Wpis z mikrobloga

Nie rozumiem zarzutów, że z CPK skorzysta głównie Warszawa. Na CPK to Warszawa głównie straci: miejsca pracy związane z Okęciem i cały ruch, które to Okęcie generuje. Okęcie zamienione zostanie na kolejne kurniki inwestycyjne, co obniży PKB miasta.

Korzyść jest głównie dla Łodzi, której mieszkańcy będą mogli szukać zatrudnienia w CPK - i tak wiele ludzi z Łodzi jeździ do Waw do pracy, a do CPK bliżej.

#cpk #warszawa #lodz
  • 26
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Okęcie zamienione zostanie na kolejne kurniki inwestycyjne


@Yuri_Yslin:
Warszawa już więcej nie skorzysta z Okęcia, właściwie to przez swoją lokalizację i funkcje Okęcie blokuje rozwój miasta.
Przypomnę tylko, że poprzednik Okęcia był na Polach Mokotowskich.
Powinni zbudować CPK a cały ruch z Okęcia przenieść do Modlina.
  • Odpowiedz
  • 1
Okęcie blokuje rozwój miasta.


@DarekMarek: Chyba kolejne bezwartościowe kurniki inwestycyjne. One nie generują ani miejsc pracy, ani PKB.

Przypomnę tylko, że poprzednik Okęcia był na Polach
  • Odpowiedz
Okęcie blokuje rozwój miasta


@DarekMarek: w jaki sposób? Kolej i trasa s2 przebiega obok. Miasto rozlewa się w kazdym możliwym kierunku. Ludzie i tak kupują mieszkania mając cały czas lądujace/startujące samoloty np na rakowcu, Ursusie czy w Piasecznje/Józefoslawiu
  • Odpowiedz
@Yuri_Yslin: najlepsza to będzie inba z dojazdem, bo to będzie g---o a nie transport, chyba że ktoś mi powie, że to samo PKP, które od tylu lat nie potrafi ogarnąć większych kierunków z centrum (waw/wro, waw/sc), nagle ogarnie CZĘSTE, PUNKTUALNE I NIEDROGIE POCIĄGI xD
Albo że wiecznie zapchana na tym odcinku A2, po dołożeniu nawet 3 pasa, ale też ruchu z Okęcia, nie zamieni się w p--------k na miarę A4
  • Odpowiedz
  • 11
@tellet: Transport będzie masakryczny. Już teraz Wwa-Poznań zwykłym EIC (nie pendolino) to 150 zeta. Do CPK "kadepe" pojedzie IMO za nie mniej, niż 200 zł w jedną stronę od osoby - mimo, że bliżej, to jednak to "kadepe" będzie kosztować. Sporo.

Na dodatek patologiczna kolej nie odda Ci kasy,gdy przez ich gównianą infrastrukturę spóźnisz się na samolot. A przecież nie będzie nikt jechał z wielogodzinnym wyprzedzeniem żeby się przypadkiem nie
  • Odpowiedz
@Yuri_Yslin:

Przypomnę tylko, że to było w czasach płatowców xD


I tak wygląda rozmowa z cpkarzami. Napisałeś szereg sensownych argumentów a gość wyskakuje z jakimś mokotowem czyli prehistorią lotnictwa i miasta, czyli zupełnie nie na temat, ale powiedział swoje i zadowolony xd
  • Odpowiedz
@DarekMarek

Powinni zbudować CPK a cały ruch z Okęcia przenieść do Modlina.


Chyba nie bardzo wiesz jak to działa, albo miałeś na myśli coś innego niż napisałeś. Więc jeśli już przeniesiemy ten ruch do Modlina to kto będzie latał z CPK żeby miało dostatecznie dużo pasażerów i było rentowne. I jak chciałbyś to przenieść?
  • Odpowiedz
@Yuri_Yslin: @kishibashi @haabero
Traktujecie cpk jako lotnisko zamiast Okęcia bo blisko Warszawy.
Cpk to ma być lotnisko dla Polski. Bez specjalnego związku z Okęciem. Ruch towarowy ma być porównywalny do pasażerskiego.

