Wpis z mikrobloga

@dlaczego_michau: ale co za różnica czy Cie stac czy nie. Chodzi o to ze ktoś cie zmusza a nie ma to wpływu na środowisko. Bo rozumiem żeby to jeszcze faktycznie chodziło o ekologię, ale to nie ma z tym nic wspólnego. Wprost przeciwnie, negatywnie wpłynie na środowisko i jeszcze pogorszy.
Poza tym ktoś może lubic swoje auto i nie chce zmieniać bo tak i nikomu nic do tego. Auto jest
  • Odpowiedz
@dlaczego_michau: ale mogę sobie od tak przyjechać do Wawy i jeździć spokojnie, czy niebawem przed wyjazdem do jakiegokolwiek miasta w Polsce będę musiał studiować mapę, prawo, nabywać naklejki i zasłaniać sobie nimi widoczność żeby było to legalne? Bo w sumie to bardziej od samego wprowadzenia strefy boli brak powiązania jej z jakimkolwiek istniejącym systemem.
  • Odpowiedz
@dlaczego_michau: SCT w Warszawie nie ma sensu (poza propagandowym). Flota samochodów starzeje się z roku na rok, stare pojazdy same "eliminują" się z ruchu, a jak pokazała pandemia, ruch samochodowy nie ma znaczącego wpływu na czystość powietrza w centrum miasta. Zwłaszcza, że owo centrum nie znajduje się pod szklaną kopułą. Wisienką na torcie jest objęcie w ramach SCT drogi tranzytowej jaką jest Wisłostrada, przez co "smrodzące" samochody, żeby dostać się
  • Odpowiedz
@awres najlepsze jest to że każdy mieszkaniec Warszawy może jeździć swoim autem po strefie jeszcze przez 4 lata nawet jak nie spełnia żadnych norm wystarczy że to zgłosi do urzędu. Ta strefa ma tyle wyjątków że w zasadzie nic się nie zmieni ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
Jaki jest sens wprowadzać takie ograniczenia, obecnie tylko 3% samochodów nie spełnia tych wymagań?


@awres: też mnie to zastanawia stąd właśnie ten post. ale może być tak jak @typ53B napisał: najpierw wprowadzają sct z minimalnymi obostrzeniami, a za chwilę zaostrzą do niemądrych kryteriów ()
  • Odpowiedz
Czy kogoś normalnie pracującego dzisiaj nie stać na audi a4 z 1998 roku za 3k?


@dlaczego_michau: raczej passata b6 z 2006 roku. W następnym kroku będzie to passat z 2012 roku.
  • Odpowiedz
no i co wg Ciebie? masz go sprzedać i kupić jakieś zardzewiałe i zapierdziane stare audi wyglądające jak kupa g*wna za 3k z 1998 roku?


@SpalaczBenzyny: przecież nic takiego nie powiedziałem, ten post powstał, bo zastanowił mnie ból dupy o sct we wszystkich mediach, gdzie te ograniczenia są praktycznie żadne
  • Odpowiedz
a4 było tylko przykładem, chodzi o możliwość zakupu auta do 3k, którym przez kilka najbliższych lat da się wjeżdżać do sct.


ale jeżeli upierasz się przy a4 to proszę, też się da...


@dlaczego_michau: czyli mam kupić takie a4 i zaparkować pod Warszawą, tylko po to, żeby moim dieslem dojechać do tego miejsca i przesiąść się do auta-zapalniczki?
  • Odpowiedz