Wpis z mikrobloga

#powodz
Pytanie do ekspertów, dlaczego nie używamy elektrycznych samochodów podczas akcji ratunkowej tylko stare Stary 266? Mam nadzieję że jak będzie podobna sytuacja w Krakowie czy Warszawie to do strefy czystego powietrza będą wpuszczane tylko elektryczne w takiej sytuacji.
calban - #powodz 
Pytanie do ekspertów, dlaczego nie używamy elektrycznych samochodów...

źródło: temp_file1283392792110985378

Pobierz
  • 107
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@calban: przecież wojska nie obowiązują żadne normy emisji spalin. Tam spaliny po prostu sobie lecą. Tych aut jest promil w skali kraju to co ty z elektrykami wyjeżdżasz
  • Odpowiedz
akurat czołgi elektryczne (a w zasadzie hybrydowe) chcą robić - i ma to uzasadnienie militarne. Akumulator będzie pozwalał na pozostawanie w czuwaniu bezgłośnie i bez generowania sygnatury cieplnej


@megawatt: uwielbiam p---------e wykopków z zerową wiedzą XD
W przypadku jakichkolwiek współczesnych pojazdów pancernych, najbardziej świecą dwie rzeczy:
1. Układ jezdny - w ruchu
2. Elektronika - w przypadku stacjonarnych pojazdów
Nie da się usunąć sygnatury cieplnej czołgu przez dodanie do niego
KaiserBrotchen - > akurat czołgi elektryczne (a w zasadzie hybrydowe) chcą robić - i ...

źródło: k0kegaewy8981

Pobierz
  • Odpowiedz
2. Elektronika - w przypadku stacjonarnych pojazdów

Nie da się usunąć sygnatury cieplnej czołgu przez dodanie do niego silnika elektrycznego


@KaiserBrotchen: potrzebne źródło do tej elektroniki co produkuje tak ogromne ilości ciepła - nie APU czy silnik zasadniczy tylko elektronika
  • Odpowiedz
potrzebne źródło do tej elektroniki co produkuje tak ogromne ilości ciepła - nie APU czy silnik zasadniczy tylko elektronika


@megawatt: wystarczy ci link do podstawowego systemu obecnych abramsów, bez których ten czołg jest kompletnie nieużywalny? TMS od meggita zabezpiecza elektronikę przed przegrzaniem i w rezultacie spaleniem, jednocześnie pozwala na nieugotowanie załogi poprzez utrzymanie temperatury w środku na bardzo komfortowym poziomie 50-55 stopni ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
mordo nikt nigdy nie planował elektrycznych samochodów ciężarowych


@Hadolf_Itler: A plany UE żeby zmusić kraje do stawiania ładowarek o mocy 400-600kW przy trasach szybkiego ruchu to dla tesli czy innego leafa? Zaktualizuj swoją wiedzę.
  • Odpowiedz
@calban po warszawie tez beda jezdzily stary, a po roku jak juz bedzie po wszyatkim beda przychodzily wezwania do wskazania kierujacego celem ukarania za wjazd do SCT ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
Nie pogrążaj się już, bo z każdą wypowiedzią pokazujesz tylko, że z wojskowym sprzętem nie masz żadnej styczności ¯\(ツ)/¯


@KaiserBrotchen: w wojskowym jest inna fizyka? czy co mi usiłujesz powiedzieć

ja się szanownego eksperta zapytałem o źródło energii cieplnej, co w środku generuje to
  • Odpowiedz
@Pankracy666: Całkiem nieźle. Ogólnie pojazdy elektryczne mają tę przewagę nad spalinowymi, że nie wymagają tlenu do procesu spalania, więc mogą poruszać się w całkowitym zanurzeniu, same silniki elektryczne są kilkukrotnie bardziej efektywne energetycznie od spalinowych, a ponadto znacznie prostsze w budowie (pod kątem części ruchomych mogących ulec zniszczeniu w czasie eksploatacji) i w konstrukcjach bezszczotkowych w zasadzie bezobsługowe. Wygląda idealnie, zwłaszcza dla pojazdów o przeznaczeniu kryzysowym, ale to tylko jedna
krzaczor93 - @Pankracy666: Całkiem nieźle. Ogólnie pojazdy elektryczne mają tę przewa...
  • Odpowiedz