Wpis z mikrobloga

Co to za dziwny robak? Wygląda jak osa, ale ma mniejszy odwłok i znacznie większy łeb. Jego wygląd mnie bardzo niepokoi. Wleciał mi do kibla i dosłownie od 5h nie ruszył się z miejsca, a na pewno żyje, bo ciągle rusza czułkami. Sorry, za słabą jakość zdjęcia, ale robiłem je tabletem. Ciekawi mnie co by się stało jakby taki robal mnie ukąsił.
#owady #robaki #kiciochpyta #pytaniedoeksperta #biologia #przyroda #zwierzaczki
Mystoo - Co to za dziwny robak? Wygląda jak osa, ale ma mniejszy odwłok i znacznie wi...

źródło: temp_file2762461267899697607

Pobierz
  • 11
  • Odpowiedz
  • 1
@cutecatboy: @Niewiemja bardzo prawdopodobne. nie wiedziałem nawet o istnieniu takich much. poszukałem trochę i mój okaz najbardziej przypominał morsznicę, tyle tylko, że miał wyraźnie mniejszy odwłok i wyraźnie widoczne żądło, dlatego mnie tak zaniepokoił. nie znam się na owadach i pierwsze co mi przyszło do głowy jak zobaczyłem to coś, to pomyślałem, że truteń, albo jakaś niedorośnięta królowa os albo pszczół... wypuściłem #!$%@? na podwórko żeby #!$%@?ł sąsiada. nie niepokoję już
  • Odpowiedz
@cutecatboy @Niewiemja A widzieliście na drugim zdjęciu jaki ma aparat gębowy? Przecież bzygi mają ssawkę, a tu widać żuwaczki. To coś z grzebaczowatych, jakiś belnik, chyba bzygowiec. Czyli jednak nie mucha która udaje osę, tylko osa która udaje muchę która udaje osę XD

@Mystoo Przejrzyj sobie zdjęcia https://insektarium.net/rodzaj-ectemnius-belnik/ może lepiej trafisz w gatunek, bo na Twoim zdjęciu nie widać dokładnie wzoru na odwłoku.

Polecam tę stronę do identyfikacji owadów ʕ
  • Odpowiedz
  • 0