Aktywne Wpisy
![Archaniol_bo_rzyga_bryje](https://wykop.pl/cdn/c0834752/e03d945627bd1ff53374ffb0b07147d2d312d6c175650ff3c0458079e4671733,q60.jpg)
Ludzi, którzy twierdzą, że samochód w mieście jest niepotrzebny i można bez niego prowadzić normalne życie powinno się pokazywać w cyrku pomiędzy gorylem a jego odchodami.
#motoryzacja #samochody
#motoryzacja #samochody
![Lolenson1888](https://wykop.pl/cdn/c3397992/Lolenson1888_2IG5IkJoqB,q60.jpg)
Lolenson1888 +401
Mówcie co chcecie, najlepszy polski komentator obecnie.
Nadąża za wydarzeniami na boisku, rzuca ciekawostkami. Płynny komentarz z nutką ironii.
Nalepką na ubikację jarają się tylko Mariusze
#mecz
Nadąża za wydarzeniami na boisku, rzuca ciekawostkami. Płynny komentarz z nutką ironii.
Nalepką na ubikację jarają się tylko Mariusze
#mecz
![Lolenson1888 - Mówcie co chcecie, najlepszy polski komentator obecnie.
Nadąża za wyda...](https://wykop.pl/cdn/c3201142/c048a59daa0cd96bf0574fc20272be94ddf281945d7e7e979be55840061faf30,w150.jpg)
źródło: E6E2871D-7403-44FB-89CD-15EBE76ACCC7
Pobierz
Niby miałem wcześniejsze porównanie, bo jechałem z przyczepką (300 kilo) Skodą Fabią I 1.4 TDI dziadków mającą 69 KM i jako tako auto dawało radę. Tyle, że nie popatrzyłem na drugi parametr mocno istotny właśnie podczas ciągu - 195 Nm uzyskiwane już przy 2200 obr (a u mnie oficjalnie 95 Nm, a naprawdę 101,25 Nm na benzynie, a w praktyce na gazie 94,5 Nm, uzyskiwane między 3000 - 4300 obr.).
No i ostatnio miałem okazję przekonać się jaką mój Ułan ma moc ciągu. Żeby nie było, nierzadko zdarza mi się jechać w 4 osoby i 100 kilo w bagażniku. Tym razem musiałem awaryjnie przewieźć 4 osoby, a konkretnie to 4 kabanów po 90-100 kilo, a więc ze mną w 5-kę + ok. 150 kilo bagaży na lotnisko niecałe 50 km dalej. Gdy już wjechałem na drogę szybkiego ruchu to auto sobie jakoś turlało się na tempomacie 115 km/h głównie prawym pasem. Ale połowa trasy w mieście? Rozpędzanie zajmowało ponad 20 sekund ... rozpędzanie do 50 km/h. O ile jadąc samemu czy z 1 pasażerem na prostej nie pod górkę przy 50-55 km/h zapinam 5-kę, tak tutaj głównie jechałem na 3. biegu, bo czułem, że przy wrzuceniu 4-ki auto się męczyło przy takiej prędkości nawet na niewielkim pochyle.
2 z pasażerów to moi serdeczni koledzy, a 400 zł za awaryjne podwiezienie (jednemu z nich nawalił samochód) nie śmierdziało (a na paliwo w obie strony wydałem 25 zł). Ale na przyszłość nie decyduję się na takie akcje.
Robię max dopuszczalne DMC (ładowność 500 kilo, w praktyce nieco ponad 400 bo spora butla #lpg ) i zapominam raz na zawsze o przyczepach, i innym myślącym nad taką konfiguracją, tzn. to auto i przyczepa też odradzam, chyba, że jeżdżąc samemu mini-przyczepka kempingowa 1-osobowa, lub mini-przyczepka ogrodnicza do 250 kg.
Czy żałuję dodania opcji przygotowania na hak? Nie. Dzięki temu: 1) mam powiększony układ chłodniczy, 2) zawsze mogę na haku zamontować stelaż do rowerów, co uważam za korzystniejsze niż przewożenie na dachu.
P.S. Aha, zabierania 3 osób na tylnią kanapę też odradzam, o ile nie jest to awaryjne przewiezienie 3 ulice dalej, ścisk nieprzyzwoity.
P.P.S. Poza tym, że przeliczyłem się w kwestii przyczep, to z auta jestem bardzo zadowolony.
#samochody #motoryzacja #fabia #podroze #kemping #camping #zalesie #oswiadczenie #oswiadczeniezdupy #szachy #szachy5d #rower #rowery
@Adamfabiarz Ale co to ma wspólnego z tymi tagami?
@Adamfabiarz: Czekaj...czyli chcesz powiedzieć, że kupiłeś samochód z myślą o targaniu tonowej przyczepy, wybrałeś przy tymbnajsłabszy silnik z gamy, przyżydziłeś na hamulcach, wybierając bębny z tyłu, twierdząc, że to ponad Twój budżet, ale za to wolałeś zakładany budżet jednak przekroczyć, dopłacając do np. lakieru, przyciemnianych szyb, zestawu audio, czy kierownicy w skórze? XD
Jeśli chodzi o przyczepę kempingową, może dobrze się stało - opracowałem sobie model i który mi się sprawdza, że szukam taniego motelu do 50 km od miejsca docelowego, i może jednak w motelu nawet tańszym lepiej się regeneruję po np. 1000 km podróży, a przed robieniem biznesów, niż w przyczepce kempingowej.
Oczywiście w