Wpis z mikrobloga

#takaprawda #cpk #polityka #neuropa #4konserwy #bekazpisu #gospodarka #ekonomia
Odejście od budowania CPK uważam za decyzję słuszną z jednego powodu - Polski na to zwyczajnie nie stać. Mamy rekordowe nakłady na zbrojenie, zadłużyliśmy się potężnie w tym celu, chyba będzie kontynuacja budowy elektrowni atomowej z USA, mamy braki w budżecie, skąd brać kasę na CPK? Drukować?

Proszę mi powiedzieć skąd mają być pieniądze na CPK?
  • 17
Rozróżnić trzeba komponent kolejowy i lotnisko. Większość kosztów to kolej, która budowana jest tak czy siak. Co do tego jest raczej pełne porozumienie w koalicji rządzącej. Całkowity koszt lotniska to 40 miliardów, z czego połowa to kredyt spółki w której skarb państwa ma mieć docelowo 51% udziałów. W te 40 mld wliczone są już poniesione wydatki związane z projektami i papierologia. Pozostały wkład kapitałowy skarbu państwa, to około 6 miliardów złotych, rozłożonych
@vytah: Inne zapotrzebowanie, Polska raczej nigdy hubem przesiadkowym się nie stanie, jeśli chodzi o Warszawę to mamy Okęcie-modlin no i ten radom na upartego. Jeśli chodzi o rozwój kolei to jestem na tak, w sprawie lotniska uważam, że lepiej rozwijać już te, które mamy.
Polska ma pilniejsze potrzeby w dobie zawirowań geopolitycznych niż budowa lotniska.


@Lord_Apatii_i_Depresji: powiem jeszcze raz, bo kompletnie pominąłeś treść mojej wypowiedzi. 6 miliardów przez kilka lat - to jest pozostały wkład skarbu panstwa. Mniej więcej tyle ile dofinansowania dostało TVP z budżetu. Owszem, mamy ważne inne potrzeby, ale w rozłożeniu na lata to jest ułamek kwoty którą wydajemy na infrastrukturę drogową, czy planowaną KDP. Co do produkcji amunicji, cxy broni, to
@Lord_Apatii_i_Depresji: Ale co tu porównywać, jak CPK z założenia ma być inwestycją? Zwrot z infrastruktury nie jest tak łatwy do wyliczenia, ale nie powiesz, że kolej u nas nie potrzebuje inwestycji. Port cargo to druga sprawa, ale też uzasadniana perspektywą zysków. Jestem za tym, aby to poddać audytowi, ale nie skreślałbym tego pomysłu.