Wpis z mikrobloga

Mam pytanie, która dystrybucje linuxa wybrać?

Dawniej korzystałem z ubuntu i w porównaniu do KDE ma bardzo okrojony interfejs ustawień, po za tym nie znam się na linuxie aż tak dobrze by gnome zamienić na KDE przez terminal. Na Vmware korzystałem również z manjaro ale nie posiada sudo tylko pamac więc nie wiem jak się tym obsłużyć.

Chodzi mi o dystrybucję zbliżoną do UI Windows / MacOs, która będzie przyjemna w obsłudze i wiem, że za chwilę zlecą mi się tu fani swoich distro i zaczną wypisywać "Weź Distro X bo jest lepsze od distro Y" Właśnie nie chodzi mi o takie coś, tylko bardziej o to, które distro jest zbliżone do Win / Mac i przyjemne w użytkowaniu.

#linux #pytanie #informatyka
R.....s - Mam pytanie, która dystrybucje linuxa wybrać?

Dawniej korzystałem z ubuntu...

źródło: Linux-Tux

Pobierz
  • 29
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

możesz też zobaczyć coś kde plasmą ja na przykład Debiana używam i dobrze się to sprawdza ale on chyba trochę trudniejszy niż taki Mint
  • Odpowiedz
@Roneys: Osobiście poleciłbym Minta - swego czasu używałem i wydaje mi się, że dla kogoś chcącego się przesiąść na Linuksa to mógłby być dość dobry i mało "bolesny" początek. Ubuntu może też, ale nie wiem jak tam to teraz wygląda, lata temu użytkowałem, jeszcze za czasów "starego" gnome i mi pasowało, też było względnie ok.
I use Debian btw xD Mój system codziennego użytku to Debian bookworm + KDE Plasma
  • Odpowiedz
@Roneys: jednej prostej odpowiedzi nie da się za bardzo podać. Co do UI skoro podoba Ci sie KDE to warto przy nim dostać bo to serio dobre UI. Tu pytanie co wziąć za bazę
- Debian - da Ci mega stabilność ale też jest w wielu miejscach bardzo goły i może wymagać konfiguracji. Nie dostaniesz np w standardzie snapa, który pozwala zainstalować masę oprogramowania 3rd party ze sklepu choć jak
  • Odpowiedz