Nie wiem czy byliście na Okęciu lub w okolicach. W tej chwili mimo zbudowanych tras jest tam masakra. Nie wiem ile tuneli i mostów mieliby zbudować by coś tam poprawić. A oni chcą o 50% zwiększyć ruch
  • Odpowiedz
@DarekMarek: nie twierdze ze powiększanie okęcia ma sens. 4 lata temu leciałem z Berlina i pewnie tak samo by u nas wyglądało a to była masakra
Odniosłem sie do tego ze Okęcie blokuje rozwój miasta co nie jest prawda bo przynajmniej nie rozlewa się tam patodeweloperka jak w innych dzielnicach
  • Odpowiedz
@DarekMarek: ech... jak można mówić, że CPK nie ma specjalnego związku z Okęciem... Żeby CPK sprawnie działało to trzeba zamknąć Okęcie. Nie ma innej opcji. Jeśli Okęcie zostanie to CPK zdechnie z powodu braku pasażerów. Każdy będzie chciał lecieć na Okęcie bo bliżej, LOT sobie będzie latał do CPK bo będzie miał tam hub i będzie na tym w plecy, bo straci część pasażerów, którzy chcieliby lecieć z innych państw
  • Odpowiedz
PLL LOT ma swoją bazę w Wawie. Ci ludzie mogą dojechać w 30-45 minut do Baranowa, zamiast stać w korkach na terenie Warszawy. Otwiera się możliwość zatrudniania specjalistów z centralnej Polski, a nie tylko stolicy. C--j tam z PKB Warszawy, stolica nie ucierpi tak bardzo jak reszta kraju na braku tej inwestycji. Nie poświęcajmy rozwoju całego kraju dla jednego miasta. To jest jakiś dramat, zwłaszcza biorąc pod uwagę obecną geopolitykę, że wszystkie kluczowe instytucje znajdują się w jednym miejscu. Jedno celne p-----------e i kraj znika z mapy na kolejne 100 lat.

Dla każdej średniej/dużej firmy to otwiera nowe możliwości biznesowe. Kolej szybkich prędkości np. na linii Wrocław - Warszawa spowodowałaby, że możesz w "ludzkim czasie" dojechać do pracy w 1h, popracować 8h i wrócić tego samego dnia. Dzisiaj taka podróż biznesowa wymaga delegacji i wynajęcia hotelu, bo sama podróż to jakies ~4.5h. Jedziesz na południe Polski, tylko po to, żeby po kilku stacjach cofać się na północ. Popie*dolone. Jak otworzysz mapę, to zobaczysz że można to zrobic 3/4x szybciej. Obecne tory pamiętają jeszcze czasy zaborów.

Dla całej reszty Polski, CPK oznacza mniej więcej tyle, że będzie więcej połączeń transkontynentalnych dostępnych całorocznie, a nie tylko sezonowo. Nie liczę Cargo, możliwości przerzutu dla wojskowych, rozwoju bazy firm transportowych itd. bo na tym statystyczny Kowalski nie skorzysta.

Jeśli
  • Odpowiedz
I jaka jest masakra na Okęciu?


@kishibashi:

Nie ma żadnego eksperta, obserwatora lub komentatora branży lotniczej w Polsce, który kwestionowałby tezę, że ruch lotniczy nad Wisłą będzie w nadchodzących latach rósł. Spór dotyczy tylko czy będzie to 3, 6 czy 9 proc. w skali roku. W zależności, którą z tych stóp wzrostu przyjmiemy za najbardziej wiarygodną Lotnisko Chopina w obecnym kształcie zakorkuje się w 2030, 2026 albo już w 2025
  • Odpowiedz
@DarekMarek: "zakorkuje się" to taki kolokwializm, który oznaczać może wiele, ale w tym przypadku, że lotnisko nie będzie miało możliwości obsługiwania większej liczby operacji. Po prostu nie da się upchać więcej operacji na istniejących pasach. Oczywiście korkowanie może oznaczać też za mało miejsca w terminalu (gdy będzie wielu pasażerów) albo innego rodzaju niedrożność, np. za mało płyt postojowych. Ale to jest przyszłość, Ty pisałeś o teraźniejszości, więc jeszcze raz wytłumacz
  • Odpowiedz
@air_waves: w zasadzie to się zgadzam, ale dla zabawy się przyczepię:

