Wpis z mikrobloga

Ostatnio na jednym terenie z przyjezdnych fabryk napotkałem taki zestaw znaków drogowych, który jest conajmniej absurdalny i niejasny. Znaki te mają niestandardową i bardzo niską prędkość, co ciekawe się one wykluczają, również te znaki z tonażem. Co prawda na Parkingu, w Hali zakładowej trzeba przejeżdzać bardzo wolno, no ale 3 km/h - No bez przesady??? Pieszy średnim krokiem idzie szybciej. Innymi znakami oprócz B-33, możemy napotkać znak B-18, zakaz wjazdu pojazdów o RMC powyżej 27 ton, oraz znak B-19 z naciskiem na oś 7,5 tony, oraz z boku znak B-20 STOP i jakiś szlaban. - Nic w tym dziwnego, ale co niby nie tak?

Znaki drogowe się wykluczają, przyjrzyjcie się uważnie jest stara organizacja ruchu na drugim planie, która wprowadza w błąd, na znaku widzimy znak starego typu ograniczający prędkość do 5 km/h, oraz tonaż do 25 ton, czyli zrobiło się 2 tony mniej, oraz 2 km/h szybciej. No skoro tak, to może tam wjechać 26 tonowa wywrotka, lub TIR. Przecież waży o tonę mniej mniej niż 27 stosując się do nowych znaków - więc mogłaby wjechać, ale o tonę więcej niż na starym oznakowaniu. Może czy nie może?

Kolejnym "wieńczącym dzieło" oznakowaniem jest podwójna sygnalizacja świetlna, co prawda stara sygnalizacja ewidentnie jest uszkodzona, i nie świeci lub jest wyłączona, i ta nowa wskazuje czerwone światło, czyli ktoś nadjeżdza z nad przeciwka i trzeba poczekać, to akurat nawet nawet rozwiązanie.

Widzimy dodatkowo w środku znaki oznaczające drogę z pierwszeństwem, ale czy parkingi po bokach są skrzyżowaniem? Przecież z przepisów ogólnych mamy pierwszeństwo nad wyjeżdzającymi z parkingu po bokach, to ci z parkingu włączają się do ruchu, oraz ustępują wszystkim pierwszeństwa. Dodatkowo stoi tam znak nakaz jazdy prosto chociaż po prawej widzimy parkujący samochód, możliwe że nakaz jazdy prosto miał z założenia dotyczyć samochodów ciężarowych i tirów dojeżdzających na teren głównej hali, albo miał oznaczać kierunek jazdy do głównego punktu Hali, ale zamiast tego dano nakaz jazdy prosto, czyli z założenia samochody nie powinny skręcać na parkingi. Dodatkowo znaki te są zamontowane z lewej, i nie ma ich z prawej, czyli znaki tak naprawdę nie obowiązują, bo z lewej stosuje się znaki jako powtórzenie z prawej, w Polsce jest ruch prawostronny.

Wracając do tematu, znaki z prędkością typu 3, lub 5 (ten drugi nawet jest często spotykany) to prędkości bardzo niskie dla samochodu, samochód na pierwszym biegu na płaskim bez dodania gazu na nawierzchni utwardzonej jedzie około 7-8 km/h, tak więc czy one są w ogóle zgodne z realiami i z przepisami? 5 km/h widać jest przepisowy, ale już ten nowo ustawiony 3 km/h nie jest zgodny. Tak więc można się głęboko zastanawiać a także na różne sposoby interpretować przypuszczalny tok myślenia, który towarzyszył autorowi oznakowania. Możliwe że kolejne znaki dodawali kolejne osoby, a myślenie było im obce.

C.....5 - Ostatnio na jednym terenie z przyjezdnych fabryk napotkałem taki zestaw zna...

źródło: niejasnaorganizacjaruchuhali

Pobierz

Czy przedstawiona organizacja ruchu Hali stanowi absurd drogowy?

  • Tak 43.4% (23)
  • Nie 56.6% (30)

Oddanych głosów: 53

  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Closereyes3375: wewnetrzne polityki firmy, jezdze tirem, czesto są znaki typu 5-6-7-8 co tam sobie bhp owiec wymysli na hali albo np 10km na zewnatrz, oczywiscie predkosciomierz zaczyna coś pokazywać jak przekrocze 10, tak samo jest w osobowce, manual bieg jałowy auto jedzie 10, w drugim z automatem tez podobnie ale można przyduszać hamulcem i slizgnie na konwerterze. Najczesciej takie ograniczenie masz na wagach, tam nie możesz jezdzić po ukosie, musi
  • Odpowiedz