Wpis z mikrobloga

BMW i3 REX... nie mam pojęcia czemu ta koncepcja się nie przyjęła dla mnie samochód idealny na dzisiejsze czasy. Napęd w pełni elektryczny i dodatkowy "awaryjny" wyspecjalizowany, mały generator spalinowy. Niby są te hybrydy PHEV ale problem z tym jest taki, że samochód w trybie elektrycznym traci z 70% osiągów. Nic dziwnego, że i3 przez swoją innowacyjność stał się wręcz samochodem kultowym.

#motoryzacja #samochody #samochodyelektryczne #hybrydy #bmw
FX_Zus - BMW i3 REX... nie mam pojęcia czemu ta koncepcja się nie przyjęła dla mnie s...

źródło: 1200px-2018_BMW_i3_facelift_%281%29

Pobierz
  • 48
  • Odpowiedz
  • 0
@PiotrFr wiadomo ze jak zaglebisz sie w REX vs EPower to znajdziesz wiecej roznic, glownie. 10x większą bateria w BMW i brak gniazdka do ladowania, ale generalnie mowiac to ta sama technologia.
  • Odpowiedz
  • 0
@PiotrFr: nie jest może takie super ale jak dla mnie najlepsze co byłoby możliwe na obecną chwilę, problem jest taki, że BMW po prostu spróbowało za wcześnie kiedy każdy tak na prawdę miał wywalone na taki samochód. Teraz jest hype na Muska, wiarę że obecna generacja baterii jest wystarczająca (a w wielu aspektach nie jest). Do tego są marki premium jak BMW i Porsche które są głównie kojarzone z dobrym brzmieniem,
  • Odpowiedz
@FX_Zus: i3 samochodem kultowym? Raczej niszowym. Zapytasz dlaczego? Bo był bardzo drogi jak na miejskie auto i mały, kobiecy jak na BMW. Czyli fan BMW nie kupi, a poszukiwacz auta miejskiego znajdzie coś innego dużo taniej. To i tak był bardziej specyficzny show car.
  • Odpowiedz
  • 0
@majk3l: @missioncritical może kultowym to za dużo słowo w każdym bądź razie ma duże grono fanów na YT, przez swoją "dziwaczność", niezwykłość raczej większość ludzi go lubi.

@PiotrFr co jest na końcu, jakoś nie skumałem... to, że ten cykl co 8 tygodni???... czy te dźwięki... a to nie czasem kurczący się metal po tym jak schłodził się wydech???
  • Odpowiedz
  • 0
@PiotrFr: no jak generator... stałe obroty, praca z optymalnym obciążeniem w punkcie najwyższej sprawności... dzięki temu jest bardziej sprawny niż silnik spalinowy użyty bezpośrednio do napędu. Ze środka praktycznie nie słychać. Gdyby ta konstrukcja byłą rozwijana zapewne praca generatora zostałby zupełnie wyciszona.
  • Odpowiedz
@FX_Zus:

Ze środka praktycznie nie słychać


Oczywiście że słychać. Na tym filmie brakuje dzwieku ze środka. Zobacz sobie inny.

Gdyby ta konstrukcja byłą rozwijana zapewne praca generatora zostałby zupełnie wyciszona.


Gdyby. A dlaczego nie była? Bo była bez sensu już. Dlatego też nikt w to nie poszedł, bo dziś baterie są tańsze
  • Odpowiedz
  • 0
@PiotrFr: przecież na tym filmie jest ujęcie ze środka 1:15 i prawie nie słychać. Nie była rozwijana bo koncept był za świeży, uwierzono w obecną generację baterii, tak czy siak dla mnie to błąd.... Skoro to jest bez sensu to jaki sens ma gorszy PHEV, MHEV którego jest sporo na rynku??? I co jest bez sensu??? to, że nie musisz stawać na autostradzie na ładowanie co 200km czy to że na
  • Odpowiedz
@FX_Zus: prawie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Skoro to jest bez sensu to jaki sens ma gorszy PHEV, MHEV którego jest sporo na rynku???


Aleś się uparł. Mówiłem że PHEV też nie mają sensu. Ich sprzedaż również spada. Na dziś ludzie je bardziej traktują jako pomost do przejścia na 100% elektryczne.

nie musisz stawać na autostradzie na ładowanie co 200km czy to że na co dzień po mieście
  • Odpowiedz
@FX_Zus:

do czasu wejścia do produkcji baterii następnej generacji, jeśli chciałby się zachować wygodę obecnych spalinowych samochodów.


