Wpis z mikrobloga

@Yelonek:

Czytales tresc?

Za „SUV-y” uznawane są wszystkie auta spalinowe, w tym hybrydowe, o wadze powyżej 1,6 tony, oraz modele elektryczne o wadze powyżej 2 ton, w tym kombi czy sedany


Audi A4 45tfsi 1620kg, wiadomo typowy SUV
  • Odpowiedz
  • 1
@WykopanyDzon: Nie do mnie pretensje. Ale musieli gdzieś postawić granicę. W niektórych modelach pewnie jedna wersja się łapie, a druga nie.
Moim zdaniem wymiarami byłoby lepiej, bo w końcu o przestrzeń chodzi. Takie kei-cary w Japonii to właśnie taka optymalizacja przestrzeni.
Poza tym Audi A4 to segment D, raczej nie miejskie auto tylko w trasę. Do miasta zostają jeszcze A, B i C.
  • Odpowiedz
  • 1
@420_3: Tak się zachęca ludzi do nierobienia korków w mieście. Paryż idzie mocno śladem Amsterdamu i zmienia infrastrukturę, żeby była przyjaźniejsza masowemu transportowi ludzi, a nie pojazdów. Elektryk zajmuje tyle samo miejsca, ale ma tę zaletę, że nie dymi i nie ryczy silnikiem przy ruszaniu.
  • Odpowiedz
@WykopanyDzon: @Yelonek tylko nadal nie dotyczy to mieszkańców centrum, którzy parkują u siebie, taksówek, firm itp.
Nie widzę żadnego problemu, jak ktoś chce przyjechać spoza miasta do centrum niech płaci a jak nie to metro zaprasza
  • Odpowiedz
@Yelonek:
nie mam pretensji do Ciebie. po prostu #!$%@? nie rozumiem podstaw tego zakazu. Tam jest brak jakiejkolwiek logiki. absolutnie jakiejkolwiek.

Jak tłumaczono w uzasadnieniu, SUV-y są cięższe, bardziej paliwo- lub energożerne i bardziej niebezpieczne dla pieszych i rowerzystów niż małe samochody.


Nie wiem jak tam dobrze autor tlumaczyl z francuskiego, ale wskazuje sie tam na 2 problemy: masa i chyba rozmiar (wnioskuje z tego cytatu "...niż
  • Odpowiedz
  • 1
@WykopanyDzon: Dobra, przeczytałem źródło, które było po francusku za pomocą google.
Chodzi o to, że SUVy produkują większe zanieczyszczenie z racji swojej większej masy. Dlatego masa jest głównik czynnikiem. Nawet nie chodzi tyle o bezpieczeństwo co właśnie zanieczyszczenia. Elektryki nie produkują zanieczyszczeń w takim stopniu i pewnie dlatego mają zwiększony limit masy. Jest w tym logika, bo większą masę trzeba rozpędzić i zatrzymać, więc zarówno więcej paliwa i więcej klocków
  • Odpowiedz
@Yelonek:

Chodzi o to, że SUVy produkują większe zanieczyszczenie z racji swojej większej masy


Tak naprawdę chodzi o coś innego. O nadanie kierunku, "nie dla dużych aut w mieście". A później wymyślali różne powody: miejsce, bezpieczeństwo, ekologia. I w sumie to wszystko prawda.
  • Odpowiedz
  • 1
@Yelonek suvow mi nie żal mam wrażenie, że ludzie kupują to tylko dlatego, że jest to modne. Większość ludzi ma problem w parkowaniem tego pudła. Wczoraj nawet autobusem nie mogłem spokojnie przejechać bus pasem musiałem zahamować do zera bo klasycznie kierowca suva tak blisko stanął prawej strony że prawie stracił lusterko i jest to notoryczne i wiecznie jest to SUV. Raz parkowałem kobiecie suva bo z kilka prób robiła i nie
  • Odpowiedz