Wpis z mikrobloga

Najgłośniej drą jape ci którzy na lotnisku bywają 1x w roku podczas wakacji kolonijnych które opłacą im rodzice z zaskurniaków z zasiłków.
A g---o wiedzą o tym w jaki sposob okęcie funkcjonuje i jak gównianie jest zarządzane.

Heathrow - samolot ląduje średnio co 60sekund.
Dubai - co 45sekund
Okęcie - co 6min

Heathrow dziala na praktycznie 100% obrotach, powierzchniowo nie jest dużo większy od Okęcia, ale jest zarządzany przez prywatnego wlasciciela ktorego nie interesują lewe przetargi które mają w firmach budowlanych obsadzonych tlustych kotów gotowych na defraudowanie kasy. Nawet jesli budżet CPK to bedzie 42mld PLN, to jako że jest to p0lska to bedzie 10letnie obsunięcie i 100mld złotych w rezultacie.

Heathrow miesiecznie obsluguje tyle pasażerów co Okęcie przez pół roku.
Wielkosc Heathrow - 12km2
Wielkość Okęcia - 8.5km2

Heathrow jak miało problemy z obslugą towarowo-pasażerską to postawiło na OPTYMALIZACJE swojego dzialania. budowanie infrastruktury podziemnej, unowoczesnienie, komunikacja, komputeryzacja, zatrudnianie itd.

CPK jest najglupszą odpowiedzią na szereg problemów które może kiedyś się pojawią bo nie istnieją w tej chwili.
Tam nie trzeba polityków stawiających znaczek na mapie tylko inżynierów i najtężniejsze mózgi które pozwolą zoptymalizować i rozbudować okęcie tak by CPK powstało wtedy, kiedy nie bedzie innego wyboru.

W modlinie jest lotnisko które ZDYCHA, skoro jest konkflikt towarowo-pasażerski, przekierować wszystkie towarowe samoloty na modlin a hale towarowe Okęcia przekształcić na obsluge pasażerską, komunikacje lub podziemną infrastrukture.
Na okęciu jest masa hal rdzewiejących w ktorych znajdują sie stare złomy ktore tam rdzewieją od lat.

No ale to p0lska wiec każdy ryj przy projekcie tego typu musi się nachapać odpowiednio po same kule a po kilku latach zaczniemy budować lotnisko.

#cpk #lotnictwo #polska #p0lska
Shewie - Najgłośniej drą jape ci którzy na lotnisku bywają 1x w roku podczas wakacji ...

źródło: Screenshot 2024-01-15 at 15-07-26 CPK_Koncepcja-1-1-1920x1358-1.jpeg (JPEG Image 1920 × 1358 pixels) Scaled (96%)

Pobierz
  • 45
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Shewie: Heathrow pracuje 24/7 dlatego ma taką zajebistą statystyke lądowań per godzina. Okęcie ma ścieżke podejścia nad ursynowem i zakaz nocnych lotów więc nawet jeśli będzie WIĘKSZE od Heathrow i zautomatyzowane jak Tokio Niigata to i tak będzie siłą rzeczy dużo mniej wydajne.

Modlin kiepsko przędzie przez nędzną komunikacje, nic tam nie przekierujesz dopóki nie skończą pociągu pasażerskiego i północnej wylotówki z wawy w ciągu S7 (obie inwestycje w toku).
  • Odpowiedz
@Shewie: to prawda, on ma rację, bo jak ktoś przechodzi przez bramki na lotnisku 3x w miesiącu a nie raz do roku, to o wiele lepiej rozumie potrzeby logistyczne. Taka osoba jest dokładnie zaznajomiona z potrzebą transportu CARGO, z korytarzami przepływu pasażerów, z procedurą clenia towarów czy z funkcjonowaniem takiego lotniska. @Shewie ma takie doświadczenie w lataniu że bez problemu mógłby już se sam być pilotem, a ty robaku,
  • Odpowiedz
@Shewie: Okęcie ma ścieżke podejścia nad ursynowem i zakaz nocnych lotów więc nawet jeśli będzie WIĘKSZE od Heathrow i zautomatyzowane jak Tokio Niigata to i tak będzie siłą rzeczy dużo mniej wydajne.


