Wpis z mikrobloga

Panowie proszę o rady bo mnie uj strzeli zaraz xD Miałem problem z wałem napędowym, miał luzy na wieloklinie, krzyzakach, wywalone podpory i serwis specjalizujący się w naprawach wałów doradził mi, że lepiej kupić jakąś dobrą uzywkę niż lepić ten. Kupiłem więc naprawdę dobry wał, został sprawdzony przez ten serwis i powiedziano mi, że jest elegancki i nigdzie nie ma luzów i można go montować nawet bez wyważania (mimo, że był odpinany). Po zamontowaniu wału, bicie i tłuczenie z tyłu jest kilkukrotnie mocniejsze niż wcześniej. Nawet po prostu jadąc 100 kmh i nie przyśpieszając napierdziela aż łeb rozsadza. Wcześniej troche biło i to tylko podczas mocniejszego przyśpieszania. Czy możliwe, że brak wyważenia ma aż taki wpływ? Bo serio tym samochodem teraz sie nie da jeździć...

#bmw #samochody #mechanika #mechanikasamochodowa #e46 #motoryzacja #pytanie #pytaniedoeksperta
  • 9
@SharkyShark: tak było patrzone i z tych rzeczy które wymieniłeś wszystkie są okej. Jeszcze wczoraj przed wymianą wału było względnie dobrze, po wymianie na teoretycznie lepszy wał pojawiły się ogromne bicia i tłuczenia z tyłu. Jedyne co mi przychodzi do głowy to brak wyważenia ale aż się nie chce wierzyć że nie wyważony wał by aż tak napierdzielał
@WujekSzejk: to ktoś tu leci w kulki - albo mechanik wuja sprawdził, albo ten wał nie jest jednak taki super jak mechanik twierdził... szuranie to miałem jak łożysko było wywalone - niby bez obciążenia ładnie i cicho a jak wał podpięty to szuranie jak żwir w betoniarce. Miałem jeszcze taki przypadek (co prawda w terenówce, inna bajka jednak trochę) że bez obciążenia wszystko było pięknie, a pod obciążeniem dyfer dostawał #!$%@?
@WujekSzejk: trzeba wjechać na podnośnik z osobą za kółkiem, a drugi od dołu musi osłuchać. Rozpędzić auto. Może wtedy sprawca się ujawni. Podejrzewam, że stary rozklekotany wał zabrał ze sobą inny podzespół.