Wpis z mikrobloga

Czy problem Strefy Czystego Transportu w Warszawie to rozdmuchana bańka propagandowa?
Nie jestem ekozjebem i nie podoba mi się ekopolityka EU, ale obiektywnie patrząc moim zdaniem tak.

Obecnie można wjechać autem nie starszym niż 1997 czyli 27-letnim!
Od 2026 auto nie będzie mogło być starsze niż 26 lat.
Od 2028 niż 23 lata.
Od 2030 niż 21 lat.
Od 2032 niż 18 lat.

Czy kogoś normalnie pracującego dzisiaj nie stać na audi a4 z 1998 roku za 3k?

#motoryzacja #samochody #sct
dlaczego_michau - Czy problem Strefy Czystego Transportu w Warszawie to rozdmuchana b...

źródło: 61c749d3-2f1b-52c5-15ab-c798b6dd031d

Pobierz
  • 34
  • Odpowiedz
@dlaczego_michau: ale co za różnica czy Cie stac czy nie. Chodzi o to ze ktoś cie zmusza a nie ma to wpływu na środowisko. Bo rozumiem żeby to jeszcze faktycznie chodziło o ekologię, ale to nie ma z tym nic wspólnego. Wprost przeciwnie, negatywnie wpłynie na środowisko i jeszcze pogorszy.
Poza tym ktoś może lubic swoje auto i nie chce zmieniać bo tak i nikomu nic do tego. Auto jest
  • Odpowiedz
@dlaczego_michau: ale mogę sobie od tak przyjechać do Wawy i jeździć spokojnie, czy niebawem przed wyjazdem do jakiegokolwiek miasta w Polsce będę musiał studiować mapę, prawo, nabywać naklejki i zasłaniać sobie nimi widoczność żeby było to legalne? Bo w sumie to bardziej od samego wprowadzenia strefy boli brak powiązania jej z jakimkolwiek istniejącym systemem.
  • Odpowiedz
@dlaczego_michau: SCT w Warszawie nie ma sensu (poza propagandowym). Flota samochodów starzeje się z roku na rok, stare pojazdy same "eliminują" się z ruchu, a jak pokazała pandemia, ruch samochodowy nie ma znaczącego wpływu na czystość powietrza w centrum miasta. Zwłaszcza, że owo centrum nie znajduje się pod szklaną kopułą. Wisienką na torcie jest objęcie w ramach SCT drogi tranzytowej jaką jest Wisłostrada, przez co "smrodzące" samochody, żeby dostać się
  • Odpowiedz
@awres najlepsze jest to że każdy mieszkaniec Warszawy może jeździć swoim autem po strefie jeszcze przez 4 lata nawet jak nie spełnia żadnych norm wystarczy że to zgłosi do urzędu. Ta strefa ma tyle wyjątków że w zasadzie nic się nie zmieni ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
Jaki jest sens wprowadzać takie ograniczenia, obecnie tylko 3% samochodów nie spełnia tych wymagań?


@awres: też mnie to zastanawia stąd właśnie ten post. ale może być tak jak @typ53B napisał: najpierw wprowadzają sct z minimalnymi obostrzeniami, a za chwilę zaostrzą do niemądrych kryteriów ()
  • Odpowiedz
no i co wg Ciebie? masz go sprzedać i kupić jakieś zardzewiałe i zapierdziane stare audi wyglądające jak kupa g*wna za 3k z 1998 roku?


@SpalaczBenzyny: przecież nic takiego nie powiedziałem, ten post powstał, bo zastanowił mnie ból dupy o sct we wszystkich mediach, gdzie te ograniczenia są praktycznie żadne
  • Odpowiedz
a4 było tylko przykładem, chodzi o możliwość zakupu auta do 3k, którym przez kilka najbliższych lat da się wjeżdżać do sct.


ale jeżeli upierasz się przy a4 to proszę, też się da...


@dlaczego_michau: czyli mam kupić takie a4 i zaparkować pod Warszawą, tylko po to, żeby moim dieslem dojechać do tego miejsca i przesiąść się do auta-zapalniczki?
  • Odpowiedz