Wpis z mikrobloga

Trochę kisną z tego opowiadania, że mieszkania będą brali programiści 30k, no bo ich stać na 18k z metra.

Ludzie złoci, jak ktoś jest programistą 30k to umi liczyć. I nikt normalny nie będzie się porywał na 10k raty, w której w 90% spłaca część odsetkową, gdy to samo może wynająć za 4-5k.

Branie po bile bez żadnych przemyśleń i kalkulacji to domena ludzi biednych, którzy w życiu na koncie więcej niż 50k nie widzieli i nie czują wartości pieniądza.

#nieruchomosci #ekonomia #kredythipoteczny #oszczedzanie
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@mickpl: potwierdzam, jestem programistą a po rozmowie z doradcą kredytowym jak mi przedstawił ofertę kredytu na 3 pokoje w wawie to ledwo się powstrzymałem by nie powiedzieć, że sie z chujem na łby pozamieniali. To, że ktoś zarabia dużo, nie znaczy, że chce tę całą nadwyżkę przeznaczyć na 50m kurnik i skończyć żyjąc jak osoba zarabiająca średnią krajową w powiatowym. Nie po to pracuję.
Od tego czasu przymierzam się do
  • Odpowiedz
@lami: no ja mam ten komfort, że pracuję zdalnie. Obecnie wynajmuję w Radomiu od września, bo nie jestem na tyle szalony by kupić w mieszkanie w mieście którego nie znam. Umowę mam do sierpnia i wtedy podejmę decyzję czy mieszka mi się na tyle dobrze, by kupić tu mieszkanie. Póki co jest spoko. :)
  • Odpowiedz
@mickpl:
Tak z ciekawości patrzę, bo ktoś pisał o Olimpia Port we Wrocławiu, tam są mieszkania po 15k z metra.
Mieszkanie 48m to około 720 000 zł, powiedzmy, że bierzesz kredyt na 80%, czyli 576 000 zł, to miesięcznie przy 25 latach wychodzi około 4000 zł.
Za wynajem płacisz 3000 zł, do tego 144 000 x 0,05 x 0,81 / 12 ~ 486 zł, tyle dostaniesz aktualnie z lokaty, można
  • Odpowiedz
Ludzie złoci, jak ktoś jest programistą 30k to umi liczyć. I nikt normalny nie będzie się porywał na 10k raty, w której w 90% spłaca część odsetkową, gdy to samo może wynająć za 4-5k.