Aktywne Wpisy
GabrielOcello +356
Rozumiecie w ogóle bekę, że pomimo tak dużego sprzeciwu społeczeństwa pachoły z rządu dalej kminią jak tą j----ą ustawę przepchnąć dalej, bo im tak pan deweloper powie? To jest taka abstrakcja, że nie mogę xD ja wiem, że myślenie o rządzie, który działa w służbie obywateli to jakaś utopia, ale to jest już srogie mafijne działania i łapówkarstwo, a oni się nawet z tym nie kryją. Jak se myśle kogo mamy w
mickpl +561
Jak te patałachy serio przegłosują 0% które zrujnuje życie dziesiątkom tysięcy młodych ludzi, którzy stali w nocnych kolejkach i wepchnęli ich o margines błędu na sejmową większość - to powinni przez tych samych ludzi zostać wywiezieni na taczkach.
Większego świństwa zrobić swoim wyborcom się w zasadzie nie da.
#nieruchomosci
Większego świństwa zrobić swoim wyborcom się w zasadzie nie da.
#nieruchomosci
Korzyść jest głównie dla Łodzi, której mieszkańcy będą mogli szukać zatrudnienia w CPK - i tak wiele ludzi z Łodzi jeździ do Waw do pracy, a do CPK bliżej.
#cpk #warszawa #lodz
@Yuri_Yslin: chyba jedynie w kontekście szprych infrastruktury kolejowej się tak mówi
@Yuri_Yslin:
Warszawa już więcej nie skorzysta z Okęcia, właściwie to przez swoją lokalizację i funkcje Okęcie blokuje rozwój miasta.
Przypomnę tylko, że poprzednik Okęcia był na Polach Mokotowskich.
Powinni zbudować CPK a cały ruch z Okęcia przenieść do Modlina.
@DarekMarek: Chyba kolejne bezwartościowe kurniki inwestycyjne. One nie generują ani miejsc pracy, ani PKB.
@DarekMarek: w jaki sposób? Kolej i trasa s2 przebiega obok. Miasto rozlewa się w kazdym możliwym kierunku. Ludzie i tak kupują mieszkania mając cały czas lądujace/startujące samoloty np na rakowcu, Ursusie czy w Piasecznje/Józefoslawiu
Albo że wiecznie zapchana na tym odcinku A2, po dołożeniu nawet 3 pasa, ale też ruchu z Okęcia, nie zamieni się w p--------k na miarę A4
Na dodatek patologiczna kolej nie odda Ci kasy,gdy przez ich gównianą infrastrukturę spóźnisz się na samolot. A przecież nie będzie nikt jechał z wielogodzinnym wyprzedzeniem żeby się przypadkiem nie
I tak wygląda rozmowa z cpkarzami. Napisałeś szereg sensownych argumentów a gość wyskakuje z jakimś mokotowem czyli prehistorią lotnictwa i miasta, czyli zupełnie nie na temat, ale powiedział swoje i zadowolony xd
Chyba nie bardzo wiesz jak to działa, albo miałeś na myśli coś innego niż napisałeś. Więc jeśli już przeniesiemy ten ruch do Modlina to kto będzie latał z CPK żeby miało dostatecznie dużo pasażerów i było rentowne. I jak chciałbyś to przenieść?
Traktujecie cpk jako lotnisko zamiast Okęcia bo blisko Warszawy.
Cpk to ma być lotnisko dla Polski. Bez specjalnego związku z Okęciem. Ruch towarowy ma być porównywalny do pasażerskiego.
Nie wiem czy byliście na Okęciu lub w okolicach. W tej chwili mimo zbudowanych tras jest tam masakra. Nie wiem ile tuneli i mostów mieliby zbudować by coś tam poprawić. A oni chcą o 50% zwiększyć ruch
Odniosłem sie do tego ze Okęcie blokuje rozwój miasta co nie jest prawda bo przynajmniej nie rozlewa się tam patodeweloperka jak w innych dzielnicach
Dla każdej średniej/dużej firmy to otwiera nowe możliwości biznesowe. Kolej szybkich prędkości np. na linii Wrocław - Warszawa spowodowałaby, że możesz w "ludzkim czasie" dojechać do pracy w 1h, popracować 8h i wrócić tego samego dnia. Dzisiaj taka podróż biznesowa wymaga delegacji i wynajęcia hotelu, bo sama podróż to jakies ~4.5h. Jedziesz na południe Polski, tylko po to, żeby po kilku stacjach cofać się na północ. Popie*dolone. Jak otworzysz mapę, to zobaczysz że można to zrobic 3/4x szybciej. Obecne tory pamiętają jeszcze czasy zaborów.
Dla całej reszty Polski, CPK oznacza mniej więcej tyle, że będzie więcej połączeń transkontynentalnych dostępnych całorocznie, a nie tylko sezonowo. Nie liczę Cargo, możliwości przerzutu dla wojskowych, rozwoju bazy firm transportowych itd. bo na tym statystyczny Kowalski nie skorzysta.
Jeśli
@kishibashi:
Takie trasy są dostępne cały czas, ale Ty zapewne miałeś na myśli bezpośrednie. Co prawda nie rozumiem w czym komu przeszkadza przesiadka i w czym będzie lepsza przesiadka kolej/lotnisko, ale... nie, CPK tego nie oznacza. To od LOT zależy czy takie trasy będą, a LOT jest w beznadziejnej sytuacji finansowej, być może nowe sprawozdanie da jakąś nadzieję, ale ostatnie dostępne nie daje. LOT nie jest w stanie pozyskiwać nowych maszyn, leasinguje je i generuje straty. Więcej połączeń to większe straty, których nie ma z czego pokryć. Dowolne dotowanie przez państwo nie jest możliwe. Można to zrobić w niektórych sytuacjach, ale... wtedy nakłada się ograniczenia na liczbę połączeń. LOT będzie potrzebował setek maszyn, więc będzie potrzebował kapitału rozruchowego, którego nie ma skąd wziąć. Na leasingu może popłynąć. Już teraz leasing sprawia, że koszty są wyższe i konkurencyjność cenowa względem innych linii jest niższa. W rezultacie LOT nie ma kasy na zakup, drogi leasing sprawia, że ma droższe bilety, droższe bilety odpowiadają za mniejszy wskaźnik wypełnienia, a mniejszy wskaźnik wypełnienia przekłada się na straty. Odwrócone perpetum mobile ( ͡°
@air_waves: To proponuję teraz zobaczyć, w ile realnie jedzie się do/z Warszawy w godzinach szczytu gdziekolwiek samochodem. Podpowiem - nie jest to 30 minut. 45 minut też nie. By dojechać z Jabłonny do Warszawy (która się z nią styka granicami), trzeba jechać 90-120 minut rano. To tak FYI.
@kishibashi: A może zróbmy ze trzy CPK skoro to takie samograje. Przecież według co niektórych wystarczy wybudować lotnisko i cargo samo przyjedzie.
Albo CPK w każdym województwie i sieć kolejową pomiędzy nimi, samo się spłaci przecież. ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