Wpis z mikrobloga

@eskejper: Giulia już parę ładnych lat jest na rynku i nie słychać nic o jakichś większych problemach. Auto jak auto jeśli chodzi o niezawodność.
  • Odpowiedz
@eskejper: Uważaj z tymi jazdami, ja już prawie byłem zdecydowany na bmw g20 ale poszedłem do Alfy na jazdę z ciekawości o co chodzi z tą Giulią i teraz #!$%@? już nie wiem co kupić xD Mimo, że na poziomie logicznym zdaję sobie sprawę, że całościowo trójka to lepsze auto.
  • Odpowiedz
  • 0
@crespo: Oferowali Ci jakies rabaty? Mi babeczka powiedziala ze 239k i koniec, bez dyskusji. Troche srednio zwazywszy na tym ze Lexus, Volvo czy Mazda daja dodatkowe -10%
  • Odpowiedz
@eskejper: Te 239 to za jaką wersje? Bo jak Tributo czy Veloce z pakietami to już pewnie zrabatowane. Mi też podali cenę przykładowego auta do wzięcia właśnie w granicach 230-240 za full opcję i jak porównałem z ceną katalogową to wychodzi około 16% rabatu.
  • Odpowiedz
Mi babeczka powiedziala ze 239k i koniec


@eskejper @crespo potwierdzam. Przy opcjach z konfiguratora nie chcą dawać więcej niż te 10%. Aczkolwiek wydaje mi się, że do 230k można by coś jeszcze ugrać. Natomiast można wyrwać lepszą promkę dla aut które mają na parkingach, zwłaszcza rocznik 2023 może dostać większy rabat. Dodatkowo tam jest jeszcze 5-letnia gwarancja w standardzie. Roczniki od 2024 mają już tylko 2 letnią.

Te 239 to
  • Odpowiedz
@jurek-gagarin żarty są jeszcze starsze i zaczęły się jeszcze grubo przed TSami w latach 70, kiedy cześć produkcji przeniesiono do nowej fabryki na południu Włoch w ramach uprzemysłowienia tej części kraju - poludnie to takie "Włochy B" jak u nas Polska na wschód od Wisły. Więc produkcja z wykorzystaniem niewykwalifikowanych robotników poskutkowała jakością troche jak w fabryce Deloreana. Oczywiście nie pomógł tu na pewno średnio udany model Alfasud (chyba najbardziej niedorobiona
  • Odpowiedz
@crespo

@eskejper: Uważaj z tymi jazdami, ja już prawie byłem zdecydowany na bmw g20 ale poszedłem do Alfy na jazdę z ciekawości o co chodzi z tą Giulią i teraz #!$%@? już nie wiem co kupić xD Mimo, że na poziomie logicznym zdaję sobie sprawę, że całościowo trójka to lepsze auto.


Nie wiem czy lepsze. Paskudne w środku, w podstawce to w ogóle poniżej Fiata. Ma więcej bajerów, to prawda, i potrafi być ładne z zewnątrz(ale czy ładniejsze niż Julka?), wszystko za dopłat. Nie znam infotainmentu bmw to tu nie porównam.
Oczywiście wiele to kwestia gustu lub oczekiwań, ale ciężko nazwać
  • Odpowiedz
@LubieSzaszylkiZLublina: Wygląd to kwestia gustu, według mnie BMW wygląda dobrze i z zewnątrz i w środku (oczywiście mówię o m pakiecie) chociaż Alfa jest jeszcze ładniejsza i bardziej analogowa. Materiały w kokpicie BMW mogą być lepszej jakości niż te w Alfie ale fakt, że skórzana tapicerka, obicie deski rozdzielczej czy aluminiowe/drewniane listwy to nie są opcje podstawowe.
Tak zwyczajnie użytkowo w BMW jest więcej miejsca w środku i jest nieco
  • Odpowiedz
@crespo, @LubieSzaszylkiZLublina: dodatkowo Giulia nie ma funkcji auto hold a i schowki są bardzo małe. Zwłaszcza, że ten pod podłokietnikiem służy tylko jako ładowarka albo schowek na telefon gdy podłączony jest carplay.
@crespo jak cenowo wygląda BMW? Bo przy podobnym wyposażeniu raczej będzie bliżej 300k niż 239k za Giulię.
  • Odpowiedz
@supersucker zacząłem myśleć o Hill Assistant i się zastanawiałem czemu mi to nie przeszkadza i nawet nie pamiętam czy jest. Ale już wiem - HA jest potrzebny w sumie głównie w przypadku wyłączenia silnika przy Start/Stop, a ja mam SS wyłączony na stałe
Jest jedna wada Alfy, którą trzeba mieć w głowie - alfa ma #!$%@? algorytm "inteligetnego" ładowania aku, czyt. eko-sreko, który nie doładowuje aku, a SS go dobija na
  • Odpowiedz
@LubieSzaszylkiZLublina: Hmm, wydaje mi się że to nie jest tożsame z funkcją autohold o którą mi tak naprawdę chodziło.
@supersucker: Zamkniesz się w 300k katalogowo biorąc 330i w m pakiecie i z opcjami żeby uzyskać podobne wyposażenie jak najlepiej doposażona Giulia więc wszystko kwestia rabatu. Dealerzy dawali niedawno 15-20% rabatu na trójki w zależności od dealera, konfigu i finansowania więc cenowo myślę że finalnie oba auta wychodzą podobnie.
  • Odpowiedz
Jest jedna wada Alfy, którą trzeba mieć w głowie - alfa ma #!$%@? algorytm "inteligetnego" ładowania aku, czyt. eko-sreko, który nie doładowuje aku

@LubieSzaszylkiZLublina to jest bardzo ciekawe. Giulia wogóle nie doładowuje aku? Trzeba być przygotowanym, że wkońcu padnie? Czy ładowanie aku jest wyłączone tylko wtedy gdy włączony jest S/S?

Co do Hill Assist - jest i działa nawet z wyłączonym S/S.
Autohold - nie ma.
Auto park break - jest ale można go
  • Odpowiedz