Niesamowite jest to co aktualnie dzieje się na rynku rowerowym ( ͡°͜ʖ͡°) Pamiętam jak w 2021 sama dostępność aluminiowej szosy na 105 za ponad 7k zł była okazją samą w sobie i wszystko co się pojawiało to schodziło na pniu.
A teraz? Carbon na Ultegrze za 6,7k zł, Carbon na 105 Di2 za 8,4k zł (rok temu sama grupa 105 Di2 kosztowała jakieś 5-6k zł) i takie wstawki wiszą po kilka dni.
Wydaje mi się że jesteśmy w historczym dołku cen rowerów, coś jak 2014 w nieruchomościach i jak ktoś jest na kupnie roweru to wygrał. Od przyszłego roku firmy zmniejszą produkcję, ogarną podaż, wyprzedają nadstock z magazynów i sytuacja się pewnie trochę dla nich unormuje i skończą się okazje.
Zapraszam do dyskusji. Czy kupować teraz na flipy czy jeszcze czekać ( ͡€ ͜ʖ͡€)
@RobinSchudl: "Prawdziwi" kierowcy jak płatki śniegu, wszystko ich #!$%@?: rowerzyści, inni kierowcy, samochody elektryczne, jak ktoś za wolno wyprzedza i nie daje zpierd@Ala?. Ogólnie ich problem
@Zabi96: sam jeżdżę rowerem. Jako kierowca zauważyłem, że problem z typami na rowerach miejskich, crossach, czy góralach nie istnieje. Za to geniusze na szosówkach to wrzód, im bardziej obcisłe gacie tym większy.
@Zabi96: trochę zależy jak na to patrzysz. Bo tutaj nie masz ani trochę prestiżowej marki, model jest jeden z najniższych i starych, ultegra jest poprzedniej generacji, a na koniec wisienka na torcie - rozmiary dla dużych chłopców.
Co nie zmienia faktu, że masz rację - 6,5k za karbon teraz to fajna cena.
Jeszcze ciekawiej jest na rynku ebikeów, fajne modele np po 12k przez chwilę były (msrp 30k+)
@ujdzie: Nie przesadzajmy z tym prestiżem, nie jest aż tak źle, Cube to jednak nie Romet, Coś z większym prestiżem też było: Wilier Cento 10 SL Ultegra 11s - 8,5 k Wilier GTR Team 105 11s - 7k Bianchi Infinito XE Rival AXS - 10k
Te 7k za aluminium w 2021r też miałem na myśli coś pokroju Canyona, bo aluminiowa Emonda kosztowała już wtedy pewnie z 10k. Rozmiary też można spokojnie
@Zabi96 I bardzo dobrze, niech spadają z rowerka #hehe Jeszcze tylko polscy sprzedawcy niech lecą z cenami w dół, a jak nie to niech zdychają. Grx400 za 6k? Za tyle to już grx600/800 ma być!
@Zabi96: ja bym powiedział, że to niewiele większy prestiż niż Romet. Ot tania marka. Żeby nie było - miałem kilka (Agree, SL Road) i teraz mam emtb od nich.
A co do wymienionych promek - jestem na bieżąco z pepperkiem i z reguły jest jakiś problem z tymi rowerami, najczęściej to stare modele, a do tego rozmiary z brzegów skali, albo dziwny sklep.
@ujdzie: fahhrad.de jest sprawdzony, ale zaraz go już nie będzie dlatego się wyprzedają. Większe sklepy się nie wyprzedają bo mają na tyle płynności finansowej aby przeczekać do wiosny i sprzedać drożej, tylko te mniejsze sklepy które nie mają na tyle siana żeby zapłacić producentowi za preorder na przyszły sezon muszą się na wariata wyprzedawać i odzyskiwać kasę.
@swiadomy_anakolut Ok, to jest jakiś argument podnoszący wiarygodność marki, chociaż bardziej do szosowców to przemawia.
To czego mi u nich brakuje to przecierania szlaków, wyznaczania trendów lub chociażby wyróżniającego się czymś marketingu, a Cube realizuje się w niczym nie wyróżniających się od reszty konkurencji modelach i jedyne czym walczy to promocjami cenowymi z Rometami i Krossami.
