Wpis z mikrobloga

Od niedzieli na terenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii wystartował METROROWER czyli sieć roweru obejmująca metropolitarne gminy. Docelowo ma być to jedna z największych sieci roweru miejskiego w Polsce a obejmować ma 31 gmin, 7000 rowerów i 924 stacje.

Obecny etap obejmuje 8 miast tj Czeladź, Katowice, Sosnowiec, Tychy, Zabrze, Gliwice, Chorzów i Siemianowice Śląskie z 1860 rowerami oraz 276 stacjami. Latem ma się reszta pojawic.

Zaletą tego roweru że możemy oddawać rowery niezależnie od gminy wypożyczenia. Kolejna sprawa to roweru nie mają fizycznych stacji (rowery posiadają GPS) a jedynie obszar stacji gdzie trzeba oddać lub gdzie można oddać za dodatkową opłatą (tj 10 zł )

Posiadacze biletów długookresowych dostają w gratisie 60 min dziennie na przejazd. Można też sobie zakupić abonamenty na 60 min dziennie przez 30 / 180 / 360 dni.

Do obsługi potrzebujemy aplikacji: Nextbike albo Metrorower. Ta druga oferuje funkcje integracji z biletem komunikacji miejskiej ( dzięki temu mamy darmowe minuty) oraz pozwala na zakup abonamentu.

#slask #zaglebie #rower #katowice #siemianowice #czeladz #zabrze #gliwice #sosnowiec #chorzow #komunikacjamiejska
sylwke3100 - Od niedzieli na terenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii wystartowa...

źródło: temp_file7877837521604906433

Pobierz
  • 18
Zaletą tego roweru że możemy oddawać rowery niezależnie od gminy wypożyczenia. Kolejna sprawa to roweru nie mają fizycznych stacji (rowery posiadają GPS) a jedynie obszar stacji gdzie trzeba oddać lub gdzie można oddać za dodatkową opłatą (tj 10 zł )


@sylwke3100: wady i minusy: brak 15/30 minut bezpłatnych jak było wcześniej, naliczanie co pół godziny a nie jak wcześniej co godzinę, likwidacja rowerów z fotelikami dla dzieci, rowerów dziecięcych i cargo
@Lapidarny: te dziecięce i cargo to i tak był mega rarytas. Może w przyszłości dorzucą jak to ruszy w całej Metropolii, a nie tylko w tych miastach gdzie już był Nextbike. Czekam z ciekawością jak to się będzie faktycznie rozwijać.
@sylwke3100: Kup bilet na zbiorkom. Dają godzinę jazdy rowerem. No fajnie, ale ktoś się zastanowił nad sensem tego rozwiązania? Zastanawia mnie kwestia, czy tej kasy nie dało się lepiej spożytkować?

Jeśli ktoś kupuje bilet miesięczny, kwartalny czy jaki tam, to raczej nie po to, żeby sobie rowerem gdzieś jeździć, tylko dlatego, że musi, bo pewnie nie ma auta. Może miałoby to sens, gdyby tym rowerem dało się dojechać z jakiegoś zadupia,
  • 1
@NyanNyan No ale kto mówi że musisz korzystać z tego roweru jako środka do zastąpienia auta / komunikacji? Bardziej chyba im chodzi o integrację usług i propagowanie roweru. Przecież możesz sobie na wycieczkę po pracy pojechać, w dzień wolny itd i to jest dla tych co na co dzień nie cisną właśnie setek czy nawet dziesiątek kilometrów a takie parę na trzy stawy czy do parku śląskiego. Akurat godzina styknie.

Kiedyś miasta
@sylwke3100:

No ale kto mówi że musisz korzystać z tego roweru jako środka do zastąpienia auta / komunikacji?


Jako idea - używaj zbiorkomu, a nie własnego środka lokomocji. Używaj roweru zamiast czegokolwiek. Roweru nie trzeba propagować tam, gdzie jest infrastruktura do jego używania. Tu jej nie ma. A jak ją tworzą, to ma postać abominacji, tak jak na Sokolskiej. Pominę milczeniem fakt, że BO jest jak dotacje - wiedzą o tym
  • 0
@NyanNyan Przecież rower miejski akurat na linii Katowice - Chorzów (czytaj zapewne PŚ) zawsze miał spore powodzenie. Tak samo jak np po trzech stawach czy centrum Katowic. Dziś tak samo można było sporo osób używających spotkać.

A co do lasu to na taką drogę Muchowiec - Giszowiec gdzie w lesie masz większość asfaltu czy betonu się nadaje