Wpis z mikrobloga

#ikea #januszebiznesu
Ostatnio chciałem kupić krzesło biurkowe JÄRVFJÄLLET
Nie pierwszy raz spotykam się że w sklepie nie ma takich produktów, najbliższe dostawy to stacjonarnego sklepu to 24.02 lub 02.03.
Na pierwszy rzut oka ok normalna sprawa, ale wystarczy wejść na allegro by fotel kupić z marszu za podwójną prawie cenę.
@IKEApl czy akceptujecie odsprzedaż waszych produktów po droższej cenie?
Wygląda to tak że janusze biznesu hurtem wykupują produkty i odsprzedają drożej narzucając marżę.
Nie pierwszy raz gdy okazuje się że nie ma jakiegoś produktu to bez problemu idzie go drożej kupić na allegro.
Rodriquez - #ikea  #januszebiznesu 
Ostatnio chciałem kupić krzesło biurkowe JÄRVFJÄL...

źródło: Zrzut ekranu z 2024-02-10 11-11-31

Pobierz
  • 33
  • Odpowiedz
czy akceptujecie odsprzedaż waszych produktów po droższej cenie?


@Rodriquez: to się nazywa handel.

I ikea po sprzedaży nie ma nic do tego, że ktoś to drożej sprzedaje na necie.
  • Odpowiedz
  • 4
to się nazywa handel.


@G06DbT: no nie nazwałbym tego handlem, Ikea celuje w klientów indywidualnych/domowych a nie jest dystrybutorem towaru który potrzebuje pośrednika do sprzedaży, uważam że praktyka koników powinna zostać ukrócona.
  • Odpowiedz
@Kryspin013: to co robią cywilizowane marki szanujące swoich klientów, wprowadzając ograniczenie w zakupie co do ilości sztuk.


@Rodriquez: w sensie na firmę wprowadzisz ograniczenia co do ilości sztuk? Szczególnie w kontekście tego, że w sklepie całe biura się zaopatrują? xD Przecież tego na handel nie kupują osoby prywatne.
  • Odpowiedz
  • 294
@Rodriquez: Praccowałem w IKEA 7 lat więc odpowiem.

1. Tak, to calkowicie normalne że handlarze tak robią
2. IKEA nie ma żadnych narzędzi prawnych żeby temu przeciwdziałać.
3. Janusze potrafią zjeździć każdy sklep w IKEA Polsce, celowo wykupując cały "Stock"
4. Takie sytuacje dotyczą produktów z naprawdę różnych działów

i taka anegdotka na koniec

Pamiętam jak, jeden Janusz Allegro wykupował w całej Polsce, cały stock krzesełek do karmienia dla bąbelków
#!$%@?
  • Odpowiedz
  • 9
@HlHl: Hmm dzięki za wyjaśnienie, jedyna metoda na januszy to zmiana prawa do zwrotu towarów dla podmiotów innych niż osoby prywatne, w efekcie czego janusz zostałby z towarem na lodzie którego by nie sprzedał, zamawianie na osobę prywatną raczej by mu się to nie opłacało (brak FV).
  • Odpowiedz
@BardzoDobrzeSieStalo: Ale IKEA jest hehe "przyjaznym sąsiadem" i dochodzi do wniosku, że możesz im pluć w mordę a oni jeszcze Cię w jajeczko pocałują, z własnej polityki zwrotów nie mogliśmy się wycofać ze względu na takie przypadki. Więc kryzys trochę na własne życzenie
  • Odpowiedz
@HlHl: miałaby być zapisy jak na mieszkania za PRLu xd
Matki by zakładały konto, deklarując że biorą max dwie sztuki i za parę tygodni mają do odbioru.
Wiadomo, odebrać nie musi, ale już przy drugiej takiej akcji pod rząd ma bana na rezerwacje.
  • Odpowiedz
  • 0
@HlHl @IKEApl wystarczyloby wprowadzic zapis o mozliwosci zwrotu danego typu produktu tylko rx razy na dany okres czas. Janusze by sie zastanawialy bardziej przed zakupem.
A swoja droga zwrot jest w formie gotowki czy karty/vouchera?
  • Odpowiedz