Wpis z mikrobloga

@Nick_Login: bo jak nie masz wystrojonego auta pod wyższą liczbę oktanową, to nie zrobi to różnicy poza ceną.

Sam mam 400 konne 335i wystrojone na 100 oktanowe paliwo i wtedy są różnice w tym co wlejesz, a przy upalaniu ze względu na spalanie stukowe nawet należy wlewać takie paliwo na jakie mamy mapę. Co do etanolu, przynajmniej u siebie największą teoretyczną moc miałbym na E85 - oczywiście przy odpowiednim sofcie i
  • Odpowiedz
  • 1
@Atreyu: Ale to ty się odpaliłeś z tą mocą. Mnie wystarczy lepsza kultura pracy na lepszej jakości paliwie, choćby to było 95. Na co dzień tankuję Ultimate 98, ale przeczytałem, że Shell jest importowany i chciałem sam się przekonać na swoim samochodzie, a nie z cudzego #!$%@? w necie.
  • Odpowiedz
Mnie wystarczy lepsza kultura pracy na lepszej jakości paliwie


@Nick_Login: ale nie będziesz miał lepszej kultury pracy. Seryjny silnik będzie pracował tak samo na 98 jak i 100 oktanach. Nie będzie ani ciszej, ani równiej. No, cieszę się że sam się przekonasz. Wtedy będziesz mógł doradzać innym z doświadczenia jak ja ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Pjona
  • Odpowiedz
  • 4
@Atreyu: Masz jakieś zaburzenia w temacie liczb. Cały czas moc i oktany. Jakość, #!$%@?! Nie czujesz różnicy podczas mycia naczyń najtańszym płynem z chlewionki a jakimś Pur Sekrety Kucharza Soda Effect? Naczyń od tego płynu ci nie przybędzie, ale myć będzie się lepiej.
  • Odpowiedz
@Atreyu: nieprawda. Kultury lepszej się nie zauważy, mocy pewnie nie przybędzie, ale silnik będzie lepiej pracować i to jest mierzalne. Pytanie czy ta lepsza praca sie na coś przekłada, trudno powiedzieć, bo inne czynniki mają wiekszy wpływ.
  • Odpowiedz
@Adifeek: w jednym zdaniu napisałeś że lepiej pracował nie będzie i że będzie, to nawet nie zasługuje na poważną odpowiedź czym dokładnie jest praca silnika xD
  • Odpowiedz
@Atreyu: Nie, to Ty nie rozumiesz o czym piszesz. To, ze Ty mierzysz wyłącznie moc i organoleptycznie dźwięk, nie znaczy, że to są wszystkie parametry pracy silnika.
  • Odpowiedz
@Adifeek: ale pozwolisz sobie sam ich nie wymienić? Co masz lepsze konkretnie u siebie? AFR, kąt zapłonu, kompresję w cylindrze? No wygoogluj szybko XD
  • Odpowiedz
@Atreyu: Dalej nie kumasz xD Przecież LICZBA OKTANOWA określana jest na podstawie LICZBY STUKÓW w specjalnym silniku. Rozumiem, że to wg Ciebie nie jest parametr pracy silnika? XD Oczywiście, wpływ ten jest różny w zależności od silnika, ale nadal z definicji liczba oktanowa podaje jak paliwo wpływa na pracę silnika. To jest jak najbardziej mierzalne, ale jak widać sam na to nie wpadłeś, bo dla ciebie liczy się tylko moc.
Dalej
  • Odpowiedz
@Atreyu: I oczywiście jakiś silnik i paliwo, o którym nie dyskutowaliśmy i do którego silnik nie ejst przystosowany jest tutaj argumentem. A zwiększ stopień sprężania i będzie różnica¯\(ツ)/¯
  • Odpowiedz