@Mega_Smieszek: szczerze to debil który wymyślił te kolejność wykonywania działań to musiał być frajerem. W kulturze zachodniej wszystko robi się od lewa do prawa, a tutaj INACZEJ CZEBA KOLEJNOŚĆ WYKONYWANIA DZIAŁAŃ LEWAKU
szczerze to debil który wymyślił te kolejność wykonywania działań to musiał być frajerem. W kulturze zachodniej wszystko robi się od lewa do prawa, a tutaj INACZEJ CZEBA KOLEJNOŚĆ WYKONYWANIA DZIAŁAŃ LEWAKU
@Harven: Tak, potwierdzam, dla kolejności wykonywania działań w matematyce wyznacznikiem powinna być tożsamość kulturowa liczącego.
szczerze to debil który wymyślił te kolejność wykonywania działań to musiał być frajerem. W kulturze zachodniej wszystko robi się od lewa do prawa, a tutaj INACZEJ CZEBA KOLEJNOŚĆ WYKONYWANIA DZIAŁAŃ LEWAKU
@Harven: 5(8-5) to tylko inny sposób zapisu liczby 15. I zapis tego działania też jest od lewa do prawa. Bo żeby "odkryć" jaką liczbę ten zapis reprezentuje trzeba wziąć najpierw 5, a potem (8-5). Samo 8-5 to inny sposób
@Mega_Smieszek: pamiętam że w podstawówce nie rozumiałem tego, bo dopiero w gimnazjum się dowiedziałem że nie trzeba pisać znaku mnożenia przed nawiasem
@Beskid_Wyspowy: szczerze to nie zdziwił bym się gdyby to było optymistyczne założenie. Większość nawet się nie polapie co trzeba zrobić z 5 bez znaku mnożenia
Komentarz usunięty przez moderatora
Rozwiązuje jednoznacznie problem zapisu, ale wydaje się mniej intuicyjny dla ludzi
@Beskid_Wyspowy: Ty się śmiejesz, a ciekawe ile osób by to poprawnie rozwiązało xD
Komentarz usunięty przez autora
@Harven: Tak, potwierdzam, dla kolejności wykonywania działań w matematyce wyznacznikiem powinna być tożsamość kulturowa liczącego.
@Harven: 5(8-5) to tylko inny sposób zapisu liczby 15. I zapis tego działania też jest od lewa do prawa. Bo żeby "odkryć" jaką liczbę ten zapis reprezentuje trzeba wziąć najpierw 5, a potem (8-5). Samo 8-5 to inny sposób