Wpis z mikrobloga

Chciałem zamówić dziecku na #allegro drewnianą kuchnię do zabawy. Na stronie kuchni była propozycja, żeby kupić w zestawie z inną drewnianą zabawką, która była przez to 10 zł taniej i dodatkowo sprzedawca dawał kupon na -15 zł przy zamówieniu dwóch przedmiotów za ponad 300 zł, więc za dodatkową zabawkę wychodziło kilkanaście złotych. Złożyłem zamówienie w środę 14.02, nie było opcji dostawy do paczkomatu, bo kuchnia waży 20 kg i ma duże wymiary, więc pozostał kurier (przewidywana dostawa 16.02). Przez niedopatrzenie, zamiast wybrać dpd, poszło domyślnie ustawionym #pocztex. W czwartek 15.02 obie zabawki zostały nadane przez sprzedawcę, ale to co mnie zaskoczyło to, że zostały nadane dwoma różnymi przesyłkami. Nadszedł piątek i tylko jedna przesyłka dotarła do mnie do miasta i została wydana do doręczenia, a druga przesyłka wciąż miała status „nadano”. Liczyłem, że to jednak ta kuchnia, a nie tamta pierdoła za kilkanaście złotych. W końcu zjawił się kurier pocztexu z niedużą paczką i było jasne co przyszło. Mówię trudno, kuchnia przyjdzie w poniedziałek. Dzisiaj jest wtorek, tracking wciąż stoi na początkowym statusie „nadano” w mieście nadawcy. Sprzedawca miał interweniować u przewoźnika, ale brak informacji. Czy to możliwe, że #pocztapolska zgubiła 20 kg przesyłkę? Jutro mija tydzień od złożenia zamówienia, a przesyłka nie ruszyła o krok.
  • 11
@bolo2015
Jak najbardziej możliwe. Zamawiałem jakiś żwirek (3x10kg) ale objętość 40L każda i przyszło aż w 3 paczkach do dwóch Paczkomatow InPost (pewnie nie było wolnego miejsca). Także różne mixy robią z tymi paczkami.
@bolo2015
Ogólnie Pocztex ma termin doręczenia D+2 (dla przesyłek standardowych) lub D+3 (dla niestandardowych i gabarytu 2XL). Tak więc paczka w zależności od gabarytu powinna być albo wczoraj, albo dzisiaj.

A co do interwencji w przewoźnika, to trzeba walić reklamację i żądać zwrotu opłaty za nadanie (x2).
  • 0
@pcela: No to dzisiaj też na pewno nie dotrze. A co powinienem zrobić jako kupujący na allegro? Otwierać spór i żądać zwrotu pieniędzy, a sprzedawca niech się sam buja z Pocztexem czy dalej czekać?
@bolo2015
Zasadnicze pytanie. Przesyłka ma status "nadana" wg emonitoringu czy sledzenia na stronie allegro?
Polecam też zajrzeć na stronę alipaczka.pl, oni pobierają dane po API emonitoringu, gdzie jest więcej danych o trasie przesyłki niż na stronie www.
A co do interwencji w przewoźnika, to trzeba walić reklamację i żądać zwrotu opłaty za nadanie (x2).


@pcela: Kupujący nie może złożyć takiej reklamacji, bo nie jest stroną umowy.

A co powinienem zrobić jako kupujący na allegro? Otwierać spór i żądać zwrotu pieniędzy, a sprzedawca niech się sam buja z Pocztexem czy dalej czekać?

PO przewidywanem terminie dostawy możesz otworzyć dyskusję, żeby mieć dupochron w razie gdyby nie dotarło. A sprzedający
@hoodoovoodoo
Może jak nadawca zrzeknie się prawa do odszkodowania (wystarczy zdjęcia dowodu nadania jak reklamację składa się online). Tu miałem jednak na myśli poproszenie sprzedawcy o zgłoszenie reklamacji jak upłynie gwarantowany termin doręczenia (czyli najwcześniej jutro będzie można zgłosić taką reklamację). Poczta musi odpowiedzieć na reklamację nawet jak zostanie ona zgłoszona przez stronę niewłaściwą, choćby aby poinformować o tym kto ma ją zgłosić lub poprosić o dosłanie stosowanych dokumentów.

A jeżeli o