@thorgoth: W sensie: ścieżka podejścia nad Ursynowem to tak poważna sprawa, nie to co ścieżka podejścia nad samym centrum trzeciego największego miasta w Europie? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ja przypomnę młodszym czytelnikom, bo może nie pamiętają: zakaz lotów nocnych to efekt lobbingu i wieloletnich zagrywek politycznych, które miały pokazać jak bardzo złe jest Okęcie, a jak dobry będzie Radom (a teraz CPK). Żadne krajowe ani międzynarodowe przepisy
  • Odpowiedz
W modlinie jest lotnisko które ZDYCHA, skoro jest konkflikt towarowo-pasażerski, przekierować wszystkie towarowe samoloty na modlin a hale towarowe Okęcia przekształcić na obsluge pasażerską, komunikacje lub podziemną infrastrukture.

Na okęciu jest masa hal rdzewiejących w ktorych znajdują sie stare złomy ktore tam rdzewieją od lat.


@Shewie: Dobra infrastruktura Modlina i Radomia + przerzucenie ruchu cargo/czarterowego/tanich linii na te lotniska. Okęcie zostaje dla ruchu biznesowego i tradycyjnych przewoźników.

Taki scenariusz śni
  • Odpowiedz
@Shewie: to prawda, on ma rację, bo jak ktoś przechodzi przez bramki na lotnisku 3x w miesiącu a nie raz do roku, to o wiele lepiej rozumie potrzeby logistyczne. Taka osoba jest dokładnie zaznajomiona z potrzebą transportu CARGO, z korytarzami przepływu pasażerów, z procedurą clenia towarów czy z funkcjonowaniem takiego lotniska. @Shewie ma takie doświadczenie w lataniu że bez problemu mógłby już se sam być pilotem, a ty robaku,
  • Odpowiedz
@Shewie: Rozbudowa Chopina jest niemożliwa politycznie. Lokalizacja jest jaka jest, lotnisko zostało otoczone przez miasto i wszelkie ograniczenia, które istnieją dzisiaj nie zostaną podniesione, bo wokół lotniska mieszka 2 miliony ludzi.
  • Odpowiedz
@lhotse89: No tak, O'Leary to jedyny głos rozsądku, który obala wszystkie zamawiane przez kolejne rządy, od lat '70, poprzez wszystkie partie po '89 roku, aż po poprzednią kadencję PO i ostatnią PiS. W międzyczasie w----------y rekordowe pieniądze na socjale (samo zwiększenie 500+ to około 25 mld rocznie) ale 70 mld na samo lotnisko z infrastrukturą dookoła to megalomania. Oczywiście do wypowiedzi z waszej strony został wypuszczony gość co jest znany
  • Odpowiedz
@lhotse89: No tak, O'Leary to jedyny głos rozsądku, który obala wszystkie zamawiane przez kolejne rządy, od lat '70, poprzez wszystkie partie po '89 roku, aż po poprzednią kadencję PO i ostatnią PiS. W międzyczasie w----------y rekordowe pieniądze na socjale (samo zwiększenie 500+ to około 25 mld rocznie) ale 70 mld na samo lotnisko z infrastrukturą dookoła to megalomania. Oczywiście do wypowiedzi z waszej strony został wypuszczony gość co jest znany z bycia jednym z najkontrowersyjniejszych prezesów w branży, który potrafił nazywać żartem dochodzenie włoskiej agencji antymonopolowej, regularnie uderza w inne linie lotnicze czy nawet swoich klientów nazywa głupcami czy idiotami. Niewątpliwie też siedział nad tym projektem miesiącami, zaznajamiał się z każdym dokumentem, by móc wygłosić swoją wielką przemowę nt. CPK, którą można streścić do słowa "Bullshit".


