Wpis z mikrobloga

Czy projektując elementy, muszę brać pod uwagę wysokość linii? W sensie, że np jakiejś tam wypustki o wysokości 0.9mm nie wydrukuję linią 0.2, bo 0.9 nie dzieli się bez reszty przez 0.2? Czy też slicer potrafi sobie z tym miejscowo poradzić generując gcode?

#druk3d
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

via Wypiek
  • 0
@Philosohero to akurat był taki jaskrawy przykład, bardziej mnie tutaj zainteresowała użyteczność presetu "fine" na linii 0.16, która nie mnoży się w zasadzie bez reszty do żadnej rozsądnej wartości xD

Arachne jest zdaje się od stosunkowo niedawna i to domyślnie wyłączone, więc jak bez tego sobie ludzie radzili - czy po prostu przy tak małej skali jak 0.0X milimetra to i tak jest bez znaczenia?

Pytanie raczej teoretyczne o technologię, moje
  • Odpowiedz
@ryhu: dobra, z rozpędu przeczytałem że chodzi Ci o szerokość ścieżki, nie wysokość warstwy. Tutaj sprawa się komplikuje dosyć mocno, wszystko zależy od tego jak dobrze jest skalibrowana drukarka, wysokość pierwszej warstwy i czy to jest uwzględnione w profilu - często ludzie ustawiają wysokość pierwszej warstwy tak, aby wypełnienie było dobrze sklejone i trzymało się stołu, wtedy w slicerze pomimo, że pierwsza warstwa będzie mieć np. 0.2mm, to w praktyce
  • Odpowiedz
Czy projektując elementy, muszę brać pod uwagę wysokość linii?


@ryhu:

tak, wiekszosc slicerow ma w dupie dokladna wysokosc elementu
  • Odpowiedz
@ryhu @Philosohero @sylwek2k w większości slicerow da się ustawić dynamicznie zmienną wysokość warstwy, adaptacyjną.
Prusa slicer, bambu slicer, orca, itp.

Wtedy tam, gdzie element ma mieć 0.9mm to grubość warstwy zjedzie np do 0.1 i zrobi to o wiele dokładniej niż 0.2, bez znaczącego zwolnienia całego wydruku , gdyby całość musieć na 0.1 drukować

Jak nie ma być widocznych z tego wynikajacych artefaktów (na częściach wydruku, które też będą
  • Odpowiedz
w większości slicerow da się ustawić dynamicznie zmienną wysokość warstwy, adaptacyjną.

Prusa slicer, bambu slicer, orca, itp.


@hrumque:

po czym wymieniles slicery bazujace na jednym silniku, z niewielkimi modyfikacjami
  • Odpowiedz