skąd u ludzi to przeświadczenie, że horror ma być straszny. Totalnie niezrozumienie gatunku. Horror to gatunek, który ma na celu wywołać u odbiorcy silne emocje związane z przekroczeniem granic tego, co uznajemy za normalne i bezpieczne.

Niepokój psychologiczny, gdzie zamiast jawnych strachów, horror może budować atmosferę napięcia i niepewności, jak w filmach Romana Polańskiego "Dziecko Rosemary". Groza egzystencjalna, na której opierała się
  • Odpowiedz
@tiritto Dziecko Rozmary oglądane w latach kiedy wychodziło jako nowy film zdecydowanie było straszniejsze dla odbiorcy wtedy niż dla dzisiejszego. Możemy tu próbować wytknąć ewolucję gatunku w kierunku próby wywołania strachu na siłę jumpscare-ami itp. Ale prawda jest taka że Miside momentów faktycznie strasznych może było 2-3 na całą grę. Napięcia nie odczuwałem za wiele. Niemniej ilość pracy w grę włożoną, mnogość minigierek i barwność postaci powodują że gra jest po
  • Odpowiedz