Wpis z mikrobloga

@PiotrFr:
A to u nich, maszynista nie dostaje sygnału, że szlaban się nie zamknął?
A może dostał taki sygnał, ale nie zdążył zwolnić?
A może, ten przejazd, nie był wyposażony w taki system ostrzegania?

Ja się tam
  • Odpowiedz
@PiotrFr: nie no rozumiem, odczepiła się, stres, zdarza się. Ale spodziewać się kolizji z rozpędzonym pociągiem i stać 2 m za przyczepą to trzeba mieć tiktaka zamiast mózgu


@music_has_the_right_to_children:

Wiem że ciężko byłoby szybko ją wpiąć ale dziwię się że nie próbował ją przepchnąć ciągnikiem.


@markhausen: Ludzie jak ich szlabany na centralnie na torach zamkną to boją się staranować szlaban tylko lawirują aby zrobić miejsce dla
  • Odpowiedz
  • 0
@zzbkk: nie wiem jak w Belgii ale we Francji z reguły pokrywa. Poprzednie miałem na szkody materialne do 500 mln, aktualnie nie mam nawet limitu
  • Odpowiedz
@PiotrFr na pewno nie ma limitu? Ubezpieczenia OC w UE są regulowane tymi samymi przepisami (zależy jeszcze na jakim etapie dany kraj jest z ich wdrożeniem) w pl niedawno były podniesione i to właśnie z uwagi na te dyrektywy.
Z reguły tez w mieniu jest mniej niż za szkody na osobie
  • Odpowiedz
Wiem że ciężko byłoby szybko ją wpiąć ale dziwię się że nie próbował ją przepchnąć ciągnikiem.


@markhausen: Pewnie też bym tego spróbował, ale tam są pewnie pneumatyczne hamulce, jeśli sprzęgi zostały rozerwane to hamulce wtedy się blokują.
Pewnie ma to możliwość odblokowania, ale to też zajmuje jakiś czas na pewno.
  • Odpowiedz
  • 0
@zzbkk:

Ubezpieczenia OC w UE są regulowane tymi samymi przepisami (zależy jeszcze na jakim etapie dany kraj jest z ich wdrożeniem) w pl niedawno były podniesione i to właśnie z uwagi na te dyrektywy.


Przepisy określają tylko minimalną wysokość. Ubezpieczalnie dają wyższe bo to dobrze wygląda w ofercie a koszt praktycznie żaden. Szkody w mieniu na ponad mln euro to pewnie jakiś promil promila, a żeby poszły w setki?
Zobacz
PiotrFr - @zzbkk: 
 Ubezpieczenia OC w UE są regulowane tymi samymi przepisami (zależ...

źródło: IMG_20240828_124019

Pobierz
  • Odpowiedz
@PiotrFr: Niby taki rozwój technologii itd. a prostych rzeczy jakoś nikt nie potrafi wprowadzić. Gdyby na każdym przejeździe kolejowym były kamery (nawet w szczerych polach, zasilanie z baterii słonecznej i małej turbiny wiatrowej powinno dać radę) z których obraz byłby wyświetlany w kabinie maszynisty, gdy ten znajduje się jeszcze w bezpiecznej odległości od przejazdu i może spokojnie wyhamować, to dałoby się uniknąć wielu wypadków, których koszty nieraz idą w dziesiątki
  • Odpowiedz