Wpis z mikrobloga

✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Tutaj mirek z tego posta. Zgodnie z deklaracją przygotowałem swoją autystyczną analizę porównawczą dla zawodu lekarza i programisty (lub innego speca IT). Konfrontuję je w oparciu o fakty oraz doświadczenia moje/innych (głównie rodziny/bliskich znajomych) z robotą - jestem programistą z rodziny lekarzy, mam znajomych lekarzy itp.

Zaczynając od łatwiejszych, czyli w czym programista > lekarz:
- praca zdalna. Olbrzymi plus, co tu dużo mówić, choć ekstrawertyk może się męczyć. Ciężko sobie wyobrazić lekarza na zdalce, pomijając urban legend o radiologach (i konowałach na teleporadach). Luźno więcej niż połowa stanowisk to full remote, reszta to hybryda, praca w pełni z biura już w zasadzie nie istnieje nawet w najbardziej skostniałych firmach. PS digital nomads to w większości bujda.
- zarobki do ~30 roku życia. To też się nie tyczy każdego, bo wielu zaczyna później, ale jest sporo młodych byczków zarabiających 15k łapiących się na ulgi PIT/ZUSowskie z racji bycia poniżej 26 roku życia. Z mądrym podejściem do finansów można do 30-tki odłożyć sobie pieniądze pozwalające na komfortowe życie przez resztę dorosłego życia. Lekarze takiej opcji nie mają, choć też mają nieźle relatywnie do innych zawodów (do 30 rż, potem to eldorado) i lepiej niż kiedykolwiek mieli, kwoty rzędu 10k jako rezydent po stażu są osiągalne.
- relatywny luz w robocie, choć to też nie jest takie oczywiste, bo nie brakuje firm z nadgodzinami i zapierdzielem, to generalnie nie jest problemem znalezienie sobie pracy gdzie robisz 8h i fajrant, a sporą część z tego 8h pracy masz dla siebie. Większość lekarzy robi więcej niż 40h tygodniowo... choć wbrew pozorom często by nie musieli.