Wpis z mikrobloga

Kto tym biednym (materialne i/lub umysłowo) ludzikom wyłumaczy, że niektórym zasięg ledwo 110 km w pełni wystarczy na kilka/kilkanaście dni komunikacji miejskiej? (,)

Ja mam do pracy 8 km i średnio jadę 48 km/h, sznur aut. 110 km to cały tydzień jazdy do pracy. Raz na tydzień zakupy z darmową ładowarką pod sklepem. Każdemu wg potrzeb.

Dopóki zasięg przeciętnego elektryka nie przekroczy na jednym ładowaniu 1000 km, to nie będzie alternatywa dla diesla na trasy. Ale do jazdy po mieście, zamiast benzyny palącej 8-11 litrów?

PS. Mam diesla z 2004 r. i w pełni popieram czysty transport, tylko nie tak szeroko, jak w Warszawie. Ściśłe rynki miast powinny być wolne od wszelkich aut. Co najwyżej wjazd dla hybryd/elektryków taxi i dostaw. Nikt mnie do wyboru auta nie zmusza.

#samochody #samochodyelektryczne #motoryzacja
Pobierz red7000 - Kto tym biednym (materialne i/lub umysłowo) ludzikom wyłumaczy, że niektóry...
źródło: temp_file5913691818976581444
  • 40
więc ten Swift pali mniej niż twierdzi producent wg WLTP. Dziwne.


@PiotrFr:

Mam nieco starszą wersję tego modelu (choć z tej samej generacji), z mocniejszym silnikiem i przede wszystkim dużo lżejszą, bo w papierach waży 840 kg, a nie 915. Według specyfikacji spalanie w ruchu pozamiejskim to 3,7 litra, w mieście 4,5 litra na setkę i jest to jak najbardziej do osiągnięcia w rzeczywistości.

Nadal wychodzi dużo drożej niż na prądzie.
@kasztan00 rzuć screena gdzie masz w danych technicznych spalanie wg WLTP cykl niski (miasto) poniżej 5L i nie gadaj, że hybryda nie działa bo nie miałbyś takiego niskiego spalania bez niej. Klasyczny VW Polo 1.0 80KM 1100kg pali wg WLTP w mieście 6.4L.
ale największy ból dupy o auta elektryczne mają osoby, których na to nie stać.


@Zarzutkkake: no tak, jeśli nie masz prywatnego odrzutowca, nie możesz kryty... aa, zarzutka w nicku. Miłego dzionka ( ͡° ͡°)
rzuć screena gdzie masz w danych technicznych spalanie wg WLTP cykl niski (miasto) poniżej 5L


To musisz poczekać, bo papiery mam w domu, a w robocie teraz jestem.

i nie gadaj, że hybryda nie działa bo nie miałbyś takiego niskiego spalania bez niej.


Napisałem wyraźnie, że to mikrohybryda. Czyli ta miękka, smart hybrid, czy jak to tam. Bateryjka 3000 mAh pod fotelem kierowcy, auto samo na prądzie nie jeździ. Marketingowy bzdet i
raczej to co ma być bardziej ekologiczne i ekonomiczne czyli 1.3t pali tyle samo co dekadę albo i dwie starsze silniki 2.5-3l


Gdzie ten postęp w technice?


@adwersarz:

W tym, że ten 1.3 turbo zapewne ma tyle samo albo i więcej mocy od tego 20-letniego 2,5 litra i może spalić znacznie mniej jeśli się postarać.
@kasztan00: jeśli 1.3t ma więcej jak 210 koni to spoko tylko może jak się postara to nie jest - zmniejszymy pojemność to przy tej samej mocy spali mniej

Tylko sztuka dla sztuki

Robaczki ja siedzę w mechanice i diagnostyce samochodzików

Widzę z czego i w jakiej jakości są zbudowane
I z czym ludzie mają problem przy jakich przebiegach
@adwersarz luz, ale zobacz sobie kanał Petrolhead na YouTube gość mierzy spalanie przy jeździe na rozgrzanym silniku w różnych autach po Szczecinie. Praktycznie żadne stare auto z pojemnością powyżej 2.0L nie jest w stanie w ścisłym centrum zejść poniżej 10L benzyny, a już takie 1.6 turbo 160-200KM tak.
@SuperBasshunters: Tylko on pokazuje co komputer na liczniku pokazuję a nie co na dystrybutorze jest - w tych filmach które ja oglądałem

Insignia 1.6t wcale nie katowana w automacie po Toruniu poniżej 14 nie schodziła

W dyszlach na 1-2 generacji cr lejące wtryski zaniżają na komputerze pokładowym spalanie
@adwersarz większość aut oszukuje 0.2 do 0.5L, jak są jakieś większe oszustwa to wylewa się w komentarzach fala info o tym. Miałem 2.5 v6 ~1400kg z 1997r i ciężko było poniżej 13L w mieście. Teraz 1.6T i żeby było powyżej 11L to nie wiem co musiałbym robić, chyba od skrzyżowania do skrzyżowania pierwszy przez cały bak. W nim ciężko zejść poniżej 9L w ścisłym centrum.
jeśli 1.3t ma więcej jak 210 koni to spoko tylko może jak się postara to nie jest


@adwersarz:

Aha, a który to niby wolnossący silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra do roku 2003 ma 210 KM? Bo najmocniejszy jaki przychodzi mi do głowy, czyli Busso, ma 192. A zejście Busso w mieście ze spalaniem poniżej 15 litrów to jest spora sztuka, 10 litrów jest zupełnie nieosiągalne.
Siłowe przepychanie elektryków jako rzekomo bardziej ekologicznych (co jest bzdurą) tylko ośmiesza sprawę i jest paliwem dla różnego rodzaju oszołomów gadającym o światowym rządzie chcącym zniewolić ludzkosc


@kubson93: Te przepisy to jest bicie na alarm dla producentów samochodów. NIemieckie i francuskie koncerny od lat nie potrafią wyprodukować porządnego auta elektrycznego. Zawsze jakieś dziwadło robione na kolanie. W tym czasie powstała Tesla i armia chińskich producentów, którzy ją gonią kiedy Europa siedzi
Pobierz Yelonek - >Siłowe przepychanie elektryków jako rzekomo bardziej ekologicznych (co jes...
źródło: Zrzut ekranu 2023-11-22 091011