Wpis z mikrobloga

Noszę się z zamiarem kupna nowej szosy i potrzebuję porady bardziej doświadczonego użytkownika co będzie lepsze, aluminiowa rama z elektroniczną 105 czy karbon na 11 rzędowej mechanicznej 105? Jeżdżę głównie po płaskim i parę razy w roku zdarzy się wyjazd w średniowysokie góry.
https://www.rosebikes.pl/rose-reveal-al-105-di2-2702538?product_shape=salted+caramel
https://www.rosebikes.pl/rose-reveal-04-105-2702533?product_shape=orange+utan
#rower #szosa
  • 12
A ja bym wziął Di2 bo mnie wkurza w mechanicznej konieczność ustawiania przedniej/tylnej przerzutki co jakiś czas (zwłaszcza, jak się jeździ po deszczu/#!$%@? i pobrudzi się miejsca gdzie linka jest nieosłonięta). Natomiast jak preferujesz warunki "czyste", nie jeździsz jakoś dużo lub nie masz problemu z zabawą w wymianę linki/osłony to faktycznie karbą i mniejsza waga przemawiaja za mechaniczną.
@Milsz17: a na czym jeździłeś wcześniej? jak na szosie z mechanicznymi przerzutkami to fajnie było by zaznać "nowego" choooociaż tak po prawdzie to żadna rewelacja :] na początku jest wielkie WOOW a potem to tylko bzyk bzyk, jak dobrze ustawiona mechaniczna grupa.
Natomiast jak miałeś alu szosę to przejście na karbon według mnie cieszy cały czas i czuć to podczas każdej sekundy jazdy
Na pewno weź ten ktory Ci się najbardziej
bsługowością" di2? Faktycznie nic nie trzeba tam regulować ja


@Milsz17: Mam karbonową szosę na 105 mechanicznej i karbonowego gravela na Rival AXS. Różnicy alu/karbą ci nie porównam, ale mechaniczna stopiątka działa nawet szybciej od bateryjek :) A regulacja jest prosta i niezbyt częsta. Dlatego brałbym karbą, bo tu różnica będzie większa, chyba ze to entry level karbą i topowa rama alu, ale wtedy koszt ram byłby co najmniej porównywalny :)
co będzie lepsze, aluminiowa rama z elektroniczną 105 czy karbon na 11 rzędowej mechanicznej 105?


@Milsz17:

Lepiej trochę dorzuć PLNów i kup karbon z di2.

Niby wymiana wchodzi w grę ale szkoda kasę tracić bo na wymianie zawsze stracisz.