@ujdzie: Ale Romet i Kross nie sponsorują zawodowych drużyn kolarskich tak jak Cube (Cube sponsoruje kilka) i na ich rowerach nie jeździ się w Tdf. Aktualna mistrzyni świata w triathlonie ironman zdobyła tytuł na rowerze Cube w tym roku. Rozumiem, że to marketing, ale przecież takimi zagrywkami zdobywa się sławę i prestiż, których ani Romet ani Kross nie mają. To mogą być całkiem dobre rowery, ale ich metka
Teoretycznie każdy bąbel dyskwalifikuje oponę, ale nie mogę nie zapytać wykopowych ekspertów. Opony nie mają nawet miesiąca, ale #!$%@?łem się w dziurę tydzień temu. (╥﹏╥) Jeździć obserwować czy na śmietnik? #opony #pytanie #motoryzacja
Pamiętam jak w 2021 sama dostępność aluminiowej szosy na 105 za ponad 7k zł była okazją samą w sobie i wszystko co się pojawiało to schodziło na pniu.
A teraz? Carbon na Ultegrze za 6,7k zł, Carbon na 105 Di2 za 8,4k zł (rok temu sama grupa 105 Di2 kosztowała jakieś 5-6k zł) i takie wstawki wiszą po kilka dni.
Wydaje mi się że jesteśmy w historczym dołku cen rowerów, coś jak 2014 w nieruchomościach i jak ktoś jest na kupnie roweru to wygrał.
Od przyszłego roku firmy zmniejszą produkcję, ogarną podaż, wyprzedają nadstock z magazynów i sytuacja się pewnie trochę dla nich unormuje i skończą się okazje.
Zapraszam do dyskusji. Czy kupować teraz na flipy czy jeszcze czekać ( ͡€ ͜ʖ ͡€)
#szosa #gravel
@RobinSchudl: "Prawdziwi" kierowcy jak płatki śniegu, wszystko ich #!$%@?: rowerzyści, inni kierowcy, samochody elektryczne, jak ktoś za wolno wyprzedza i nie daje zpierd@Ala?. Ogólnie ich problem
Co nie zmienia faktu, że masz rację - 6,5k za karbon teraz to fajna cena.
Jeszcze ciekawiej jest na rynku ebikeów, fajne modele np po 12k przez chwilę były (msrp 30k+)
Coś z większym prestiżem też było:
Wilier Cento 10 SL Ultegra 11s - 8,5 k
Wilier GTR Team 105 11s - 7k
Bianchi Infinito XE Rival AXS - 10k
Te 7k za aluminium w 2021r też miałem na myśli coś pokroju Canyona, bo aluminiowa Emonda kosztowała już wtedy pewnie z 10k.
Rozmiary też można spokojnie
A co do wymienionych promek - jestem na bieżąco z pepperkiem i z reguły jest jakiś problem z tymi rowerami, najczęściej to stare modele, a do tego rozmiary z brzegów skali, albo dziwny sklep.
Edit. Ja wiem że jest podatek od hasła "gravel" ale bez przesady :D
@ujdzie: Jest jednak zespół UCI World Team, który ściga się na Cube, a na Rometach chyba nie ma.
To czego mi u nich brakuje to przecierania szlaków, wyznaczania trendów lub chociażby wyróżniającego się czymś marketingu, a Cube realizuje się w niczym nie wyróżniających się od reszty konkurencji modelach i jedyne czym walczy to promocjami cenowymi z Rometami i Krossami.
@ujdzie: Ale Romet i Kross nie sponsorują zawodowych drużyn kolarskich tak jak Cube (Cube sponsoruje kilka) i na ich rowerach nie jeździ się w Tdf. Aktualna mistrzyni świata w triathlonie ironman zdobyła tytuł na rowerze Cube w tym roku. Rozumiem, że to marketing, ale przecież takimi zagrywkami zdobywa się sławę i prestiż, których ani Romet ani Kross nie mają. To mogą być całkiem dobre rowery, ale ich metka