Wpis z mikrobloga

Najgłośniej drą jape ci którzy na lotnisku bywają 1x w roku podczas wakacji kolonijnych które opłacą im rodzice z zaskurniaków z zasiłków.
A gówno wiedzą o tym w jaki sposob okęcie funkcjonuje i jak gównianie jest zarządzane.

Heathrow - samolot ląduje średnio co 60sekund.
Dubai - co 45sekund
Okęcie - co 6min

Heathrow dziala na praktycznie 100% obrotach, powierzchniowo nie jest dużo większy od Okęcia, ale jest zarządzany przez prywatnego wlasciciela ktorego nie interesują lewe przetargi które mają w firmach budowlanych obsadzonych tlustych kotów gotowych na defraudowanie kasy. Nawet jesli budżet CPK to bedzie 42mld PLN, to jako że jest to p0lska to bedzie 10letnie obsunięcie i 100mld złotych w rezultacie.

Heathrow miesiecznie obsluguje tyle pasażerów co Okęcie przez pół roku.
Wielkosc Heathrow - 12km2
Wielkość Okęcia - 8.5km2

Heathrow jak miało problemy z obslugą towarowo-pasażerską to postawiło na OPTYMALIZACJE swojego dzialania. budowanie infrastruktury podziemnej, unowoczesnienie, komunikacja, komputeryzacja, zatrudnianie itd.

CPK jest najglupszą odpowiedzią na szereg problemów które może kiedyś się pojawią bo nie istnieją w tej chwili.
Tam nie trzeba polityków stawiających znaczek na mapie tylko inżynierów i najtężniejsze mózgi które pozwolą zoptymalizować i rozbudować okęcie tak by CPK powstało wtedy, kiedy nie bedzie innego wyboru.

W modlinie jest lotnisko które ZDYCHA, skoro jest konkflikt towarowo-pasażerski, przekierować wszystkie towarowe samoloty na modlin a hale towarowe Okęcia przekształcić na obsluge pasażerską, komunikacje lub podziemną infrastrukture.
Na okęciu jest masa hal rdzewiejących w ktorych znajdują sie stare złomy ktore tam rdzewieją od lat.

No ale to p0lska wiec każdy ryj przy projekcie tego typu musi się nachapać odpowiednio po same kule a po kilku latach zaczniemy budować lotnisko.

#cpk #lotnictwo #polska #p0lska
Shewie - Najgłośniej drą jape ci którzy na lotnisku bywają 1x w roku podczas wakacji ...

źródło: Screenshot 2024-01-15 at 15-07-26 CPK_Koncepcja-1-1-1920x1358-1.jpeg (JPEG Image 1920 × 1358 pixels) Scaled (96%)

Pobierz
  • 45
@Shewie: Heathrow pracuje 24/7 dlatego ma taką zajebistą statystyke lądowań per godzina. Okęcie ma ścieżke podejścia nad ursynowem i zakaz nocnych lotów więc nawet jeśli będzie WIĘKSZE od Heathrow i zautomatyzowane jak Tokio Niigata to i tak będzie siłą rzeczy dużo mniej wydajne.

Modlin kiepsko przędzie przez nędzną komunikacje, nic tam nie przekierujesz dopóki nie skończą pociągu pasażerskiego i północnej wylotówki z wawy w ciągu S7 (obie inwestycje w toku).

wiem
@Shewie: to prawda, on ma rację, bo jak ktoś przechodzi przez bramki na lotnisku 3x w miesiącu a nie raz do roku, to o wiele lepiej rozumie potrzeby logistyczne. Taka osoba jest dokładnie zaznajomiona z potrzebą transportu CARGO, z korytarzami przepływu pasażerów, z procedurą clenia towarów czy z funkcjonowaniem takiego lotniska. @Shewie ma takie doświadczenie w lataniu że bez problemu mógłby już se sam być pilotem, a ty robaku, latający raz
@Shewie: Okęcie ma ścieżke podejścia nad ursynowem i zakaz nocnych lotów więc nawet jeśli będzie WIĘKSZE od Heathrow i zautomatyzowane jak Tokio Niigata to i tak będzie siłą rzeczy dużo mniej wydajne.


@thorgoth: W sensie: ścieżka podejścia nad Ursynowem to tak poważna sprawa, nie to co ścieżka podejścia nad samym centrum trzeciego największego miasta w Europie? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ja przypomnę młodszym czytelnikom, bo może
W modlinie jest lotnisko które ZDYCHA, skoro jest konkflikt towarowo-pasażerski, przekierować wszystkie towarowe samoloty na modlin a hale towarowe Okęcia przekształcić na obsluge pasażerską, komunikacje lub podziemną infrastrukture.

Na okęciu jest masa hal rdzewiejących w ktorych znajdują sie stare złomy ktore tam rdzewieją od lat.


@Shewie: Dobra infrastruktura Modlina i Radomia + przerzucenie ruchu cargo/czarterowego/tanich linii na te lotniska. Okęcie zostaje dla ruchu biznesowego i tradycyjnych przewoźników.

