Wpis z mikrobloga

@zdrajczyciel: cpk by nie miało złego wpływu na mieszkalnictwo i to plus. Pytanie ile jest minusów xD i chciałbym zobaczyć jakiekolwiek analizy jak to wygląda na papierze i gdy się zaraz nie okaże, że będziemy do utevo dokładać. Jak już miało miejsce przy kilku genialnych programach pis
  • Odpowiedz
Ta mapa jest bardzo myląca bo sprawia wrażenie że każdy pociąg pojedzie przez CPK, co jest oczywiście bzdurą.


@Karatte: Ona pokazuje kierunek rozwoju szybkich kolei w Polsce na najbliższe dziesięciolecia - czysta centralizacja. Tam zostaną rzucone "wszystkie" pieniądze na modernizację i rozwój.
  • Odpowiedz
@nie_jem_grzybow a zadawałeś sobie pytanie dlaczego?

Dlaczego pierwsza nowa, dalekobieżna linia kolejowa od 1976 roku łączy pierwsze, trzecie i czwarte co do wielkości miasto w kraju? Dlaczego nie wybudować szybkiej kolei najpierw ze Szczecina do Trójmiasta albo z Lublina do Rzeszowa?
Odpowiedź jest wbrew pozorom dosyć prosta.
  • Odpowiedz
mimo że od początku i tak było partyjnym wymysłem


@Saeglopur: co za bzdura xddd. To projekt sprzed parudziesięciu lat. To że pisiory sobie nim mordy wycierają to nie znaczy że to zły pomysł.
Krytykowanie CPK, które jest niezwykle ważnym projektem dla polskiej gospodarki, tylko dlatego że pis też tak mówi jest debilizmem.
  • Odpowiedz
@mixererek: warszawa to wiocha na tle duzych miast swiata. Wiec nie rozumiem tej magalomani u defaultowcow. Rozbudujecie sobie modlin i sobie bedziecie latac na tanie wakacje do egiptu. Zbudowanie lotniska nie spowoduje, ze przyleca wielkie samoloty, bylo to juz testowane przez tubylcow w wydarzeniu zwanym cult cardo.
  • Odpowiedz
@Karatte: ale nikt nie neguje potrzeby budowania akurat tej linii. Po prostu może być zbudowana poza płaszczem wielkiego niedokończonego projektu 100-letniego, który kieruje cały ruch kolejowy tylko w stronę Baranowa co mapa pokazuje. W poprzek nie będzie modernizowane nic.
  • Odpowiedz
@nie_jem_grzybow PLK wraz z MI przez 20 lat nie potrafiła tego zrobić, to i płaszcz trzeba zmienić.
Lokalizacja CPK jest skutkiem budowy KDP, nie przyczyną.

Nie “cały ruch” tylko część.

W poprzek modernizuje PLK i dużo pracy zostało już zrobione, jak ktoś tego nie widzi to jest niewidomy.
  • Odpowiedz
Ta mapa jest bardzo myląca bo sprawia wrażenie że każdy pociąg pojedzie przez CPK, co jest oczywiście bzdurą.


@Karatte: ale nie jest bzdurą, że jakieś 200 miliardów miałoby zostać wydane na rozbudowę kolei pod kątem CPK, co nijak będzie służyć mieszkańcom na co dzień, którym potrzebna jest elastyczny i modularny system kolei - tylko w ten sposób da się uzyskać maksymalne pokrycie powierzchni i zapewnić jakąś funkcjonalność. Te całe szprychy stoją
  • Odpowiedz
@Saeglopur: co ty gadasz, nie ma praktycznie żadnych logicznych argumentów przeciwko budowie cpk, nie wiem o jakiej ścianie ty mówisz w związku z agresja na Ukrainę. To jest projekt strategiczny umożliwiający dalszy rozwój kraju. Jest to nawet projekt strategiczny w kontekście wojskowym, umożliwiający jeszcze lepsza współpracę wojsk NATO z polską i krajami bałtyckimi. Nie widziałem jeszcze żadnego logicznego argumentu przeciwko budowie cpk, sam głosowałem na ryzego i jestem obecnie zniesmaczony wstrzymywaniem
  • Odpowiedz
@Saeglopur Partyjny wymyśl gdzie analizy na poważnie za rządów PO-PSL 10 lat temu robiono z wnioskiem żeby budować. Zaorałeś to się chyba ty

https://siskom.waw.pl/komunikacja/lotnisko/CPL/analiza_2010/cpl_analiza_2010_raport_glowny.pdf

To z wojna to ja też tego nie rozumiem. Co przeszkadza wojna? To że będziemy mieć potencjał się bogacić? Lepiej być biedakiem? Czy to że może takie lotnisko się przydać podczas wojny jeśli mówimy o potencjale militarnym?
  • Odpowiedz
@StalowyRoman: dlaczego nie realizowalny? Ten pomysł narodził się długo przed PiSem. Z resztą nawet jakby byl to pomysl PiSu to co z tego? Moze czas najwyższy wyjść z plemiennego myślenia
  • Odpowiedz