Wpis z mikrobloga

BMW i3 REX... nie mam pojęcia czemu ta koncepcja się nie przyjęła dla mnie samochód idealny na dzisiejsze czasy. Napęd w pełni elektryczny i dodatkowy "awaryjny" wyspecjalizowany, mały generator spalinowy. Niby są te hybrydy PHEV ale problem z tym jest taki, że samochód w trybie elektrycznym traci z 70% osiągów. Nic dziwnego, że i3 przez swoją innowacyjność stał się wręcz samochodem kultowym.

#motoryzacja #samochody #samochodyelektryczne #hybrydy #bmw
Pobierz FX_Zus - BMW i3 REX... nie mam pojęcia czemu ta koncepcja się nie przyjęła dla mnie s...
źródło: 1200px-2018_BMW_i3_facelift_%281%29
  • 48
@FX_Zus: a co do tej dużej utraty wartości to daj jakiś przykład, bo najczęściej widzę że
1 nie bierze się pod uwagę dopłaty
2 nie bierze się pod uwagę spadku cen nowych aut
3 jest to inny model
1kwh ekstremum???? to jest 20 stopni w kabinie przy 0, - 4 stopni w Tesli 3P z pompą ciepła ( ͡° ͜ʖ ͡°)
PHEV ma jedną wadę... ten post jest o hybrydzie która nie ma tej wady.
Tesle S,X straciły dziesiątki tysięcy na wartości.
Szczerze to nie śledzę tych innych mniej znaczących marek, ale potrafię sobie wyobrazić, że taki Ioniq5 czy EV6, też musiały masę stracić, była tam
@FX_Zus:

1kwh ekstremum???? to jest 20 stopni w kabinie przy 0, - 4 stopni w Tesli 3P z pompą ciepła ( ͡° ͜ʖ ͡°)


1kw przy 0 stopni to 3.5kw oddane. Tyle nie bierze nawet ogrzewanie oporowe w samochodach. Wystarczające do ogrzania tak małej kubatury.

Musi to sporo tracić na wartości bo realnie traci osiągi i to sporo


"Musi". Jakie osiągi traci? Dziś degradacja baterii jest pomijalna.
@PiotrFr: oprócz kabiny to w jakimś stopniu jeszcze reguluje temperaturę samej baterii.

Nie jest pomijalna... jak kupujesz używany samochód im więcej ktoś jeździł, szybko ładował tym bardziej bateria tak czy siak jest zdegradowana (nie ma fabrycznie nowej pojemności) traci na wartości... nie płacisz jak za nową baterię... ilość utraty w dużym stopniu zależy od "jakości" ładowania, w ekstremalnych przypadkach można "wykończyć" baterię relatywnie szybko samym ładowaniem...

Może nie jest to główny
FXZus - @PiotrFr: oprócz kabiny to w jakimś stopniu jeszcze reguluje temperaturę same...
@FX_Zus:

Nie jest pomijalna


Dziś standardem jest maks 20% na 800 cykli (w rzeczywistości wychodzi mniejsza degradacja) czyli w popularnym aucie ~300 tys km. >90% aut spalinowych nie dożywa takich przebiegów
@kk_ll: chyba nie wiesz jaki jest mediana wieku złomowanego auta w Europie (posłowiem że niższa niż średnia w Polsce) i jego przebieg. To stare auta które widzisz to właśnie te 10%