Wpis z mikrobloga

@ProudToBePolish: Gładkie opony, sprawdzić, czy hamulec nie ociera o koło/tarczę, łańcuch, piasta.

Pedały zatrzaskowe sporo dają, ale raczej w kierunku przekazania więcej mocy na koło, nie na lekkość jazdy, i.e. jak sobie sprawisz zatrzaski, a nie zmienisz odpowiednio sposobu pedałowania, to będziesz jechać tak samo, jak przedtem, tylko pod górkę Ci będzie łatwiej pociągnąć.
@ProudToBePolish: w góralu np. zmiana opon daje bardzo dużo, nawet niby głupie dopompowanie przed każdą jazdą ma znaczenie. Piasty na łożyskach maszynowych też coś tam dają, ale łańcuch raczej nic, chyba że już masz tak zajechany że przeskakuje na ząbkach ( ͡° ͜ʖ ͡°) Jeśli śmigasz amatorsko to opłaca się inwestować tylko w opony
@ProudToBePolish: regulacja przerzutek żeby nie obcierały o łańcuch gdy wrzucony jest zadany bieg. Jak piasty są w słabym stanie to można wymienić. Support tak samo. Opony dopasować do terenu. Jak jeździsz w lesie to slicki to byłby głupi pomysł, ale jak zwykle są to leśne drogi (w miarę twarde) oraz asfalt, to semi slick byłby lepszy niż taka terenowa opona z głębokim bieżnikiem. Sam łańcuch- nie wiem czy ma na to
Tak myślę, że właśnie założyć wąskie opony. Masz może jakieś propozycje na koła 26 cali? Albo ktoś inny?


@ProudToBePolish: Nie muszą być wąskie, ważniejsze jest, żeby trzymały wysokie ciśnienie. Mogę polecić Schwalbe Marathon (5bar), bo sam na nich jeżdżę i chwalę sobie. Tzn. Ja jeżdżę na Marathonach Plus, ale po paru latach użytkowania i patrzenia na zwykłe Marathony, które kupiłem rodzinie, uważam Plusy za przesadę. Jakoś Młody też gum nie łapie,