Wpis z mikrobloga

Stało się. Od kilku lat rozmyślałem nad zakupem jednośladu i w tym roku pomyślałem, że jeżeli nie teraz to już nigdy. Z uwagi na brak kwitów na A wybór padł na mt-125, z perspektywą nauczenia się podstaw i zrobienia prawka w przyszłym roku. Z uwagi na to, że jestem całkowitym żółtodziobem prosiłbym abyście pomogli mi polecić jakaś fajną odzież najlepiej wielosezonową, która sprawdzi się na mt'ku oraz jakiejś 600 w przyszłości w nakedzie.

Z moich typów co udało mi się znaleźć to:
Kurtka - Shima solid 2.0
Rękawice - Shima STX
Kask, który już posiadam to LS2 Stream II

Nie mam żadnych typów związanych z spodniami oraz butami.

Sprzęt, który potrzebuje jest do rekreacyjnej jazdy, nie zamierzam bawić się w motocykle typu sport itp.

#motocykle #125cc
  • 29
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@avesh: Kurtka jak na początek, kiedy nie wiesz, czego chcesz i czego będziesz potrzebować, to jest ok wyborem. Ewentualnie o podobnym kroju SPIDI sportmaster H2OUT. Jeśli chodzi o rękawice, to jest cholernie ważne, aby były one wygodne. Nic tak nie rozprasza i nie przeszkadza w jeździe, niż szwy, które się wżynają w dłoń lub twardy materiał, który ciężko zginać. W przypadku rękawic zdecydowanie polecam markę Five - tworzą tylko rękawice
  • Odpowiedz
  • 0
@zielony_goblin: dzięki za poświęcony czas przy napisaniu tego wypracowania :D

Może nie do końca napisałem wprost, ale ja już tego mteka to kupiłem :D 2015 wersja z abs około 30 k nalotu. Moto według kolegów bardzo zadbane. Zaraz zostanę pewnie zjedzony ale udało mi się nim już zrobić jakieś pierwsze 200-300 km, na zdrapkę.

Co do kwestii ubioru, w przyszłym tygodniu podjadę do rrmoto i zobaczę co mi polecą. Na ten sezon
  • Odpowiedz
@avesh: W tej cenie rozważałbym 2 modele:

Scorpion Exo 1400 Evo II Air - skorupa multikompozyt, bardzo wydajna wentylacja, moim zdaniem najwygodniejsze wyściółki wewnętrzne spośród wszystkich marek na rynku oraz system pompowania poduszek policzkowych dla lepszego dopasowania kasku do głowy, 1400g dla rozmiaru M. Wytłumienie poprawne - ani bardzo dobre, ani złe.

Caberg Drift Evo II Carbon. Skorupa z kompozytu włókna węglowego z włóknem szklanym, bardzo dobra wentylacja, bardzo niska
  • Odpowiedz
Dacia Logan kosztuje 5 razy mniej od nowego auta premium i z kaskami jest to samo. w LS2 nie uszkodzi sie bardziej niż w Airohu za 2 tysiące


@piekuo: nie rozumiesz różnicy, że nie chodzi o to, czy jeden lub drugi samochód będzie skasowany, ale czy w środku pasażerowie będą bezpieczni.

w LS2 nie uszkodzi sie bardziej niż w Airohu za 2 tysiące, to zwyczajne kaski budżetowe z certyfikatami i po badaniach.
  • Odpowiedz
@krzysztof2033: Muszę sprostować - nie zawsze tak jest. Wciąż sklepy, zwłaszcza zagraniczne, czy te działające na Allegro, sprzedają kaski z ECE 22.05. Kaski sprowadzone od majfrendów czasem w ogóle nie mają żadnej homologacji. Druga sprawa - kaski powyżej 4-5k to w zdecydowanej większości kaski wyścigowe, które oprócz ECE 22.06 muszą spełniać też normę FIM, a norma FIM, czyli dopuszczająca do użytku w wyścigach na profesjonalnym poziomie, jest znacząco bardziej wymagająca,
  • Odpowiedz
@TYLKOjazda_Testy_Nowosci_Porady: dzięki za wykład masz bardzo szeroką wiedzę. Tylko czy to nie jest tak, że z czego zrobiony jest kask ma nikłe znaczenie, grunt żeby nie rozpadł się podczas uderzenia. Kręgi szyjne wytrzymają znacznie mniej niż wytrzymałość zwykłego kasku z certyfikatami.
A w motor sporcie cena bierze się z badań na areodynamice, kompozyt nie są dla super wytrzymałości tylko lekkości kasku.
  • Odpowiedz
@krzysztof2033:

Tylko czy to nie jest tak, że z czego zrobiony jest kask ma nikłe znaczenie, grunt żeby nie rozpadł się podczas uderzenia.


To prawda, tylko trzeba pamiętać, że ten kask, obojętnie z czego jest wykonany, ma nie rozpaść się podczas uderzenia z prędkością 30 km/h. Wyższe prędkości nie są testowane. Nie wiem, na ile wytrzymałe są kręgi szyjne, nie jestem lekarzem, nie chce się w tym temacie wypowiadać, tylko
  • Odpowiedz