Wpis z mikrobloga

Gravelarze wszystko łykną zeby nie wsiasc po prostu na mtb. Czekamy na INNOWACJE czyli prostą kierę
w gravelu i tak oto producenci popchnęli frankensteina w chorych pieniądzach. Dwukołowy SUV- do wszystkiego i niczego

- rama mtb z geo lat 90- check
- koła "28/29" z oponami balonowymi pod mtb i tarczami, sztywymi ośkami- check
- mykmyk- check
- amortyzator- check
- wprowadzanie softaila/ tylnego zawieszenia w niektorych modelach- check
- napęd mtb 1x 42/51- check
- prosta kierownica- xxxxxxxxxxxx (trwają prace inżynieryjne nad projektem xD)

#rower #bekazpodludzi #rowery #gravel #heheszki
banicjant997 - Gravelarze wszystko łykną zeby nie wsiasc po prostu na mtb. Czekamy na...

źródło: oui6SoShKxKnAaZDFqV2uQ

Pobierz
  • 31
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 0
No ale baranek jest wygodniejszy na długich dystansach, szczególnie na szutrach, gdzie niewiele się dzieje.


@Paczek_w_masle: zgadza sie, specyficzny ulep z czesciami z mtb ale geometrią na dłuzsze dystanse zapewne wygodniejszą, choc ograniczoną do konkretnych- jak sam nazwales ubita, prosta, w miare płaska droga szutrowa. Na szosę szkoda oporów toczenia/ na las i czasem techniczne momenty baranek nie zadziała

Są ludzie, jak autor kanału PathLessPedaled


@Paczek_w_masle: ok, tu
  • Odpowiedz
Na szosę szkoda oporów toczenia/ na las i czasem techniczne momenty baranek nie zadziała


@banicjant997: czyli... Przemyślana konstrukcja, dostosowana do potrzeb. Bo typowa trasa gravelowa to 50-80% szurerek, reszta asfalt i kilka procent czegoś trudniejszego. Łatwym w miarę płaskim singlem to i szosą podjedziesz, ale jak chcesz mieć względny komfort na większości trasy, to gravel jest jak najbardziej sensowny.

W górskie ultra, gdzie single są bardzo wymagające, dominuje raczej MTB,
  • Odpowiedz
  • 0
Przemyślana konstrukcja, dostosowana do potrzeb.


@Paczek_w_masle: Ja sie nie dowalam wyłącznie do samgo zamysłu roweru bo co trend i potrzeba to bedzie odpowiednia podaż (jak w azji trend na rowery enduro/ dh do których ładują kółka bodaj 16"-20"- ludzie tego chcą, jezdza na tym a jaki jest tego sens to juz inna kwestia).
Jak ktos chce taki rower to producent mu go sprzeda ale sama kwestia ograniczania go do w
  • Odpowiedz
@banicjant997 czy to ci się podoba czy nie, rynek wiele już zweryfikował w tej kwestii. Spójrz na liczbę maratonów MTB i gravel, albo ile osób przesiada się z gravela na MTB i odwrotnie. A i najbardziej zagorzałymi przeciwnikami są osoby, które na gravelu nawet nie siedziały. Wojenka o nic, jeden woli MTB, drugi, gravel, trzeci szosę.
  • Odpowiedz
  • 0
@paruweczka: Wiem, SUVy też- niech kazdy kupuje o chce. Ludzie płacą za marki X razy drozsze mimo ze jakoscia pospolite- czy to znaczy ze robią dobrze czy odpowiednio? No w c--j nie. Wyrazam swoje zdanie a nie prowadzę wojenkę. Poprostu ciekawi mnie podejscie do uzytkowania czegos drogiego z małym zakresem uzywalnosci, podanym stadzie za X razy więcej niz to samo z innym napisem i robienie z tego trendu. Jak to
  • Odpowiedz
@banicjant997 bo hashtag bekazpodludzi to wcale nie pod wojenkę. Mi tu pachnie za to januszerka typu kiedyś to były rowery teraz to nie ma ( ͡° ͜ʖ ͡°) fenomen gravela polega właśnie na szerokim zakresie używalności, a średnia prędkość to kwestia indywidualna. Ceny graveli tak jak MTB są różne, w zależności od tego z jakiej półki sprzęt chcesz kupić. To samo z komfortem jazdy. Szukasz argumentów na
  • Odpowiedz
  • 1
@banicjant997 już są gravele z prostą kierownicą nazywane fitnessami, np. Trek FX Sport 4. Rowery fitness to ogólnie szerokie pojęcie, w zależności co wymyśli producent to jest to szosa lub gravel z prostą kierownicą.
  • Odpowiedz
@banicjant997: O co chodzi w tej całej wojnie? Gravel dla mnie uzupełnił pewien brak między szosówką a MTB i tyle, ja nie kupiłem gravela bo chcę pełną amortyzację (kręgosłup już nie ten), po prostu wsadziłem slicki na koła i jest fajnie.
  • Odpowiedz