Wpis z mikrobloga

Witam, szukam chętnej osoby to przetestowania mojej gry na steamdecku. Chodzi mi głównie o to czy gra działa płynnie na decku, czy jest sens dodawania obsługi tego urządzenia. Sam na razie nie posiadam konsoli i nie mogę sprawdzić.
W skrócie gra jest przygodówką 3D z elementami survival horroru.
Jeżeli ktoś jest zainteresowany, podeślę kluczyk.

Link do gry na sklepie steam:
https://store.steampowered.com/app/2451470/The_Order_of_the_Snake_Scale/

Tag do czarnolistowania: #fmsimplegamesstudio

#steamdeck #gamedev #gry #steam #gryindie #tworczoscwlasna #komputery #survivalhorror #horrorgames
FatMo - Witam, szukam chętnej osoby to przetestowania mojej gry na steamdecku. Chodzi...

źródło: rinoBackGround1438x810

Pobierz
  • 102
  • Odpowiedz
@Fat_Mo: Odpaliłem najpierw 60 fpsów (60Hz) frame limit i były nieprzyjemne dropy, dopiero przy 30 dało się w miare komfortowo grać, ale zdarzały się dropy do 18 jak sobie biegałem, często też dropiły fpsy przy włączaniu celowania
  • Odpowiedz
  • 0
@Fat_Mo zostawiłeś sobie jakieś furtki w lore i mechanikach dla dalszego rozwoju gry? Gracze lubią gry, które żyją i są aktualizowane o zawartość co kilka miesięcy ;)
  • Odpowiedz
  • 2
@gibbs: Tak, mam nawet scenariusz i proste GDD, był pisany wcześniej do innej gry ale ten sam świat tylko w innym wymiarze i czasie.
  • Odpowiedz
@Fat_Mo: gram na zwykłej wersji Decka. Gra ma na pewno klimacik. W natywnej rozdzialce ładnie wygląda na ekranie Decka. Koncept z celowanie w first Person zajefajny. Co do warstwy technicznej co wyschwycilem po pół godzinie grania to gra lubi gubić klatki w zależności od zmiany kamery nawet w tej samej lokacji. Przy mokradłach klatkarz spada do 34 FPSów średnio. Gra też miała ze trzy sekundy zwiechy jak na mokradła próbowałem włączyć
  • Odpowiedz
  • 1
@tomaszek1161: Dzięki za opinie. Sterowanie starałem się dostosować optymalnie do widoku z 3 osoby i fps, musiałem zrobić jakiś kompromis dlatego też dodałem sterowanie na d-padzie właśnie. Na mokradłach jest dużo mgły i to ścian pewnie klatki, prawda jest taka, że docelowo targetem jest PC na windowsie (działa szybciej niż wersja PC na linuxie u mnie). Chciałem wiedzieć przy okazji skoro robię wersję również na linuxa czy Steamdeck ogarnie temat. Z
  • Odpowiedz
@Fat_Mo: Widzę że komplet testerów już masz więc z innej beczki jako osoba po fachu która siedzi sporo przy UI w grach mogę polecić zmianę tego UI ekwipunku bo jest nieczytelny, no chyba że to stare screeny albo placeholdery lub celowo stylizujesz całość na takie total retro gry.
  • Odpowiedz
@Fat_Mo: Ogólnie cały ekwipunek imo zasłania mocno ekran gry. Ten przycisk CLOSE jest o wiele za duży. Lepiej by było może dociągnąć siatkę przedmiotów do góry, a przycisk zrobić ze 2 razy mniejszy i dać u samego dołu pod przedmiotami (po środku bądź po boku). Może w ogóle przenieść go w dolny róg ekranu poza te okna żeby było wiadome że zamyka cały ten widok?

Dodatkowo po lewej masz przedmioty, a
  • Odpowiedz
@Fat_Mo: Tak na szybko jeden z pomysłów jak mógłbyś odchudzić cały interfejs, może trochę zbyt ekstremalnie jeśli np. nie zależy Ci na tym żeby ten podgląd przedmiotu był taki duży. Można też pomyśleć nad tym żeby minimalnie przyciemnić (czarny kolor lub winieta) lub rozmyć trochę grę w tle jak odpalasz interfejs żeby się nie zlewały okienka z widokiem gry. Chyba że gra nie pauzuje się podczas tego to wtedy dobrze widzieć
ladykagami - @Fat_Mo: Tak na szybko jeden z pomysłów jak mógłbyś odchudzić cały inter...

źródło: ui edit

Pobierz
  • Odpowiedz
  • 0
@ladykagami: Rzeczywiście wygląda ok. Tylko, czy taka ergonomia według ciebie jest ok, jeżeli chodzi o grę tylko na padzie ewentualnie klawiaturze? Gra nie obsługuje myszy.
  • Odpowiedz