Wpis z mikrobloga

@Leniek Na papierze tak samo świetnie wyglądały plany budowy przez PiS lotnisk czy przekopu Mierzei Wiślanej. Tylko dziwnym trafem i wtedy i teraz nikt nie potrafi wskazać żadnej firmy, która by sugerowała, że jest chociaż w stanie rozważyć przerzut swojego frachtu na łąkę w Baranowie, zamiast np. Hamburga.
  • Odpowiedz
że walczymy o 150 mln ludzi


@apaczessi: Ależ bzdura, przecież CPK nawet po rozbudowie nie przyjmie więcej jak 40-50 mln, a to już po maksymalnej rozbudowie która będzie możliwa kiedyś, jak będzie potrzebna, po latach od otwarcia.

Jak ktoś stwierdzi, że może Polska nie potrzebuje takiego dużego lotniska


@apaczessi: Mit o "gigantomanii" został już dawno obalony, nawet gdyby CKP zostało otworzone jutro to byłoby tylko 12 lotniskiem w Europie jeżeli
  • Odpowiedz
@SpokojnySokrates: a obejrzałeś zdając sobie pytania - gość sugeruje, że port będzie kosztował 6 mld bo pomija kredyt, który trzeba zaciągnąć. To już dużo mówi. Mówi też, że Chopin nie ma już możliwości rozwijania przepustowości, choć ma - w 2019 miał być rozbudowywany, były gotowe plany, ale pis to zatrzymał, a ich człowiek nie wyjaśnił czemu. Tak samo z Modlinem.
  • Odpowiedz
@Leniek: Koszty malutkie bo połowę dopłacają inwestorzy, a 1/3 już została wydana i zagospodarowana. Alternatywą jest rozbudowa Modlina i przeniesienie części kierunków na Warszawa-Radom. Kolejną zaletą jest też to że nie mamy żadnego lotniska typu cargo w Polsce
  • Odpowiedz
@Rhimdir: Więc pewnie warszawiaki byli by wkurzeni że muszą jechać godzinę dłużej na lotnisko, ale generalnie na plus bo bez przesiadek byśmy mogli lecieć w nowe egzotyczne kierunki
  • Odpowiedz
@muchabzz: czemu mamy przejąć cargo od ościennych krajów? Mamy mnóstwo lotnisk na które może latać cargo - czemu nie lata? Co zasadniczo zmieni CPK? Czemu jak coś ma lecieć do Niemiec lub Czech to ma lecieć do nas?

Łyknęliście bajkę o wielkich zyskach z cargo bez popitki.
  • Odpowiedz
@aarahon:

nie, CPK to wydatek. Nikt nie będzie płacił podatków z samego faktu że wybudujemy CPK. Nie wiem skąd taki debilny argument.


coooo xD CPK wygeneruje dodatkowy ruch lotniczy (wszelkie analizy zakladaja, ze ruch lotniczy bedzie sie sukcesywnie zwiekszal przez najblizsze 2 dekady), przesiadki, czy wplywy z cargo. To w ogole nie znajdzie odzwierciedlenia w wiekszej ilosci sciagnietych podatkow. Nie wiem skad taki debilny argument

a nie można zrobić tego bez
  • Odpowiedz
ale generalnie na plus bo bez przesiadek byśmy mogli lecieć w nowe egzotyczne kierunki


@Rhimdir: Gdzie nie możesz poleciec z Chopina, do kąd da się polecieć z CPK?
  • Odpowiedz
to dlaczego żadnego nie podałeś?


@aarahon: Proszę: lotnisko klasy CPK będzie służyło jako hub lotniczy dla Europy centralnej i wschodniej, mamy bardzo dobre położenie, jest tym bardziej potrzebne gdyż lotnisko im Chopina nie ma już szans na rozbudowę, nie można już rozszerzyć jego możliwości nie mówiąc o tym że nie może zostać hubem ze względów środowiskowych.
Mam nadzieje że pomogłem. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Koszty malutkie bo połowę dopłacają inwestorzy, a 1/3 już została wydana i zagospodarowana.


@Rhimdir: 1/3 juz wydana? No to w Baranowie juz pewnie zaczynaja prace wykończeniowe ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Kto tam się z inwestorów zadeklarował?
  • Odpowiedz
@www_h: a to nie wystarczy po prostu powywalać ekspertów pisu i da swoich? Co stoi na przeszkodzie? CPK samo w sobie ma bardzo duży sens i jeśli tylko zadbać o odpowiednią ekipę to zrobimy bardzo dobry ruch gospodarczo-komunikacyjny na długie lata. Chyba że każdy już widzi scenariusz jak z tego kawału o polaku i bramie w niebie no to niestety
  • Odpowiedz
@Cogito-sum: Wilkowe 150 mln odnosiło się do liczby mieszkańców Europy Środkowo-Wschodniej, które CPK mogłoby obsługiwać, a nie do przepustowości. Czy 12 lotnisko w Europie należy traktować jako "duże" (bo gigantyczne to chyba inna skala) to już kwestia semantyki. W moim wpisie chciałem zaznaczyć, że wokół CPK lata tyle argumentów, że czasem się one wykluczają - od rozsądnego rozwinięcia infrastruktury, przez głównego rozgrywającego w regionie, aż po serce Trójmorza i nowego porządku
  • Odpowiedz