Dla całej reszty Polski, CPK oznacza mniej więcej tyle, że będzie więcej połączeń transkontynentalnych dostępnych całorocznie, a nie tylko sezonowo.


Takie trasy są dostępne cały czas, ale Ty zapewne miałeś na myśli bezpośrednie. Co prawda nie rozumiem w czym komu przeszkadza przesiadka i w czym będzie lepsza przesiadka kolej/lotnisko, ale... nie, CPK tego nie oznacza. To od LOT zależy czy takie trasy będą, a LOT jest w beznadziejnej sytuacji finansowej, być może nowe sprawozdanie da jakąś nadzieję, ale ostatnie dostępne nie daje. LOT nie jest w stanie pozyskiwać nowych maszyn, leasinguje je i generuje straty. Więcej połączeń to większe straty, których nie ma z czego pokryć. Dowolne dotowanie przez państwo nie jest możliwe. Można to zrobić w niektórych sytuacjach, ale... wtedy nakłada się ograniczenia na liczbę połączeń. LOT będzie potrzebował setek maszyn, więc będzie potrzebował kapitału rozruchowego, którego nie ma skąd wziąć. Na leasingu może popłynąć. Już teraz leasing sprawia, że koszty są wyższe i konkurencyjność cenowa względem innych linii jest niższa. W rezultacie LOT nie ma kasy na zakup, drogi leasing sprawia, że ma droższe bilety, droższe bilety odpowiadają za mniejszy wskaźnik wypełnienia, a mniejszy wskaźnik wypełnienia przekłada się na straty. Odwrócone perpetum mobile ( ͡°
  • Odpowiedz
  • 2
Ci ludzie mogą dojechać w 30-45 minut do Baranowa, zamiast stać w korkach na terenie Warszawy.


@air_waves: To proponuję teraz zobaczyć, w ile realnie jedzie się do/z Warszawy w godzinach szczytu gdziekolwiek samochodem. Podpowiem - nie jest to 30 minut. 45 minut też nie. By dojechać z Jabłonny do Warszawy (która się z nią styka granicami), trzeba jechać 90-120 minut rano. To tak FYI.

Nie poświęcajmy rozwoju całego kraju dla jednego
  • Odpowiedz
@Yuri_Yslin: PiS #!$%@?ł pieniądze w Radom, PiS #!$%@?ł pieniądze w CPK, PiS rozkradł mnóstwo kasy, PiS poblokował rozbudowy lotnisk w Warszawie i Modlinie, co powinno być zaczęte już dawno. Gdzie jeszcze z Modlina chcą latać, są inwestorzy, łatwo da się tam zrobić miejsce na miliony pasażerów. I teraz ludzie mówią "nie, nie marnujmy pieniędzy". Trochę to przypomina sytuację, gdzie osiłek nakładł po mordzie jakiemuś dzieciakowi a teraz przychodzi pani nauczycielka
  • Odpowiedz
  • 0
Budujmy i gruzujmy małe lotniska i tak w kółko, przynajmniej PKB będzie rosło.


@kishibashi: A może zróbmy ze trzy CPK skoro to takie samograje. Przecież według co niektórych wystarczy wybudować lotnisko i cargo samo przyjedzie.

Albo CPK w każdym województwie i sieć kolejową pomiędzy nimi, samo się spłaci przecież. ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡
  • Odpowiedz