Wpis z mikrobloga

Czy problem Strefy Czystego Transportu w Warszawie to rozdmuchana bańka propagandowa?
Nie jestem ekozjebem i nie podoba mi się ekopolityka EU, ale obiektywnie patrząc moim zdaniem tak.

Obecnie można wjechać autem nie starszym niż 1997 czyli 27-letnim!
Od 2026 auto nie będzie mogło być starsze niż 26 lat.
Od 2028 niż 23 lata.
Od 2030 niż 21 lat.
Od 2032 niż 18 lat.

Czy kogoś normalnie pracującego dzisiaj nie stać na audi a4 z 1998 roku za 3k?

#motoryzacja #samochody #sct
dlaczego_michau - Czy problem Strefy Czystego Transportu w Warszawie to rozdmuchana b...

źródło: 61c749d3-2f1b-52c5-15ab-c798b6dd031d

Pobierz
  • 34
  • Odpowiedz
@dlaczego_michau: za te parę lat do wyebana będzie nawet TT ()

w czym problem? no właśnie w tym, że takie codzienne gruzy to ludzie wymieniają bo się zużywają, zmieniają na lepsze bo się psują, itd.. i przez to mało takich aut jest na drodze, nie ma problemu już dzisiaj, mało kto właśnie jeździ audi a4 z 1997 roku za 3k po Warszawie

problem będzie
SpalaczBenzyny - @dlaczego_michau: za te parę lat do wyebana będzie nawet TT 乁(⫑ᴥ⫒)ㄏ
...

źródło: Vinyard34R-copy-2

Pobierz
  • Odpowiedz
  • 0
@dlaczego_michau: Z tą strefą jest tak że jest ona zasadniczo niepotrzebna, natomiast robi gigantyczny problem dla ludzi, którzy nie łapią się w widełki.

No i w końcowej fazie będzie wymagać aut 18 letnich, a wiec bardzo blisko 14 letniej średniej. To będzie wyłączenie bolesne dla większej liczby osób. Dodajmy do tego, że będą to auta 18 letnie za 8 lat, a więc ledwie 10 letnie obecnie. Jaki jest niby problem
  • Odpowiedz
  • 0
@dlaczego_michau: Racja, zapomniałem jaka była ostateczna wersja.

No, czyli jak będzie ostatni poziom to 13 latki nie wjadą do stolicy. No ku*wa brawo xD
  • Odpowiedz
@dlaczego_michau: a te warunki (rocznik auta, norma i wiek auta) są do spełnienia łącznie?

Widzę że właściciele diesli dostaną bardzo mocno po łapach już teraz (np diesel z 2009 z Euro4 może już mieć dpf a i tak za 2 lata od dziś nie wjedzie do strefy).
I ta granica wieku się podwyższa, w 2032 Max wiek to będzie 18 lat dla benzynówek, ale dla diesli już tylko 12.

Sporo
  • Odpowiedz
  • 1
@dlaczego_michau: skoro tak, to po co w ogóle ta SCT?

@dlaczego_michau: Z tą strefą jest tak że jest ona zasadniczo niepotrzebna, natomiast robi gigantyczny problem dla ludzi, którzy nie łapią się w widełki.


@cwlmod: @CzaikaRuchaika Dlatego że SCT sama sobie narzuciła Polska w KPO. W 2021 był projekt to nikt nie protestował. To nasz wymysł nie UE. Wypełniamy przepisy do których sami się zobowiązaliśmy jako rząd tak w skrócie. 20 lat rządzą nami ci sami ludzie którzy wprowadzają wspólne przepisy. Kamień milowy E1L KPO poszukaj. Morawiecki w KPO zobowiązał się do SCT aby uzyskać rekordowe kredyty i dotacje na komunikację publiczną. Inne kraje mają o wiele mniej radykalne pomysły ale dostaną mniej. Obecny rząd nie renegocjował warunków. Brak ich wprowadzenia oznacza utratę setek milionów dla miast, takie warunki uzgodnił PiS i kontynuuje PO dla jasności. Trzaskowski tak jak prezydenci innych miast będą do tego zmuszeni prędzej czy później. W demokracji rządzi większość a rządzą nami od 20 lat ci sami.

https://eur-lex.europa.eu/resource.html?uri=cellar:99384de8-e1ca-11ec-a534-01aa75ed71a1.0002.02/DOC_2&format=PDF - punkt E1L i E2L, polecam,
janeknocny - >@dlaczegomichau: skoro tak, to po co w ogóle ta SCT?
@dlaczegomichau: Z...

źródło: 554fd711a9e4fb1760751415ac02d6146179fdd46e346352a896bbadc2ad4488

Pobierz
  • Odpowiedz
  • 0
@Piospi: Bo tak jak wyżej skąd pomysł na SCT, skąd konkretne terminy? Zobacz komentarz wyżej, sama sobie narzuciła Polska w KPO. W 2021 był projekt to nikt nie protestował. To nasz wymysł nie UE. Wypełniamy przepisy do których sami się zobowiązaliśmy jako rząd tak w skrócie.

Ten post który wrzuciłeś też nie tłumaczy istoty problemu, nie ma słowy o KPO i ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych.

Nie ma to
  • Odpowiedz