Wpis z mikrobloga

Panie i Panowie- najlepsze żeberka sous vide to..?
Głównie chodzi mi o przyprawy/ marynatę i glazura po zrobieniu. Ostatnio robiłem przyprawy jakie były pod ręką, 74C 24h, potem smarowanie sosem BBQ i do piekarnika. Były genialne, ale może ktoś rozgryzł lepiej któryś przepis?
Przy okazji może ktoś mi doradzi jak kupić najlepsze żeberka? Jestem laikiem w temacie żeberek, a zdaje się że są różne cięcia żeberek?
#sousvide #gotujzwykopem
  • 12
  • Odpowiedz
  • 2
@johny-kowalski: coś kolo 150 stopni, ale czasu nie podam bo robiłem na oko. Smarowałem BBQ i do piekarnika, co kilka minut wyjmowałem i jak sos się przypiekał to smarowałem kolejną warstwę. Jakoś 20-25 minut max.
  • Odpowiedz
@JuneJohn: no to zależy czy ty chcesz robić quazi BBQ czy po prostu masz ochotę na żeberka w dowolnym stylu xd

Jeżeli chodzi o BBQ to absolutnym gamechangerem jest dym w płynie coś jak https://allegro.pl/oferta/dym-wedzarniczy-w-plynie-aromat-dymu-buk-500ml-13003438411 ważne żeby był to produkt na bazie destylatu z drzewa rozpuszczonego w wodzie.

Żeberka solisz i smarujesz mixem melasy i tego dymu (proporcje melasy do dymy to 2:1), pakujesz w worek i gotujesz 75stopnii jest spoko
Lrrr - @JuneJohn: no to zależy czy ty chcesz robić quazi BBQ czy po prostu masz ochot...

źródło: 5b895613d75d6g_small

Pobierz
  • Odpowiedz
  • 0
@Lrrr: Dzięki!
Mam ochotę na żeberka w dowolnym stylu, lubię takie rozpadające się, ale zrobie na test 6/12/24h i zobaczymy.
Melasa trzcinowa czy użyć innej? Sucha przyprawa tzn. masz na myśli gotowe mieszanki? Bo jak własne kompozycje to właśnie szukam inspiracji ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jeszcze za mało żeberek sous vide zrobiłem i nie jestem pewien na ile istotne jest przyprawienie przed włożeniem do worka, a na
  • Odpowiedz
Melasa trzcinowa czy użyć innej?


@JuneJohn: trzcinowa, powinienem napisać.

Sucha przyprawa tzn. masz na myśli gotowe mieszanki?