Wpis z mikrobloga

Czym zabezpieczyć śruby do kół alu żeby się nie zapiekły? Znalazłem w internecie jakiś smar miedziany ale on jest podobno do gwintów, które się dokręca z małą siłą a nie 100nm<. Niektórzy mówią żeby smarować a inni że nie. Jak się kupuje nową furę z salonu to czasem jest na nich taka biała powłoka. Co to jest za środek? Da się kupić coś takiego?

#motoryzacja #samochody #auto #mechanikasamochodowa #mechanika #kierowcy #pytanie #pytaniedoeksperta #kiciochpyta #mechanikaibudowamaszyn
  • 8
@citron: z tym dokręcaniem fabrycznym momentem to trzeba uważać. To jest moment dla nowych śrub, w starszym samochodzie, gdzie ktoś nie raz "#!$%@?" różnie bywa
Znalazłem w internecie jakiś smar miedziany ale on jest podobno do gwintów, które się dokręca z małą siłą a nie 100nm<.


@Pandillero: Tylko smarowanie mocno wpływa na to jak mocno śruba będzie rozciągana przy danym momencie dokręcania. Więc dokręcenie nasmarowanej śruby momentem przewidzianym dla suchej śruby może doprowadzić do jej zerwania.
Np. dla dokręcenia głowicy silnika zazwyczaj jest informacja dla dokręcania posmarowanej śruby.
@PiotrFr: jeszcze się nie spotkałem z takim przypadkiem, jak jest zgodnie ze sztuką dokręcone to będzie git, nie wiem jak bardzo by musiały być gwinty #!$%@? przez lata żeby takie przykładowe 120 niuta nie trzymało koła
@citron: nie chodzi o to że nie będzie trzymać, bo jest pewna tolerancja. Chodzi o to, że np 120 nm przy nowych śrubach i 120 nm przy śrubach przykręcanych xx razy to nie ta sama siła.
Zobacz jak spada z każdym dokręceniem śrub. Dlatego powinno się je co jakiś czas wymieniać, czego pewnie 99% nie robi
PiotrFr - @citron: nie chodzi o to że nie będzie trzymać, bo jest pewna tolerancja. C...

źródło: IMG_20231126_230933

Pobierz