Wpis z mikrobloga

Mirki mam Leona FR st z silnikiem 2.0 TDI 184 km fabrycznie + DSG. Chip tuning stage 1 na 227 km. Planuje w tym roku wyciągnąć z seata trochę więcej mocy, problem w tym że tuning samochodów to dla mnie czarna magia.
Co można w takim VAGU zmodyfikować utrzymując względny stosunek między cena - odczuwalny efekt, tak żeby się morda cieszyła?

Całość ma być bardziej w stylu sleeper

#motoryzacja #seat #samochody
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@onajegoaonja: zmienic auto chyba szczerze mowiac. Jak masz wlozyc 20-30k w roznorakie przerobki to lepiej wkladac w BMW najlepiej jakiegos klasyka albo inne sportowe auto, bo pieniadze choc nigdy sie nie zwroca to jednak cos to wplynie na wycene
  • Odpowiedz
@onajegoaonja: najłatwiej zrobić program bo jest tani. Jak coś więcej to większe turbo, wtryskiwacze i chłodzenie turbo. Potem zupełnie nowy program który jest droższy. Albo robisz od razu program na około 220 za jakieś 150zł i masz już w dupie albo kręcisz części i być może zamkniesz się w 10tyś, a może zabraknąć.
  • Odpowiedz
@onajegoaonja: mocy masz tam wystarczająco, szczególnie jak na tą wyjeżdżająca przodem z zakrętów platformę. Zajmij się zawieszeniem (nie musi to być gwint, ale jakieś lepsze amory i np. sprężyny Eibacha) i hamulcami.

To ci da więcej frajdy niż mielenie kolami PR każdym mocniejszym wdepnięciu gazu.
  • Odpowiedz
  • 0
@bidzej eibachy zamówione wczoraj.
Sezon się zaczyna więc zaczynam powoli działać.
Amortyzatory jakieś polecisz?
Z hamulcami się edukuje, wydaje mi się że najlepszy byłby SWAP całego układu.
  • Odpowiedz
Amortyzatory jakieś polecisz?


@onajegoaonja: nie wiem który producent tam ma coś bardziejszego do tego modelu, zacząłbym szukanie od Bilsteina.

Z hamulców to na początek załóż dobre tarcze (możesz się pokusić o nacinane/nawiercane) I klocki - jakieś EBC albo coś. Do tego zamiast kombinować ze swapami, poszukaj przewodów elastycznych w oplocie - to robi gigantyczną różnicę w responsywności hamulców. No i płyn wymień.
  • Odpowiedz
@GeDox: słuchaj każdy musi dojść do tego sam. Swego czasu fajnie mechanicznie tuningowalem Megane I Cabrio, poszlo mechanicznie mocno w stronę Megane Maxi.

Naprawdę była to bardzo osobliwa fanaberia, robienie auta typu BMW 3,5 czy Audi, supra czy inne popularniejsze jest o niebo latwiejsze choćby z powodu samej dostępności części, mnogości specjalistów itp itp

Do tego zamiast kombinować ze swapami, poszukaj przewodów elastycznych w
  • Odpowiedz
@GeDox: poza tym w BMW masz knowhow pasjonatow, inżynierów i od ręki do motorów mojej generacji m54b30 i m52 można podpiąć skrzynie 8hp z M3 (ma kolo 6:1 na pierwszym biegu ( ͡° ͜ʖ ͡°), stage 1,2,3, zawieszenie masz kilka opcji gotowych, hamulce jw, wykładając kasę możesz w zasadzie od ręki dowolnie usportowic.

A co Ci seat i jego community oferuje ? Zmienisz tam skrzynie na
  • Odpowiedz
Poza tym są rzeczy których nigdy w seacie nie zmienisz jak rozkład masy, wyważenie auta i rozstaw osi. Choćbyś się zesrał nie przeskoczysz tego, co 30 letnie BMW miało i będzie miało
  • Odpowiedz
@programista15cm: nie wiem jak renówki, ale ewidentnie mało siedzisz w VAGach. Odnośnie specjalistów, to wszystko zależy od rejonu kraju, u mnie jest więcej mechaników VAGa jak BMW. I mówimy tutaj o specjalistach, a nie o mietkach ze wsi. Natomiast ten konkretny Leon dzieli rozwiązania z A3, Octavią i Golfem. Także nie będzie problemem przeszczep zawiasu / hamulców / skrzyni czy czegokolwiek z np. S3 8V.
  • Odpowiedz
Tylko megane maxi to jest auto które zniszczyło klase 2000ccm w Polsce. A octavia i golf XD nie.


@programista15cm: co to za różnica, skoro byle golf objeżdża renówki? A takie audi quattro zjadało te francuzy, a klękało jedynie przed lancią.
  • Odpowiedz