@michalxd21:

- a możesz przytoczyć, gdzie twierdzę, że O'Leary to jedyny głos rozsądku (albo czy w ogóle warto go słuchać)?
- a możesz przytoczyć,
  • Odpowiedz
Heathrow dziala na praktycznie 100% obrotach, powierzchniowo nie jest dużo większy od Okęcia


@Shewie: heathrow jest za m25, a okrecie jest w inner ringu warszawy i nie da sie fizycznie zmienic ani dobudowac torow podejsciowych bo musialby isc przez bardzo zurbanizownae obszary z wiezowcami.

Caly wysryw nie ma sensu. Nawet gdyby byla mowa o przedmiesciach warszawy to warszawa ma wysoka zabudowe, a londyn 2p
  • Odpowiedz
@lhotse89: może wpierw przed przytaczaniem słów O'Learego warto byłoby się z nimi zapoznać? Czy po prostu piszesz o nim bo wiesz że to spójny głos w twojej narracji?


@michalxd21: Czytałem słowa O'Learyego. Ale skoro twierdzisz, że wg. mnie jest on głosem rozsądku, to poprosiłem o przytoczenie mojego cytatu. Bo skoro piszesz takie brednie, to musiałem tak napisać, prawda? Czy wymyśliłeś to sobie?

A żeby już cię nie męczyć
  • Odpowiedz
heathrow jest za m25, a okrecie jest w inner ringu warszawy i nie da sie fizycznie zmienic ani dobudowac torow podejsciowych bo musialby isc przez bardzo zurbanizownae obszary z wiezowcami.


Caly wysryw nie ma sensu. Nawet gdyby byla mowa o przedmiesciach warszawy to warszawa ma wysoka zabudowe, a londyn 2p


@programista15cm: ale czym jest ten "tor podejściowy"? xD Jeżeli mowa o ścieżce podejścia, to uwierz, wieżowce w centrum Warszawy nie
  • Odpowiedz
Ja przypomnę młodszym czytelnikom, bo może nie pamiętają: zakaz lotów nocnych to efekt lobbingu i wieloletnich zagrywek politycznych, które miały pokazać jak bardzo złe jest Okęcie, a jak dobry będzie Radom (a teraz CPK). Żadne krajowe ani międzynarodowe przepisy nie zakazują nocnych podejść nad terenem zurbanizowanym.


@lhotse89: To i ja przypomnę tutaj wszystkim czytelnikom, że Ihotse jak zwykle manipuluje.

1. Zakaz lotów nocą (lub ograniczenie operacji lotniczych nocą) na tego typu lotniskach (dużych i położnych w mieście lub blisko miasta) to europejski standard - tak jest we Frankfurcie, Heathrow, Paryżu czy
  • Odpowiedz
Zakaz lotów nocą (lub ograniczenie operacji lotniczych nocą) na tego typu lotniskach (dużych i położnych w mieście lub blisko miasta) to europejski standard - tak jest we Frankfurcie, Heathrow, Paryżu czy Brukseli.


Klasyka, ja piszę, że nie ma przepisów obligujących lotniska do wprowadzania zakazów lotów nocnych. A @waro twierdzi, że piszę o braku takich zakazów w Europie. Ale w sumie dobrze się stało, bo właśnie sam przyznałeś, że można rozwijać ogromny
  • Odpowiedz
@lhotse89: to naszkicuj na mapie jak przebudowac okecie zeby bylo tyle pasow co na heathrow i sciezki podejscia sie zgadzaly


@programista15cm: Co to znaczy, że "ścieżki podejścia mają się zgadzać"? I czekaj, bo porównujesz do Heathrow - mamy rozumieć, że Okęcie nie może się rozwijać, bo nie da się go rozbudować do największego lotniska Europy obsługującego 80 mln pasażerów rocznie? xD
  • Odpowiedz