Aktywne Wpisy
![w__w](https://wykop.pl/cdn/c3397992/w__w_pDipGzy40s,q60.jpg)
w__w +97
Co jest urwa z tymi p0lakami-kier0wcami xD Jade 50 (idealnie rowne wg wskazan gps, wiec przecietny kierowca mial na loczniku wiecej niz 50) w zabudowanym i kazdy chcial mnie wyprzedzac XD
Serio jest tak, ze jezdzac codziennie po Niemczech czlowiek jezdzi z kultura, a tutal wlacza sie w czlowieku cham i agresja na drodze…
#polskiedrogi #polska #prawojazdy
Serio jest tak, ze jezdzac codziennie po Niemczech czlowiek jezdzi z kultura, a tutal wlacza sie w czlowieku cham i agresja na drodze…
#polskiedrogi #polska #prawojazdy
jaavi666 +64
#ciaza #rodzicielstwo #dzieci
Staralismy sie z rozowym o dziecko przez 2 lata
Wreszcie na poczatku roku sie udalo z mala pomoca kliniki (naturalnie)
Później się okazało, że będą blizniaki...
... a teraz że dwie dziewczyny...
... z kim będę układać lego, grać w gry i naprawiać auto? ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Także życie zaskakuje i już szukam bagażnika dachowego do auta
Staralismy sie z rozowym o dziecko przez 2 lata
Wreszcie na poczatku roku sie udalo z mala pomoca kliniki (naturalnie)
Później się okazało, że będą blizniaki...
... a teraz że dwie dziewczyny...
... z kim będę układać lego, grać w gry i naprawiać auto? ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Także życie zaskakuje i już szukam bagażnika dachowego do auta
Convair F2Y Sea Dart
Zaprojektowany i zbudowany na początku lat 50 XX wieku, F2Y był odrzutowym wodnosamolotem, którego celem było rozwiązanie problemu lądowania ponaddźwiękowymi odrzutowcami na lotniskowach.
W 1948r. Convair wystartowało w przetargu ogłoszonym przez U.S. NAVY na ponaddźwiękowy myśliwiec przechwytujący. Sam przetarg wynikał z dużego sceptycyzmu co do obsługi samolotów ponadźwiękowych z pokładów lotniskowców – wiele ówczesnych maszyn tego typu wymagało długich rozbiegów, dużych prędkości zbliżania oraz nie były zbyt stabilne i łatwe w operowaniu.
Zespoł naukowców z Convair pod przewodnictwem Ernesta Stouta zaproponował wykorzystanie istniejącego myśliwca F-102 Delta Dagger i zastąpienie konwencjonalnego podwozia płozami wodnymi.
Pod koniec 1951r. rozwiązanie zaproponowane przez Convair otrzymało od U.S. Navy zamówienie na dwa prototyp, a następnie zamówiono dwanaście egzemplarzy produkcyjnych zanim oblatano którykolwiek z prototypów.
Bazując na F-102, F2Y był myśliwcem ze skrzydłami w układzie delta, dodatkowo z wodoszczelnym kadłubem oraz dwoma chowanymi płozami wodnymi służącymi do startu i lądowania. Za napęd początkowo odpowiedzialne były dwa silniki Westinghouse XJ46-WE-02, które zostały zamienione na J34-WE-32 o prawie połowę mniejszej mocy. XJ46 nie były w pełni gotowe do wykorzystania w prototypach.
Pierwszy z prototypów wyposażony był w pojedynczą płozę, która okazała się dużo skuteczniejsze od konfiguracji z dwiema płozami drugiego egzemplarza testowego. Przeprowadzono również testy z kilkoma innymi konfiguracjami nart.
U.S. Navy rozważało wykorzystanie tego typu samolotów na pokładzie podwodnego lotniskowca. Miały one być przechowywane w komorach ciśnieniowych znajdujących się wewnątrz kadłuba okrętu podwodnego i startować bezpośrednio z powierzchni wody przy sprzyjających warunkach lub być katapultowane z rufy przy wyższym stanie morza. Program ten nigdy nie wyszedł poza fazę teoretyczną ze względu na liczne problemy konstrukcyjne wiążące się z takim rozwiązaniem.
