Wpis z mikrobloga

#ebike #rowerelektryczny #rower

Mirki, krótka piłka. Jak byście stali przed wyborem Fucare Taurus vs EKX X20 ? Za EKX przemawia na pewno mocniejszy silnik 1000w, bateria 35AH no i podzespoły motocyklowe jak tarcze czy zawieszenie przód. Tylny zawias patrząc na geometrię to zbyt wiele tam nie robi. Fucare natomiast ma mniejszy silnik i mniejszą baterię ale za to mniej przypałowo wygląda no i ma 26 cali koła.

Rower potrzebny na dojazdy lasem do pracy , przez las mam 15 km, drogą będe jechał 10km dalej. Niestety warunki leśne są takie że to tereny w otoczeniu bagien więc co popada to się robi błotko więc taki fatbike ma więcej sensu. Planuję jazdę na co dzień niezależnie od pogody. Nie ukrywam że wygląd tego X20 jest mi bliżej sercu ()
Kick_Ass - #ebike #rowerelektryczny #rower 

Mirki, krótka piłka. Jak byście stali pr...

źródło: temp_file5455241376159448460

Pobierz
  • 15
  • Odpowiedz
  • 0
@vikop-ru zależy od wielu czynników. Na pewno zasięg będzie mniejszy jak na zwykłych elektrykach z racji masy samego roweru i dużych oporów toczenia. Realnie przy samej jeździe na manecie to coś koło 50km przy wspomaganiu to z 20 wiecej. Dla moich potrzeb to i tak więcej niż potrzebuje
  • Odpowiedz
  • 1
@menmikimen a po co? Jak nie wyjeżdżam na drogi publiczne ? Lasy i szutrówki. Teoretycznie można w nim jechać na samej korbie, nie wnikam jak ciężkie to wtedy jest ale da się.
@getin a co ma się w nim psuć?
  • Odpowiedz
a co ma się w nim psuć?


@Kick_Ass: w chinolach? wylewa amor, rdzewieją nyple, siadają łożyska, czujniki hala w silniku, wyświetlacz od wody, kontroler, wylewają uszczelki hamulców, lub sa słabe mechaniczne i tak dalej
  • Odpowiedz
@Kick_Ass:
Na dojazdy po 25km w jedną stronę, to już lepiej kupić jakąś 125 a nie ebika.

Oba te ebiki to jakieś chinole które będą wymagały ciągłych napraw przy takich przebiegach.
  • Odpowiedz
@Kick_Ass:

Podzespoły rowerowe: przy codziennej jeździe w terenie może się okazać że napęd będzie do wymiany po mniej niż 1000km.

I lepiej żeby tam była standardowa kaseta 8rz, niż chiński wolnobieg.

Amortyzacja rowerowa wymaga serwisu co 200h jazdy, i lepiej sprawdź ile będzie kosztować zastapinie fabrycznego badziewia czymś normalnym.

Tak samo chińskie hamulce - do wymiany na coś porządnego bo predzej czy później padną.

Bateria się po prostu zużywa, do wymiany
  • Odpowiedz
  • 0
@eeemil kaseta Shimano, amortyzacja jest motocyklowa więc wytrzyma więcej niż typowa rowerowa. Heble też motocyklowe, tarcza dwa razy grubsza jak rowerowa. Mnie bardziej zastanawia rama bo spawanie aluminium to już wymaga pewnej kultury technicznej a z tym to różnie u chińczyka. A z drugiej strony 5k to nie jest jakiś duży majątek, może zaryzykuję i zobaczę z czym to się je? https://youtu.be/Y7KgeBxIjR0?si=NVGND0HghOktfNVB trafiłem na spoko test tej maszyny
  • Odpowiedz
amortyzacja jest motocyklowa więc wytrzyma więcej niż typowa rowerowa. Heble też motocyklowe, tarcza dwa razy grubsza jak rowerowa.


@Kick_Ass:

Jesteś tego pewien?

Amortyzatory i hamulce wyglądają na podzespoły rowerowe.

I to niskiej klasy, bo widelec nie ma nawet sztywnej osi, tylko zwykła 9mm

Tarczę są po prostu grubszymi tarczami rowerowymi. Zresztą to chińskie zaciski są problematyczne, nie tarczę.
  • Odpowiedz