Wpis z mikrobloga

Technologie DLSS oraz FSR

Testowałem FSR 2.1 w 1080p na 24" monitorze, straszna kupa, nieużywalne bym powiedział, nawet na "quality" mode.
Jak w takim setupie wygląda DLSS? Czy też nieużywalne?
Jak to wygląda na 1440p oraz 4k? Czy też są tak duże straty jakości?

#kartygraficzne #gpu #komputery #pcmasterrace #amd #nvidia
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@lotos10: Im niższa rozdzielczość docelowa, tym gorzej będzie to wyglądało. FSR i DLSS biorą niższą rozdzielczość i upscalują do 1080p i im mniej pikseli mają do dyspozycji swoich algorytmów, tym gorszy efekt końcowy. 1440p to jest minimum żeby jakoś to wyglądało, najlepiej wygląda DLSS w 4K.
  • Odpowiedz
@lotos10: Przede wszystkim dlss jest skalowalny. W takim dlsstweak możesz w prosty sposób sobie zmienić poziomy renderowania, przykładowo quality ze standardowej 67% natywnej na 77% czy wyżej, albo nawet wymusić DLAA. Moim takim osobistym sweetspotem w 1440p jest 85%, często to od kilku do nawet kilkunastu fps więcej, a strata w jakości jest praktycznie niedostrzegalna. W dodatku update jest banalny, podmiana bibliotek .dll na nowszą. Jeszcze tu warto dodać DSR,
  • Odpowiedz
Po pierwsze w 1080p nie używa się DLSS/FSR


@bonus: To zależy. Jak chcesz wygładzić krawędzie to już lepiej użyć DLSS niż normalnego AA. Bo niestety DLAA nie jest tak powszechne w grach jak DLSS.

Pomijam robienie takich sztuczek jak podwyższanie rozdzielczości za pomoca DLDSR a potem dokładanie DLSS.
  • Odpowiedz
  • 0
@10129: Dzięki, co prawda jedna klatka, ale chyba wiele pokazuje. O dziwo, FSR z FG daje znacznie lepszy efekt niż FSR quality bez FG.
  • Odpowiedz
  • 0
@10129: O ile statyczne sceny były znacznie na plus dla DLSS, tak przy tych dynamicznych w obu widać że obie technologie w 1080p to jedynie słupki w benchmarkach.
  • Odpowiedz