Wpis z mikrobloga

BMW i3 REX... nie mam pojęcia czemu ta koncepcja się nie przyjęła dla mnie samochód idealny na dzisiejsze czasy. Napęd w pełni elektryczny i dodatkowy "awaryjny" wyspecjalizowany, mały generator spalinowy. Niby są te hybrydy PHEV ale problem z tym jest taki, że samochód w trybie elektrycznym traci z 70% osiągów. Nic dziwnego, że i3 przez swoją innowacyjność stał się wręcz samochodem kultowym.

#motoryzacja #samochody #samochodyelektryczne #hybrydy #bmw
FX_Zus - BMW i3 REX... nie mam pojęcia czemu ta koncepcja się nie przyjęła dla mnie s...

źródło: 1200px-2018_BMW_i3_facelift_%281%29

Pobierz
  • 48
@FX_Zus: bo to było tylko dlatego, że baterie były wtedy strasznie drogie i i3 miało je przez to bardzo małe. Później wraz ze spadkiem cen zasięgi zrobiły się wystarczające a ten silnik dużo palił i hałasował
nie mam pojęcia czemu ta koncepcja się nie przyjęła dla mnie samochód idealny na dzisiejsze czasy.


@FX_Zus: elektryk z dodatkowym silnikiem? Już same elektryki są ciężkie i drogie, a tutaj masz jeszcze cały silnik "na wszelki wypadek"
  • 0
@PiotrFr: @dlaczego_michau o to chodzi w dobrym elektrycznym samochodzie żeby bateria była mała do jeżdżenia na co dzień po mieście (ok 100 km zasięgu)... do tego nadaje się obecna technologia baterii... a na trasę generator do ładowania baterii (nie trzeba stawać na 30 min co 200km).. Nie brzmi tak źle a myślę, że jakby samochody w tej koncepcji były produkowane do dzisiaj (zwłaszcza przez marki jak BMW) to wyspecjalizowanego generatora pewnie
FXZus - @PiotrFr: @dlaczegomichau o to chodzi w dobrym elektrycznym samochodzie żeby ...
o to chodzi w dobrym elektrycznym samochodzie żeby bateria


@FX_Zus: Czyli chcesz połączyć wady tych dwóch napędów. Zreszta masz pełno modeli hybryd plug-in które właśnie to robią.
Skomplikowany silnik spalinowy + mała bateria.
  • 0
@pilot1123: @PiotrFr samochód ważył 1300 kg bo miał całe nadwozie z karbony temu między innymi był mega drogi. Masz hybrydy plugin (BMW X5 50e) gdzie masz normalny silnik z w miarę dużą baterią i jakoś się sprzedają. Problem z tym jest taki, że samochód traci masę osiągów w trybie czysto elektrycznym. Ogólnie chodzi mi o to że "odwrócenie" hybrydy PHEV wydaje się bardziej sensowne.
@FX_Zus

o to chodzi w dobrym elektrycznym samochodzie


To wtedy nie jest samochód elektryczny tylko hybryda.

bo miał całe nadwozie z karbony temu między innymi był mega drogi.


Weź pojemność baterii, pomnóż przez ówczesną cenę i zestaw z ceną auta. Ta mała 22kwh stanowiła ponad 50% ceny
  • 0
@JayCube: łączysz zalety, 100km baterii do miasta... mała bateria, lekka... zajebiście cichy, sprawny napęd elektryczny... a na trasę masz lekki mały wyspecjalizowany generator tylko do ładowania baterii, nie do napędu jak jest w hybrydach PHEV... nie musisz ładować co 200 km... wyspecjalizowana jednostka pewnie byłaby bezgłośna... mała i lekka... nie traciłby masy osiągów jak PHEV w trybie elektryznym.
  • 1
@pilot1123: jak mniej wydajne??? duży silnik spalinowy jest ciężki i tak samo mało sprawny jak mniejszy... w hybrydzie PHEV na co dzień w mieście i tak czasem musisz go użyć bo na samym elektryku samochód traci masę osiągów.... czyli używasz spaliniaka kiedy mógłbyś go nie używać.
@Issac: no nie to samo.
W epower jest działanie hybrydowe jak w lokomotywach. Bateria ma 2kwh i robi tylko za mały bufor.

Zresztą próba odwodnienia że coś jest lepsze a nikt tego nie robi, a ten co robił i tak się wycofał jest skazana na niepowodzenie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 0
@PiotrFr: wszystko teraz jest skomplikowane (Tesla FSD to jest szczyt skomplikowania)... hałas można wyeliminować (normalnej wielkości spaliniaka w dobrym samochodzie praktycznie nie słychać)... koszty mogą być mniejsze, masz mniejszą baterię a to głównie stanowi koszt, mniejszy prostszy generator spalinowy... tankujesz tylko na trasie (czyli dla statystycznego użytkowania bardzo rzadko)... ładujesz w domu na co dzień.