Wpis z mikrobloga

Witam, szukam chętnej osoby to przetestowania mojej gry na steamdecku. Chodzi mi głównie o to czy gra działa płynnie na decku, czy jest sens dodawania obsługi tego urządzenia. Sam na razie nie posiadam konsoli i nie mogę sprawdzić.
W skrócie gra jest przygodówką 3D z elementami survival horroru.
Jeżeli ktoś jest zainteresowany, podeślę kluczyk.

Link do gry na sklepie steam:
https://store.steampowered.com/app/2451470/The_Order_of_the_Snake_Scale/

Tag do czarnolistowania: #fmsimplegamesstudio

#steamdeck #gamedev #gry #steam #gryindie #tworczoscwlasna #komputery #survivalhorror #horrorgames
FatMo - Witam, szukam chętnej osoby to przetestowania mojej gry na steamdecku. Chodzi...

źródło: rinoBackGround1438x810

Pobierz
  • 102
@Fat_Mo: sprawdziłem przy okazji usypianie steam decka i minimalizowanie gry -> przejrzenie sklepu i powrót do gierki i tutaj wszystko działa :) jak dla mnie sterowanie jest gites, 5 minut i się przyzwyczaiłem, ale ja lubię grać w stare gierki więc może jestem inny. Jeszcze jutro potestuje, chcesz jakiś ogólny feedback czy tylko performance gry na steam decku Cię interesuje?
@Fat_Mo: Z brakiem obsługi myszki faktycznie trochę gorzej, wtedy taki przycisk CLOSE można dać na dół pod ekwipunek (albo jako część zielonego okienka albo pod nim) żeby znacznik zaznaczonego elementu nie latał po całym ekranie z lewej na prawo. Mógłbyś nawet ten cały ekwipunek wtedy wycentrować.

Co do Uzyj/Anuluj to jeśli mają być na środku to powinny wyskoczyć jako popup czyli żeby były na tej zielonej ramce, ale wtedy dobrze żeby
ladykagami - @Fat_Mo: Z brakiem obsługi myszki faktycznie trochę gorzej, wtedy taki p...

źródło: ui edit 2

Pobierz
@ladykagami: niby ok, ale w takim wypadku trzeba prze klikać mnóstwo pustych slotów do buttona z close lub do obiektu. Close jest zaznaczony jako domyślny po otwarciu ekwipunku (o ile pamiętam można okno zamknąć jednym przyciskiem na padzie ale mimo wszystko). Układ jest fajny wizualnie ale niepraktyczny.
@Fat_Mo: btw. skoro już inspirujesz się Residentem to mógłbyś nawet np. do przycisków Uzyj/Anuluj dodać przycisk Zbadaj i tam przenieść wtedy duży podgląd przedmiotu i jego opis + przyciemnić tło, a nad ekwipunek dać np. belkę z podpisem Inventory. Możliwości jest sporo :)
ladykagami - @Fat_Mo: btw. skoro już inspirujesz się Residentem to mógłbyś nawet np. ...

źródło: ui edit 3

Pobierz
@Fat_Mo: Chyba źle mnie zrozumiałeś z tymi przyciskami. Chodziło mi o to że one pojawią się zawsze przy zaznaczonym przycisku i po wybraniu go. Tak samo jak w Residencie tyle że zamiast w jednym miejscu po boku to właśnie przy przycisku. Jak wybierzesz przedmiot z lewej to pojawią się przy nim. I gracz wręcz nie powinien niczego przeklikiwać, kursor od razu powinien przeskoczyć na przycisk Użyj lub Anuluj. To bardziej takie
ladykagami - @Fat_Mo: Chyba źle mnie zrozumiałeś z tymi przyciskami. Chodziło mi o to...

źródło: ui edit 4

Pobierz
@Fat_Mo: A dobra chodziło Ci o Close całego ekwipunku xD No tak masz rację, ale:
-Gracz ma zawsze możliwość zamknięcia przyciskiem Escape lub B na padzie
-Można zrobić tak że jak wciśniesz strzałkę w górę mając zaznaczony przedmiotu góry to kursor przeskakuje na dół na close. W grach często masz tak że kursor przeskakuje na sam początek/koniec automatycznie jak klikasz cały czas w jednym kierunku.
@ladykagami: No to jest dobra opcja, nie pomyślałem o tym ale już po fakcie, w następnym projekcie muszę to wykorzystać.
Ta opcja jest spoko tylko może przenieść wszystko do lewej krawędzi, na top ekwipunku dać zamknij a pod ekwipunkiem opis w tej ramce a po prawej zostawić zdrowie?
Sam już nie wiem, mi się ogólnie ten pierwotny inwentarz wydaje bardzo praktyczny
Fat_Mo - @ladykagami: No to jest dobra opcja, nie pomyślałem o tym ale już po fakcie,...

źródło: 78040f010f62f3c49ce617db1392c1cd7afee0ae5e134b2f1f44f1317c4eb465

Pobierz
@Fat_Mo: Chyba najlepiej będzie jak pobawisz się różnymi ustawieniami i posprawdzasz jak korzysta się najwygodniej ;) Masz też już grono testerów którzy też mogą potestować różne układy i dać Ci feedback, a to jest ultra pomocne bo jako twórca nigdy nie będziesz obiektywny. Jeśli bardziej odpowiada Ci taki pierwotny układ jaki miałeś to tak jak polecam - spróbuj zrobić z tego jedno większe okno i rozdzielić elementy tymi czarnymi ramkami. Taki
ladykagami - @Fat_Mo: Chyba najlepiej będzie jak pobawisz się różnymi ustawieniami i ...

źródło: ui edit 5

Pobierz
@Fat_Mo spróbuj podziałać z tematem sterowania postacią w pełni lewym analogiem, ewentualnie dodać to jako drugi tryb sterowania + zaimplementować jakiś sposób feedbacku z aplikacji żeby zebrać dane nt. preferencji użytkowników
@gibbs: Jakie masz sugestie? Jakie mapowanie przycisków by ci odpowiadało?
Tworząc input control zebrałem swoje doświadczenia gracza z FPS`ów i retro horrorów. FPS (analogi) TPP (d-pad)
@Fat_Mo: Masakryczne jest to sterowanie na dwa joye, jedyny duzy plus tego ze się fajnie celuje jak idziesz.
Zmiany kamery i przy tym kierunku chodzenia sprawiły że wytrzymałem 30min, niby stabilne 60 klatek na SD ale co jakiś czas wg mnie były dropy FPSów
@Fat_Mo myślałeś o jakimś autoaim’ie? Ciężko się walczy bo przeciwnicy się szybko przemieszczają. Efekt po tabletkach fajny, może brak tylko przejścia łagodnego do stanu normalnego bo jest i pyk nagle nie ma
@Fat_Mo: brakuje mi jakiegoś powiadomienia że gra została zapisana, jak użyjesz przedmiotu to nie da się wyjść z ekwipunku klikając po prostu „b”, jak dla mnie to wchodząc do ekwipunku powinniśmy mieć wybrany pierwszy przedmiot a nie wyjście, tak samo po śmierci mamy wybrane wyjście, musimy przesunąć na wczytaj grę i później znowu przeklikiwac zapisy, niepotrzebne klikanie, przeciwnicy wydają się być za szybcy - odbiegniecie od nich i strzelenie nie jest