Wpis z mikrobloga

Witam wszystkich serdecznie, zaczynam dopiero swoją przygodę, byłem z dwa razy pod namiotem, ale chciałbym spróbować nocowania na dziko pod tarpem, wydaję mi się to dużo przyjemniejsze, mam już pewien model na oku, ale zastanawiam się jeszcze nad hamakiem. Nie chcę wydać jednorazowo ogromnej kwoty, zwłaszcza, że jestem totalnym amatorem i chwilami nie wiem co robię xD Mam już śpiwór. Myślałem nad hamakiem tym najtańszym z decathlonu. Z tego co się już orientuję to do hamaka przydałaby się moskitiera i tak samo moskitiera by się przydała do spania na ziemi.

Czy jest coś takiego jak uniwersalna moskitiera, która będzie pasowała i do hamaku i na ziemię czy to takie marzenie ściętej głowy?

Plus jeszcze pytanie - jak wy znajdujecie miejsca na biwak, że nikt wam tam nie przychodzi, ani nikt was nie przegania? Program Zanocuj w lesie trochę mi się na razie nie sprawdził, jeden teren był praktycznie górą porośniętą małymi drzewkami gdzie nie dało się absolutnie rozbić namiotu, a z polany obok niego "przegoniła" mnie straż leśna. Może inaczej by było z tarpem/hamakiem w tym lesie. Ciężko jest wypocząć na łonie natury, mając z tyłu głowy, że ktoś zaraz przyjdzie bo ciągle się rozglądam i jestem bardzo czujny. Jakieś porady?

#biwak #bushcraft #survival #outdoor #turystyka
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@wonrz: Jak dopiero rozpoczynasz, to może spróbuj najpierw budżetowo (plandeka ogrodnicza 4x3 metry + kilka metrów sznurka też daje radę a zmieścisz się w 30 PLN).

Uniwersalnej moskitiery nie ma, bo musi być szczelnie połączona z podłożem. Ale możesz sobie podszyć rzepami osobno moskitierę i hamak / tarp / plandekę, wtedy ma to sens, ale w ciul szycia i potem na miejscu spinanie tego na szczelnie będzie upierdliwe.
Hamak ze
  • Odpowiedz
@wonrz: ale wiesz, że do spania w hamaku potrzebujesz jeszcze podpinki? W naszym klimacie, bez podpinki masz 100% szans na zmarznięcie w nocy.
  • Odpowiedz
  • 0