Wpis z mikrobloga

Eh, miałem już w to nie grać do premiery DLC, ale nie wyszło, chwila nieuwagi.

Tym razem Krastorio 2, zamiast robić bazę na mainbusie, jak poprzednie rozgrywki K2 -- w pełni modułowy CityBlock obsługiwany pociągami 1-2.

A na domiar złego -- wyszedł update do Dyson Sphere Program dodający wroga, z którym się walczy. A przecież się nie rozdwoję... ( ͡° ʖ̯ ͡°)

#factorio
Polinik - Eh, miałem już w to nie grać do premiery DLC, ale nie wyszło, chwila nieuwa...

źródło: krastorio

Pobierz
  • 13
@Polinik: masz blueprinty do pociągów? Sam robiłeś czy z neta? Ja próbowałem sam, potem z neta ale jakoś żaden mi nie siadł a nie chciało mi się samemu tego programować.
  • 2
@Xianth2:
Chodzi o stacje czy siatkę torów?

Jak tory -- sam robiłem, ale wzorowałem się na układzie cityblocków Nilausa -- mam siatkę 100x100, 4 roboporty i 1 radar w każdym roku. Stacje do wewnątrz cityblocka, daje się upchnąć 3 stacje, od biedy i czwarta wejdzie.
Skopiowałem też z ciekawości układ pociągu WAGON-LOKOMOTYWA-WAGON, ciekawe, ale jednak w paru przypadkach uwiera, nie chce mi się teraz całej bazy przerabiać pod LOKO-WAGON-WAGON, ale w
  • 2
@Xianth2:
A jeśli chodzi o same pociągi -- to gorąco polecam moda "Taing Groups", kiedyś już o nim pisałem.
Tworzę grupę, np "Żelazne płytki" (zazwyczaj daję po prostu ikonę surowca), ustawiam rozkłąd jazdy, a każdy pociąg jest przypisany do jakiejś grupy i ma jej rozkład jazdy.

Potrzebuję zwiększyć produkcję żelaznych płytek? Kopiuj-wklej cityblocka, który je produkuje, boty ogarną budowę. Parę nieprzypisanych, nieaktywnych pociągów stoi w zajedni, jednemu z nich ustawiam 3
  • 1
@Xianth2: Nie robię, nie widzę sensu. Kiedyś robiłem, jak się bawiłem LTN, ale odkąd wprowadzili limit pociągów na stacji to przestałem.
Proste rozkłady A(aż pełny)<->B(aż pusty), połączone z limitem pociągów per stacja i prostymi warunkami otwierającymi/zamykającymi stacje działa wyśmienicie.

W tej rozgrywce na cityblockach nie robię stackerów, bo nie mam potrzeby, ale moja megabaza 5000 SPM ma stackery na 1-3 pociągów przed stacjami.
  • 0
@Krystyna86:
Dla mnie tak, vanilla jest zbyt prosta, SE zbyt rozbudowane, a brak możliwości zrobienia wszystkiego zdalnie mnie odstrasza microzarzadzaniem.
Krastorio 2 dla mnie idealnie wypośrodkowuje się między nimi.
@Polinik: Zastanawiałem się jakie te bloki zrobić. U Ciebie jest 3 x 3 (bo rozumiem, że te niektóre kropki to roboporty), natomiast ja robię 5 x 5 rozmiary kartek (w środku wstawiam jescze 2, żeby pokryły zasięgiem konstrukcyjnym). Jakoś bałem sie, żeby nie były za małe, lubię mieć dużo miejsca + jest w wtedy dużo miejsca na poboczne tory i kolejki dla pociągów.
@Polinik:

A to ja mam szerokość taką, że obok siebie stoi 5 roboportów (tak, żeby połączyć pomarańczowy zasięg logistyczny), włączając w to dwa skrajne na krzyżówce tak jak u Ciebie. u Ciebie są 3.

Jak Ci wystarcza taki blok to spoko. Nie jestem jedynie fanem skrzyżowania, bo nie da się na nim skręcić w lewo a dodanie takiej opcji wiele miejsca nie zabiera, po prostu wylatuje wtedy ten kawałek w środku
  • 0
@Murasame:
Luz, co komu pasuje.
Moje bloki są pod Krastorio 2, tam są o wiele bardziej wydajne budynki, nie trzeba tak zagęszczać w blokach.
Np. huta żelaza przetapiająca 264 płytek na sekundę wygląda jak na picrel. A da się jeszcze wydajniej, bo to konstrukcja sprzed wynalezienia radionadajników LVL2, ale na razie nie miałem potrzeby projektowania kolejnej, jeszcze bardziej wydajnej huty.
Zamiast zajmujący dużo miejsca balancerów -- można władować wszystko loaderami do
Polinik - @Murasame: 
Luz, co komu pasuje.
Moje bloki są pod Krastorio 2, tam są o wi...

źródło: 100x100

Pobierz