Pierwsze testy F2Y rozpoczęły się w grudniu 1952r. w Zatoce San Diego w Kalifornii. 14 stycznia 1953r. pilot nieumyślnie oderwał maszynę od powierzchni wody w trakcie szybkiego „kołowania”. Pierwszy oficjany lot odbył się 9 kwietnia tego samego roku.
Słabe silniki powodowały, że mysliwiec był powolnu a płozy wodne nie spełniały do końca swojej roli wytwarzając gwłatowne drgania podczas startu i lądowania. Wprowadzono szereg modyfikacji, które częściowo zniwelowały problemy z drganiami, ale nie były w stanie poradzić nic na słabe osiągi. W związku z niezadowalającymi wynikami testów, drugi z prototypów został anulowany a w pierwszej maszynie silniki J36 (z którymi F2Y nie był w stanie osiągnąć prędkości ponaddźwiękowej w locie poziomym) zostały zastąpione mocniejszymi J46, które również działały poniżej zakładanych specyfikacji. Prędkość przekraczającą Mach 1 udało się osiągnąć jedynie w płytkim locie nurkującym.
4 listopada 1954r. Sea Dart pilotowany przez Charlesa E. Richbourga rozpadł się w locie podczas demonstracji dla oficerów marynarki wojennej i prasy. Pilot nieumyślnie przekroczył ograniczenia konstrukcyjne płatowca. Zginął na miejscu.
Wypadek ten był jednym z wielu gwoździ do trumny dla całego projektu, ponieważ U.S. Navy rozwiązała do tego czasu problemy z myśliwcami naddźwiękowymi na pokładach lotniskowców. Wszystkie produkcyjne samoloty Sea Dart zostały anulowane pomimo ukończenia dodatkowych trzech egzemplarzy testowych.
Program oficjalnie zamknięto w 1957r., lecz przynajmniej jeden F2Y pozostawał w gotowości do 1962r. otrzymując ozanczenie YF-7A.
F2Y jest jedynym wodnosamolotem, który przekroczył prędkość dźwięku.
Podstawowe dane techniczne (YF2Y):
Załoga: 1
Długość: 15.58m
Wysokość: 2.26m
Szerokość: 1.65m (kadłub)
MTOW: 11055kg
Napęd:
2 x Westinghouse J46-WE-12B 27kN (2753kgf) ciągu – silniki turboodrzutowe z dopalaczem
2 x Westinghouse J34-WE-32 15kN (1529kgf) ciągu – silniki turboodrzutowe
Vmax: Mach 1.25 (1531km/h | 827kts)
Prędkość wznoszenia: 87m/s
Zasięg: 826km | 446nmi
Rozbieg: 1700m
Dobieg: 460m
#lotnictwo #samoloty #smiglowce #inzynieria #ciekawostki #historia #gruparatowaniapoziomu #hobby #aircraftboners #zainteresowania
Do obserwowania: #whangarzeumajstra - jak komuś podobają się moje wypociny
źródło: 15-4
Pobierzźródło: Dart-1200_480
Pobierzźródło: 36-3
Pobierzźródło: 4561375277_b1bdb38fa8
Pobierzźródło: 7585829262_1ea6632876_b
Pobierzźródło: images (1)
Pobierzźródło: fd949a5788d6d4de6c859ef0d23740d5
Pobierzźródło: 32-3
Pobierzźródło: 33-2
Pobierzźródło: 1289302781_1288164183_25
Pobierzźródło: convair_xf2y_sea_dart-27881
Pobierzźródło: 0b705a6cf639176bbb5aea29c1875632
Pobierzźródło: d833903f6eb898a7ec666e44cc8a665d
Pobierzźródło: EVHLifeVAAAvD2b
Pobierzźródło: Convair_YF-102_FC-782
PobierzTreść została ukryta...
Treść została ukryta...
Treść została ukryta...
źródło: heilmeister
Pobierz...jeszcze parę lat wcześniej wgl udało się przekroczyć prędkość dźwięku w wyniku startu z platformy, i dopiero uczono się o
źródło: main-qimg-8a46c0158d3cad41758dc03ee7940ca5
Pobierz