Wpis z mikrobloga

Cześć

Do osób, które poświęcą 5 minut mam prośbę o opinię nt. wartości mojego auta. Kupiony jako nowy w jakiejś grubej promocji za 50 tysięcy złotych.

Fiat Tipo z 2018 roku, wersja Lounge, silnik 1.4 95 KM z LPG. Gaz zamontowany w 2021 roku, gdy auto miało 25 tysięcy przebiegu, teraz ma 41 tysięcy. 3 lata od nowości jeździł nim mój ojciec, potem ja.

Plusy - nie wymaga jeszcze poważnych inwestycji w elementy eksploatacyjne, może z wyjątkiem sprzęgła za jakiś czas, które zdaniem mechanika lekko się już ślizga. Obecnie świeżo po przeglądzie technicznym, połączonym z wymianą oleju i filtra powietrza. Wcześniej wymienione świece zapłonowe, płyn hamulcowy, filtr kabinowy, dezynfekcja klimatyzacji, czyli drobiazgi. Do tego serwis instalacji LPG zgodnie z zaleceniami. Obecnie jest oczywiście na letnich oponach, ale jest komplet zimówek na stalowych felgach i mają może z 5 tysięcy najechane.

Minusy - sporo obtarć parkingowych i rys od jakichś krzaków, których narobił ojciec( ͡° ͜ʖ ͡°). Ja ich nie usuwałem, z daleka nie widać, ale na filmiku w przybliżeniu już tak. Żadnych kolizji i oczywiście wypadków.

#fiat #motoryzacja
Utero - Cześć

Do osób, które poświęcą 5 minut mam prośbę o opinię nt. wartości mojeg...
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 0
@warszawiak39: @senq87 Fabryczne sprzęgła nie są ponoć mocną stroną tego modelu. Ja co prawda nie zauważyłem zużycia, bo jeżdżę na co dzień. Wspomniał o nim mechanik, który robił badanie techniczne.
  • Odpowiedz
@Utero: np w Punto pamiętam na sprzęgle Valeo zrobiłem 30 k km i się poddawało, a na sachsie już kolejne ponad 100 k km i dalej ok (200 zł vs 300 zl xD), mimo że parę razy zostało upalone w terenie, zwykle przyczyną szybkiego poddania się jest wysprzęglik lub pompa hydraulicznego sterowania sprzęgłem, które dostają wycieków i nie zasprzęgla się do końca, wszystkie L-ki kiedyś jak miały te wynalazki to
  • Odpowiedz