Ale nie ma żadnych problemów dziś. Nikt nie jeździ codziennie Warszawa-Lizbona. Dziś nie ma problemu z zakupem auta, które na codzień zrobi 600-700 km na ładowaniu a na autostradzie te 300-400. Z 15-30 minutowym ładowaniem dojedziesz sobie na drugi koniec kraju
  • Odpowiedz
  • 0
@PiotrFr: samochody elektryczne w obecnej formie też nie mają sensu.... za drogie, za wolno się ładują, za ciężkie, tracą za dużo w niskiej temperaturze, bateria nie może być naładowana regularnie do pełna (całkiem rozładowana), za duża bateria której 50% na co dzień zostaje nie wykorzystane (wożenie zbędnego ciężaru), bateria ulega degradacji z czasem, sieć ładowania jest turbo awaryjna (poza Teslą), tysiące różnych aplikacji które nie działają zbyt dobrze...

hybrydę (małą baterię)
  • Odpowiedz
  • 0
@PiotrFr: aha, PHEV ma sens jak ktoś lubi sobie rano po bułki pojechać na elektryku (czy do pracy 20km) a po południu powiedzmy z prowincji do kina w mieście 250km/h na autobahnie, nie martwiąc się, że braknie zasięgu, czy godząc się na kompromisy co do komfortu.
  • Odpowiedz
@FX_Zus: jakoś nie dostrzegam tych problemów. Ale nie mieszkam w Polsce, więc jazda wychodzi mnie znacznie taniej niż spalinowym, ładowarki mam wszędzie i działają ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ceny elektryków ciągle spadają. Mimo spadków już w zeszłym roku np VW wczoraj obniżył ceny od 5 do 12k€ na ID

To włącz sobie ogrzewanie (klimę) w zimie i pojedz na autostradzie 140 km/h 300km elektrykiem


Wiesz ile zużywa
  • Odpowiedz
  • 0
@PiotrFr: jazda wychodzi ci taniej ale ile był droższy twój samochód od spalinowego odpowiednika?? Ładujesz z szybkich ładowarek, czy z tych wolniejsze 50kW? Z jakiej sieci korzystasz?

Co z tego, że spadają skoro i tak są znacznie droższe niż spalinowy odpowiednik (poza segmentem premium). I jak kupisz elektryka to i tak kupujesz coś znacznie gorszego... utrata wartości... praktyczności... osiągów z czasem... jeśli jeździsz 60km/h po mieście i to ci wystarcza to
  • Odpowiedz
@FX_Zus:

Co z tego, że spadają skoro i tak są znacznie droższe niż spalinowy odpowiednik


W wielu przypadkach to już nie jest prawdą.

jazda wychodzi ci taniej ale ile był droższy twój samochód od spalinowego odpowiednika?


Oszczędność na samym paliwie pokrywa całość raty leasingu więc chyba jest dobrze ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ładujesz z szybkich ładowarek, czy z tych wolniejsze 50kW? Z jakiej sieci korzystasz?


W domu
  • Odpowiedz
@FX_Zus: nie rozumiem tego bólu dupy o elektryki. Są na rynku tak naprawdę od 3-4 lat. Wymiana potrwa kolejne 30 lat. Przez ten czas dużo się zmieni. Można rozwinąć infrastrukturę. Sieć ładowania może mieć każdy w odróżnieniu od stacji benzynowych. Duża konkurencja powoduje spadek cen. Wreszcie 100 mld wysyłane co roku do dziwnych krajów, które mogą zostać w gospodarce.
  • Odpowiedz
  • 0
@PiotrFr: ale w większości jest.. czyli sporo jeździsz... na Ionity to zbyt tanio chyba nie jest... 0.8 Euro za 1kwh??

Pytałem o to wszystko bo myślałem, że może będzie mi się chciało policzyć czy utrata na wartości nie wyrówna oszczędności na paliwie... ale mi się nie chce xD

To jakiś wyjątkowo tam u ciebie bo wszędzie indziej elektryki tracą więcej na wartości niż spalinowe i to sporo.

Elektryk ogólnie (nie mówimy
  • Odpowiedz
@FX_Zus:

ale w większości jest


Nie wiem czy większości. Od segmentów c/d już nie bardzo. Tiguan 2.0 TDI jest droższy od id4. BMW oferuje leasing i4 taniej niż 316d.
Na Ionity z abonamentem 0.29€/kWh. Bez lepiej na inne jeździć, bo jest tego pelno.

utrata na wartości nie wyrówna oszczędności na paliwie... ale mi się nie chce xD


Ładuje w większości w domu za 0.10€, więc 100 km wychodzi taniej niż litr
  • Odpowiedz