@K-S-: Miałem na studiach inżynierskich ludzi po technikum. Ich "przewaga" w kontekście przedmiotów technicznych (elektronika, druty) skończyła się po jakichś 2-3 laborkach. Mało opłacalne za rok więcej szkoły średniej. Może ma to sens jeśli ktoś nie planuje iść na studia, ale nie jestem przekonany.
@K-S-: w porównaniu z liceum jeśli iść na studia to zmarnowany rok, w porównaniu z zawodówka jeśli nie iść na studia to zmarnowany rok/dwa i brak zawodowego doświadczenia. Uznałbym że tylko w naprawdę niewielkim procencie przypadków taki wybór się może jakkolwiek opłacić w przyszłości. Tak, sam kończyłem technikum ( ͡°͜ʖ͡°)
@ZielonaOdnowa: Pominąłeś tych którzy nie poszli na studia ale wybrali sobie specjalistyczne kierunki i teraz muszą konkurować na rozmowach o prace z studentami ( ͡°ʖ̯͡°)
@K-S-: Jestem po technikum informatycznym i szczerze gdybym tam nie poszedł to bym nic nie umiał,gdyż na moich studiach nauczyłem się tyle co kot napłakał.
@K-S-: Proponuje iść na studia. J---c te zawodówki i szybsze wchodzenie w rynek. Po studiach ZAWSZE znajdziesz lepsza/ciekawsza prace. Sam jestem po technikum i bardzo żałuje
@K-S-: z drugiej strony jak znam jakichś drobnych przedsiębiorców w sensie hydraulików czy elektryków na jdg czy tam z 1-2 pracownikami to często są właśnie po technikach. Wogole to w tym poście o którym wspominasz w gorących to posmieszkowalem trochę a że kijwdupizm stał się jakoś zaskakująco powszechny na wykopie to dostaje co chwilę powiadomienia stamtąd.
@ZielonaOdnowa: Z przedsiębiorcami jest bardzo różnie, oni często nigdzie nie pasują. Ale fakt jest coś takiego że do technikum trafiają Ci ambitni którzy słabo się uczą.
Co do kija w dupie, to wielu tu ma bardzo negatywne wspomnienia z szkoły, stąd też pewnie takie a nie inne zachowanie.
@K-S-: skończyłem technikum i poszedłem od razu w infe + studiuje zaoczne minimalnym wysiłkiem żeby nie płacić składek i mieć papier w razie co. Nie wiem czy dało się zrobić lepiej