Taki scenariusz śni się
@Shewie: to prawda, on ma rację, bo jak ktoś przechodzi przez bramki na lotnisku 3x w miesiącu a nie raz do roku, to o wiele lepiej rozumie potrzeby logistyczne. Taka osoba jest dokładnie zaznajomiona z potrzebą transportu CARGO, z korytarzami przepływu pasażerów, z procedurą clenia towarów czy z funkcjonowaniem takiego lotniska. @Shewie ma takie doświadczenie w lataniu że bez problemu mógłby już se sam być pilotem, a ty robaku, latający raz
@Shewie: Rozbudowa Chopina jest niemożliwa politycznie. Lokalizacja jest jaka jest, lotnisko zostało otoczone przez miasto i wszelkie ograniczenia, które istnieją dzisiaj nie zostaną podniesione, bo wokół lotniska mieszka 2 miliony ludzi.
@lhotse89: No tak, O'Leary to jedyny głos rozsądku, który obala wszystkie zamawiane przez kolejne rządy, od lat '70, poprzez wszystkie partie po '89 roku, aż po poprzednią kadencję PO i ostatnią PiS. W międzyczasie #!$%@? rekordowe pieniądze na socjale (samo zwiększenie 500+ to około 25 mld rocznie) ale 70 mld na samo lotnisko z infrastrukturą dookoła to megalomania. Oczywiście do wypowiedzi z waszej strony został wypuszczony gość co jest znany z
@lhotse89: No tak, O'Leary to jedyny głos rozsądku, który obala wszystkie zamawiane przez kolejne rządy, od lat '70, poprzez wszystkie partie po '89 roku, aż po poprzednią kadencję PO i ostatnią PiS. W międzyczasie #!$%@? rekordowe pieniądze na socjale (samo zwiększenie 500+ to około 25 mld rocznie) ale 70 mld na samo lotnisko z infrastrukturą dookoła to megalomania. Oczywiście do wypowiedzi z waszej strony został wypuszczony gość co jest znany z
Heathrow dziala na praktycznie 100% obrotach, powierzchniowo nie jest dużo większy od Okęcia


@Shewie: heathrow jest za m25, a okrecie jest w inner ringu warszawy i nie da sie fizycznie zmienic ani dobudowac torow podejsciowych bo musialby isc przez bardzo zurbanizownae obszary z wiezowcami.

Caly wysryw nie ma sensu. Nawet gdyby byla mowa o przedmiesciach warszawy to warszawa ma wysoka zabudowe, a londyn 2p
@lhotse89: może wpierw przed przytaczaniem słów O'Learego warto byłoby się z nimi zapoznać? Czy po prostu piszesz o nim bo wiesz że to spójny głos w twojej narracji?


@michalxd21: Czytałem słowa O'Learyego. Ale skoro twierdzisz, że wg. mnie jest on głosem rozsądku, to poprosiłem o przytoczenie mojego cytatu. Bo skoro piszesz takie brednie, to musiałem tak napisać, prawda? Czy wymyśliłeś to sobie?

A żeby już cię nie męczyć i żeby
heathrow jest za m25, a okrecie jest w inner ringu warszawy i nie da sie fizycznie zmienic ani dobudowac torow podejsciowych bo musialby isc przez bardzo zurbanizownae obszary z wiezowcami.


Caly wysryw nie ma sensu. Nawet gdyby byla mowa o przedmiesciach warszawy to warszawa ma wysoka zabudowe, a londyn 2p


@programista15cm: ale czym jest ten "tor podejściowy"? xD Jeżeli mowa o ścieżce podejścia, to uwierz, wieżowce w centrum Warszawy nie mają
Ja przypomnę młodszym czytelnikom, bo może nie pamiętają: zakaz lotów nocnych to efekt lobbingu i wieloletnich zagrywek politycznych, które miały pokazać jak bardzo złe jest Okęcie, a jak dobry będzie Radom (a teraz CPK). Żadne krajowe ani międzynarodowe przepisy nie zakazują nocnych podejść nad terenem zurbanizowanym.


@lhotse89: To i ja przypomnę tutaj wszystkim czytelnikom, że Ihotse jak zwykle manipuluje.

1. Zakaz lotów nocą (lub ograniczenie operacji lotniczych nocą) na tego typu
Zakaz lotów nocą (lub ograniczenie operacji lotniczych nocą) na tego typu lotniskach (dużych i położnych w mieście lub blisko miasta) to europejski standard - tak jest we Frankfurcie, Heathrow, Paryżu czy Brukseli.


Klasyka, ja piszę, że nie ma przepisów obligujących lotniska do wprowadzania zakazów lotów nocnych. A @waro twierdzi, że piszę o braku takich zakazów w Europie. Ale w sumie dobrze się stało, bo właśnie sam przyznałeś, że można rozwijać ogromny hub
@lhotse89: to naszkicuj na mapie jak przebudowac okecie zeby bylo tyle pasow co na heathrow i sciezki podejscia sie zgadzaly


@programista15cm: Co to znaczy, że "ścieżki podejścia mają się zgadzać"? I czekaj, bo porównujesz do Heathrow - mamy rozumieć, że Okęcie nie może się rozwijać, bo nie da się go rozbudować do największego lotniska Europy obsługującego 80 mln pasażerów rocznie? xD